Gazdaság

A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló egy felmérés szerint

A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló egy felmérés szerint

2014. június 25., szerda
A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló egy felmérés szerint

Az elmúlt egy évben a rendszeresen internetezők 72 százaléka, összesen 3,4 millió magyar vásárolt legalább egyszer az interneten - derül ki az eNet-Telekom online vásárlási szokásokat vizsgáló kutatásából.

A fennmaradók közül 12 százalék ugyan vásárolt online, de több, mint egy évvel ezelőtt, 16 százalékuk azonban még soha nem élt ezzel a lehetőséggel. Tavaly a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom elérte a 217 milliárd forintos összforgalmat, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,1 százaléka. Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint legtöbben számítástechnikai eszközöket, könyveket, játékokat, ajándékokat, valamint ruházati termékeket vásároltak. Az e-vásárlók 69 százaléka a kényelem, 54 százalékuk a kedvező ár miatt választja az online kereskedelmet, de szintén fontos szempont számukra a házhozszállítási lehetőség. Az interneten nem vásárlók többsége bizalmatlan az internetes vásárlással szemben, illetve legtöbbször azt kifogásolták, hogy nem tudják megfogni, megvizsgálni a terméket. A hazai e-kereskedelmi piacon jelenleg 5400 magyar nyelvű webáruház található, a megkérdezettek az esetek 90 százalékában a szállítási díj mértéke, a termék ára és a termékekről elérhető képek alapján választja ki a számára megfelelőt. Közel azonos fontossággal bír a részletes termékleírás, a vásárlási garancia, valamint a gyors megrendelési folyamat. Online vásárlásra használt eszközként legtöbben, a vevők 63 százaléka az asztali számítógépet, míg a vásárlók fele a laptopot és notebookot említette. A mobiltelefon és a táblagép inkább ismeretbővítésnél, termékteszt olvasásnál használatos. A vásárlások az esetek 58 százalékában az e-vásárlók utánvétes, 45 százalékban pedig banki átutalással történő fizetési módot választanak. A szállítási módok közül a vevők 72 százaléka a futárszolgálatokat preferálja, azonban az e-vásárlók közel fele azonban akkor választja a házhozszállítást, ha nincs lehetősége átvenni a megrendelt terméket a boltban vagy átvételi ponton. A szállítási módok közti döntésnél meghatározó szerepe van a szállítási díj mértékének, az online fogyasztók fele pedig a gyorsaságot is fontosnak tartja. A hazai e-vásárlók 37 százaléka saját bevallása szerint szokott vásárolni külföldi webáruházakból, közülük pedig minden második ember legalább félévente teszi ezt. A hazai webáruházakkal szemben a külföldiek előnyeként elsősorban a kedvezőbb árakat említették a nemzetközi webshopból rendelők, illetve a nagyobb választék és az itthon nem elérhető termékek beszerezhetőségét is a külföldi online boltok javára nevezték meg. A webáruházi felmérést az eNET 2014. májusban készítette, a rendszeresen internetező 18 év feletti lakosság körében.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.