Közélet

Megkezdődtek a nyári fogyasztóvédelmi ellenőrzések

Megkezdődtek a nyári fogyasztóvédelmi ellenőrzések

2014. június 4., szerda
Megkezdődtek a nyári fogyasztóvédelmi ellenőrzések

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei megkezdték a héten a nyári idegenforgalmi ellenőrzéseket, kiemelten a rendezvényekre kitelepült vendéglátósokat és a taxisokat vizsgálják - mondta Kathi Attila, a hatóság stratégiai kabinetjének vezetője szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.

Az ellenőrzés kiterjed a szezonális termékek - gyerekjátékok, gyermek sporteszközök, kerti bútorok és elektromos grillek - közül a testi épséget és egészséget veszélyeztetőkre - tette hozzá a kabinetvezető. A vendéglátósok ellenőrzésének célja a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatók kiszűrése, továbbá a szabályos árfeltüntetés ellenőrzése. Ez utóbbi a fogyasztók tájékoztatásának a része és a hatóság próbavásárlásokkal is vizsgálja azt. A vendéglátásra különösen igaz, hogy az országimázs része, és az itt tapasztalt jogsértések ártanak Magyarország jóhírének - fejtette ki

Kathi Attila

. A taxisokat próbautazással ellenőrzik, rendszerint a velük idegen nyelven kommunikáló hatósági ellenőrök. Egyebek mellett vizsgálják azt, hogy a taxaméter által jelzett alapdíj megfelel-e a táblázatban szereplőnek, és hogy a taxis ad-e számlát, illetve nyugtát. A cél nem a bírságolás, hanem a jogkövető vállalkozások arányának a növelése. Így azok az ellenőrzött vállalkozások, amelyeknél mindent rendben talált a fogyasztóvédelmi hatóság, felkerülnek az NFH pozitív listájára - tette hozzá a kabinetvezető. Tavaly a magyar utasoknak 12 millió forint visszaszerzésében segítettek a külföldi cégektől - mondta a tájékoztatón

Kriesch Attila

, az Európai Fogyasztói Központ igazgatója. Az NFH keretében működő szervezet a határon átnyúló fogyasztói panaszok megoldásával foglalkozik. Gyakran érkeznek fogyasztói panaszok például a repülőgép késése és a poggyász elveszése miatt, de szerepel a listán az internetes vásárlás és a szállás nem megfelelő minősége is - sorolta az igazgató az előforduló ügyeket. Akik az Európai Fogyasztói Központnál jelentkeznek panaszukkal, 3-4 hónapos elintézési határidővel számolhatnak, ám a pereskedés sokkal tovább tartana.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.