Közélet

Csepreghy Szegeden: A déli Tisza-híd és a tram-train továbbra is a kiemelt projektek között + FOTÓK

Csepreghy Szegeden: A déli Tisza-híd és a tram-train továbbra is a kiemelt projektek között + FOTÓK

2015. március 25., szerda
Csepreghy Szegeden: A déli Tisza-híd és a tram-train továbbra is a kiemelt projektek között + FOTÓK
unios_forrasok_felhasznalasa_konferencia14_gs

Idén 2900 milliárd forint értékben 133 európai uniós pályázat fog megjelenni – tájékoztatott Csepreghy Nándor helyettes államtitkár, akitől megtudtuk, a kormány prioritásként kezeli a déli Tisza-híd projektet.

Az új munkahelyek létesítését és a gazdasági növekedés elősegítését nevezte a két legfontosabb célnak a Széchenyi 2020-as időszakra

Csepreghy Nándor

, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára. „Ezt a két célt kell szolgálnia azoknak a forrásoknak is, amelyeket nem a cégek fognak felhasználni, legyen szó akár útépítésekről, hogy egyre több működő tőkét tudjunk az adott térségbe vinni, vagy például a szociális ellátórendszerről, azáltal, hogy vidéket élhetővé tesszük. A 2020-ig lehívható keretösszeg 12 ezer milliárd forint, ami változó szám, mivel a mindenkori forint-euró árfolyam szerint mozog, de nagyságrendileg ekkora összeggel kalkulálhatunk” – jelentette ki a helyettes államtitkár.

unios_forrasok_felhasznalasa_konferencia01_gs

Az SZTE ÁJTK Nemzetközi és Regionális Tanulmányok Intézet és a Europe Direct Szeged iroda által szervezett „Európai uniós források felhasználása Magyarországon” című konferencián Csepreghy emlékeztetett arra, hogy az előző európai uniós költségvetési ciklusban a forrásoknak mindössze 16%-át fordították gazdaságélénkítésre. Elmondta, több érv is szólt amellett, hogy ezen változtassanak, hiszen a 2008-as gazdasági világválság, illetve a világban megfigyelhető technológiai átalakulás, vagyis automatizáció miatt fontos, hogy több forrás jusson a munkahelyteremtésre és gazdaság élénkítésére. A magyar gazdaságnak a szerkezetváltozását is elősegítheti, hogy az EU-s pénzek 60%-át erre a területre lehet fordítani, de Csepreghy Nándor hangsúlyozta, hogy teljesen új szektorokban is képesnek kell lennünk új munkahelyek teremtésére, és azt is meg kell vizsgálni, hol nem állítható egymással párhuzamba a gazdasági növekedés és a munkahelyteremtés. Ide sorolta a mezőgazdaságot és turisztikát, mely területeken szükség lesz a jövőben is az emberi munkára. „Meg kell találni azokat a pontokat is, ahol a magyar gazdaság a saját erőforrásai támaszkodva tudja megtermelni a fejlesztési forrásokat” – utalt arra, hogy 2020 után nem biztos, hogy lesz közös fejlesztési politika az Európai Unióban, amire minden tagállamnak fel kell készülnie. Hozzátette, a források hatékony felhasználás ahhoz is hozzájárulhat, hogy hazánk a régióban visszaszerezze azokat a pozíciókat, melyeket az elmúlt 10-11 évben elveszített.

Nyár elejére várható a pályázati dömping

„A kormány komolyan gondolja, hogy a fejlesztéspolitikát nem lehet Budapesten kitalálni és onnan irányítani, ezért is kaptak a megyei jogú városok, illetve a megyék külön dedikált forrásokat” – szögezte le a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára. Ez Szeged esetében 34 milliárd forint a hétéves uniós ciklusban, Hódmezővásárhelynek valamivel több mint 9 milliárdnyi dedikált forrás jut, ezeken felül Csongrád megye egészének tovább 32 milliárd forint. „A pályázati ciklus első évében járunk – hiszen idén fogadták el az operatív programok nagy részét –, összességében 2900 milliárd forint értékben 133 kiírás fog megjelenni” – nyilatkozta portálunknak Csepreghy Nándor. Hozzátette, már a következő hetekben is várható pályázatok megjelenése, de az igazi dömping május-júniusra várható a helyettes államtitkár szerint.

unios_forrasok_felhasznalasa_konferencia17_gs
Ahogy megírtuk

, 31 közlekedési nagyprojektet sorolt fel a Magyar Közlöny a 2014-2020-as időszakra, köztük a déli Tisza-hidat és a Szeged-Hódmezővásárhely tram-traint is. Ezzel kapcsolatban a helyettes államtitkár portálunknak elmondta, továbbra is szerepelnek ezek a projektek az Integrált Közlekedési Fejlesztési Operatív Program (IKOP) listáján, és akárcsak a többi elképzelésnek, ezeknek is át kell esniük értékeléseken, de a kormány mindkét Csongrád megyei projektet prioritásként kezeli.

Csepreghy Nándor Szegeden: kormány prioritásként kezeli a déli Tisza-híd projektet! KLIKK: http://szegedma.hu/?p=521395

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. március 25.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.