Közélet

Vasárnapi pihenőnap: nyilvánosságra hozta az NGM a 2011-es közvélemény-kutatást

Vasárnapi pihenőnap: nyilvánosságra hozta az NGM a 2011-es közvélemény-kutatást

2015. március 23., hétfő
Vasárnapi pihenőnap: nyilvánosságra hozta az NGM a 2011-es közvélemény-kutatást

Nyilvánosságra hozta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a kormany.hu oldalon a vasárnapi zárva tartásról 2011-ben megrendelt közvélemény-kutatást. A tárca hétfői közleményében hangsúlyozza, hogy ez nem a vasárnapi pihenőnap lehetséges következményeiről szóló hatástanulmány.

Az NGM közleménye szerint a 2011-es külső beszerzések közül csak az M.S. Concord Tanácsadó és Szolgáltató Bt-től megrendelt közvélemény-kutatás foglalkozik a vasárnapi pihenőnappal. A cég 2011 áprilisában készített felmérést a vasárnapi nyitva tartás lakossági megítéléséről a minisztérium megrendelésére, ebben 800 embert kérdeztek meg vásárlási szokásaikról. A tárca hangsúlyozta: a kormany.hu weboldalra is feltett dokumentum - a Népszabadságban megjelent hírekkel ellentétben - nem a vasárnapi pihenőnap lehetséges következményeiről szóló hatástanulmány. A minisztériumnak továbbra sincs tudomása arról, hogy ebben a témában elemzés született volna a minisztérium megbízásából - közölték. A kormany.hu oldalon megtalálható 2011-es felmérés összefoglalója szerint a lakosság enyhe többsége, 54 százaléka ellenezte az üzletek vasárnapi bezárását. A dokumentum szerint az országos átlagot tekintve a nagybevásárlások 18,5 százaléka történik vasárnap. Tudatos vasárnapi vásárlásról a megkérdezettek 37,8 százaléka számolt be. A vasárnapi vásárlás döntő része a multinacionális cégeknél zajlott, a válaszadók 69 százaléka ezt jelölte meg. A megkérdezettek csaknem 60 százaléka válaszolta azt, hogy a vasárnapi vásárlást meg tudná oldani máshol vagy más napokon. A válaszadók 75 százaléka szerint a vasárnapi vásárlást nem kötik össze más, egyéb szórakozással vagy kikapcsolódással. A dokumentum szerint a szegénységi küszöb felett a vasárnapi zárva tartást elutasítók aránya 74,9 százalék, ami azt mutatja, hogy a viszonylag jobb helyzetben lévők ragaszkodnak a vasárnapi nyitva tartáshoz.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.