Közélet

Megkezdődött a valós idejű utastájékoztatók próbaüzeme

Megkezdődött a valós idejű utastájékoztatók próbaüzeme

2014. május 8., csütörtök
Megkezdődött a valós idejű utastájékoztatók próbaüzeme
SZS20140508_utastajekoztato_tabla_szkt_001

Hivatalosan is elkezdődött az utastájékoztatási rendszer próbaüzeme, így az utazóközönség már a villamosokkal és trolibuszokkal kapcsolatos utazási információkat láthatja százhét megállóban.

Tavaly ősszel kezdték el

felszerelni

a digitális utastájékoztató táblákat a megállókba, összesen 107-et szereltek fel, míg decemberben

arról írtunk

, hogy megkezdődtek a tesztek. „Magasabb színvonalú lesz az utastájékoztatás Szegeden, valós idejű adatokat láthat az utazóközönség, vagyis nem pusztán menetrendet” – tájékoztatott

Csanádi Zoltán

, a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. projektigazgatója a próbaüzem hivatalos elindításakor. Hozzátette, a nettó 391 millió forintos fejlesztés próbaüzeme két hónapig fog tartani, ezen időszak alatt a működés még nem lesz zavarmentes, ezért az utasok megértését kérik. A modern rendszer alapja egy GPS-es helymeghatározáson alapuló járműfedélzeti rendszer, mellyel kapcsolatban

Szabó Péter

, a Szegedi Közlekedési Kft. forgalmi főmérnöke elmondta, a járművek folyamatosan küldik adott helyzetüket a központba, ez alapján lehet kiszámítani, hogy pontosan mikor fognak a megállóba érkezni. A Tisza Volán Zrt. buszainak azonban a statikus menetrendjét lehet látni a modern utastájékoztatókon, de a jelenleg zajló busztender győztese is csatlakozni fog az új rendszerhez. Elhangzott, a ledes utastájékoztatók külön piktogramokkal jelzik az alacsony padlós villamosokat és trolibuszokat, újdonság továbbá, hogy szöveges üzeneteket is lehet írni a táblákra, ami balesetek vagy forgalmi terelések alkalmával nyújthat hasznos információkat. A projekt keretében megújult az SZKT diszpécserközpontja is, így a forgalomirányítók valós időben követhetik a járművek mozgását. Szeged 21 legforgalmasabb csomópontjában pedig olyan berendezésekkel látták el a jelzőlámpákat, melyek előnyben részesítik a tömegközlekedési járműveket késésük esetén. Két webterminál is megkezdte működését, a Mars és a Széchenyi téren útvonaltervező program is elérhető, az alkalmazást számítógépen és tableten

itt

, találja, míg okostelefonon

itt

érheti el. Szeged városa 2012 október végén írta alá a szerződést az intelligens diszpécserrendszer kialakítására, utastájékoztatási és utasinformációs rendszer fejlesztésére, kiépítésére és beüzemelésére nettó 391 millió forint értékben. A beruházás részeként jelentős hardver- és szoftverfejlesztés valósul meg az SZKT diszpécserközpontjában, 119 fedélzeti kommunikációs egységet építenek be a járművekbe, 107 megállóban utastájékoztató kijelzőket szereltek fel, az SZKT összes járművét pedig ellátták kijelzőkkel. A munkálatok tavaly őszén kezdődtek, míg a rendszer tesztidőszaka 2013 október végén indult. A fejlesztés célja a közösségi közlekedés megbízhatóságának, kiszámíthatóságának növelése, az utasok tájékoztatása és a járatok menetidejének csökkentése.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.