Közélet

A szállodák nem használják ki a médiaszolgáltatások kínálta lehetőségeket

A szállodák nem használják ki a médiaszolgáltatások kínálta lehetőségeket

2014. július 12., szombat
A szállodák nem használják ki a médiaszolgáltatások kínálta lehetőségeket

A hazai szállodák nem használják ki a médiaszolgáltatások kínálta előnyöket: a budapesti szállodák 47 százalékában, a vidéki szállodák 62 százalékában csak egyszerű, analóg TV- szolgáltatást nyújtanak - derül ki a Bdonline.hu és a Turizmus.com idei átfogó, online szállodapiaci felméréséből.

Hegedűs Attila

, a BDO Magyarország hotel- és ingatlanüzletágának vezetője az MTI-nek elmondta: kevés magyarországi szállodában alapszolgáltatás a wifi. Rámutatott: a fiatalok - akik a következő fizetőképes utazóközönséget jelentik majd - okostelefon nélkül nem léteznek. Őket egyebek között a közösségi oldalakon megosztott rövid videókkal tudják megnyerni a szállodák. Kitért arra, hogy a foglalások évről-évre egyre jelentősebb aránya érkezik online felületen keresztül a szállodákhoz: Budapesten a foglalások negyedét, vidéken közel 30 százalékát bonyolítják online, ez a tavalyihoz hasonló arányt jelent. Felhívta a figyelmet arra, hogy a nyaralásra készülőknek az online foglalásoknál arra kell figyelniük, hogy pontosan azt a szolgáltatáscsomagot kapják meg, amit kiválasztottak az interneten. A nyári szezon előtti kedvezmények közül kiemelte: a kuponos akciók népszerűsége évek óta töretlen, de a szállodák a főszezonban nem, inkább elő- és utószezonban igyekeznek ezzel a módszerrel növelni a foglaltságot. Tavaly a felmérésben részt vevő szállodák 16 százaléka mondta, hogy nem vesz részt kuponos akciókban, míg jelenleg negyede. Hozzátette: ez nem jelenti azt, hogy ezek az akciók eltűnnének a jövőben, inkább tudatosabban használják majd a szállodák a holtidőszakok töltésére. A Bdonline.hu és a Turizmus.com felmérésében 2014-ben rekordszámú budapesti szálloda vett részt, amelyek a szobakapacitásuk alapján a piac 61,3 százalékát fedik le, az ötcsillagosok körében 81 százalékát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.