Közélet

Esti járatritkításról és forgalmirend-változásról döntött a városüzemeltetési bizottság

Esti járatritkításról és forgalmirend-változásról döntött a városüzemeltetési bizottság

2015. március 5., csütörtök
Esti járatritkításról és forgalmirend-változásról döntött a városüzemeltetési bizottság
varosuzemeltetesi_biz_ules01_gs

Két dorozsmai utca egyirányúsításáról, továbbá a 2-es villamos és trolivonalak menetrend-módosításról döntött a városüzemeltetési bizottság. A csütörtöki ülésen a partfürdő szennyvízátemelőjére fordítható keret negyedével történő emelését is támogatták.

Az előzetesen kiküldött két napirenden kívül további két témát tárgyalt meg a Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság csütörtökön.

Ménesi Imre

elnök egyetértett az LMP-s

Szentistványi István

felvetésével, nevezetesen, hogy nem szerencsés az ülés előtti percekben kiosztani az előterjesztéseket a bizottsági tagoknak. A 2-es villamos menetrendjét az előterjesztés szerint az „optimalizált átszállás biztosítása érdekében” javasolták, gyakorlatilag csak a 22 óra után induló járműveket érinti a módosítás. Jelentősebb módosítás lép életbe március 14-étől a 8-as és a a 10-es trolibusz estében, a reggeli csúcsidőben sűrítik a járatokat, de a délutáni ritkábban közlekednek majd a trolik. A bizottsági ülésen az SZKT munkatársa arról tájékoztatott, hogy egy régi „hangolási” problémát szeretnének orvosolni a módosítással, a 8-as és a 10-es ugyanis a klinikáknál egymást követve indult el, ezt szeretnék most orvosolni. Makkosháza irányába pedig a 8-as és a 19-es járatokat hangolják össze.

Ménesi: Aki sokallja a követési időt, hívjon taxit!

Nem életszerű a menetrenddel kapcsolatban Szentistványi István szerint, hogy az iskolaszüneti napokon szinte a hétvégi szintre ritkítják a járatokat, hiszen sokan dolgozni járnak tömegközlekedéssel, illetve az egyetemisták is. Megjegyezte, azt, hogy este 8-kor 20 percenként járjanak a trolik szintén nem tartja jónak, mert a felnőttek és az egyetemisták akkor is nagy számban közlekednek. A szakiroda részéről elhangzott, hogy az este 8 óra már közel sem tartozik a csúcsidőbe, így a 20 perces követési idő megfelelő egy akkora városban, mint Szeged. A bizottság MSZP-s elnöke, Ménesi Imre elmondta, a villamosok esetében nem a járatsűrűségre, hanem a jármű típusára panaszkodnak, vagyis ügyelnie kellene arra az SZKT-nak, hogy egymás után ne Tátrákat közlekedtessen. „Ha taxit hívunk, az is 10-15 perc alatt érkezik ki Szegeden, így a 20 perces követési idő a tömegközlekedésben elfogadható. Ha valaki egyedül akar közlekedni, arra szintén a taxi alkalmas” – fűzte hozzá Ménesi a vita lezárásakor.

Elnézte a tervező – 24 helyett 30 millióba kerülhet a szennyvízátemelő a Partfürdőnél

Szennyvízátemelőt terveznek a Partfürdőnél, erről már tavaly is tárgyalt a városüzemeltetési bizottság, nettó 24 millió forintot el is különítettek a munkálatokra a Vízügyi Építési Alapból, a közbeszerzési eljárást is lefolytatták, melyre hárman jelentkeztek, ám most újabb közbeszerzést írnak ki. Ahogy a bizottsági ülésen elhangzott, mivel mindhárom ajánlat az előzetesen kalkulált összegnél magasabb, újra felmérték, vajon mennyibe kerülne az átemelő kiépítése, a reális árat a Szegedi Víziközmű Működtető és Fejlesztő Zrt. nettó 28 millió forintra értékelte. Ezért a városüzemeltetési bizottságnak azt javasolták, hogy emeljék meg 30 millió forintra a beruházásra szánt keretet, illetve azt is tartalmazta a napirendi pont, hogy a két legalacsonyabb árajánlatot benyújtó céget zárják ki, mondván valószínűsíthetően olyan formai hibákat vétettek, melyek hiánypótlás keretében nem orvosolhatóak.

varosuzemeltetesi_biz_ules02_gs

Szentistványi ez utóbbival kapcsolatban megjegyezte, nincs alátámasztva, hogy vajon valóban vétettek-e hibát az ajánlattevők, ezért megtévesztő ez a mondat. Kitért arra is, hogy a 25%-os forrásigény-növekedés jelentős, amivel Ménesi is egyetértett, és a bizottság egyik külsős tagja,

Molnár János

is megjegyezte, nem mindegy, hogy egy ajánlat alultervezett vagy hiányos. Az iroda tájékoztatása szerint az első tervező több elemet kihagyott, ez okozza a több millió forintos költségeltérést.

Egyirányú lesz a Törő és a Vitorla utca

Szintén a bizottsági ülés előtt pár perccel osztották ki azt az előterjesztést, melyben arra tettek javaslatot, hogy a Törő és a Vályogos utcákat egyirányúsítsák. Az MSZP-s

Lauer István

elmondta, több lakossági panasz érkezett az érintett utcákból a jelentős gépjárműforgalomra, amit bár nem támasztott alá a forgalomszámlálás szerinte, ideiglenesen, 60 napra mégis a forgalmirend-változást javasolta. A Törő utca a Jerneytől lesz egyirányú, míg a Vályogos utca felől nem lehet majd behajtani autóval. A Vitorla utca pedig az Orczy csomóponttól lesz egyirányú, vagyis Vályogos utca felől nem közlekedhetnek arra a gépkocsik. A javaslattal kapcsolatban a Fidesz-L.É.T.-es

Mihálffy Béla

megjegyezte – ahogy a határozati javaslatban is olvasható –, hogy a rendőrség a baleseti statisztika és a forgalmi adatok alapján nem javasolja a jelenlegi forgalmi rend megváltoztatását, de megérti Lauert is, hiszen az érintett területen két-három „igen határozott” lakos van, akik a képviselőt folyamatosan felkeresték az ügyben. Ménesi azt javasolta, hogy a kerékpárosok továbbra is behajthassanak az érintett dorozsmai utcákba mindkét irányból. Kerékpáros nyomvonalat azonban jelenleg nem festenek fel. A forgalmi rend változás egyelőre csak két hónapra szól, utána a bizottság kiértékeli az addigi tapasztalatokat, és ha véglegesítik, akkor festik fel a kerékpáros nyomvonalat. A bizottsági tagok többsége által támogatott határozat értelmében az új forgalmi rend március 16-án lép életbe.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.