Közélet

Nagy szerint korlátolt az új busztender, Gyimesi szerint korlátlan

Nagy szerint korlátolt az új busztender, Gyimesi szerint korlátlan

2014. február 13., csütörtök
Nagy szerint korlátolt az új busztender, Gyimesi szerint korlátlan
nagy_sandor01_gs(1)

Nagy Sándor szerint a szegedi buszbeszerzést úgy módosítaná a jobboldal, hogy csak egy társaság indulhasson, Gyimesi László arról beszélt, hogy épp így szélesedik a pályázók köre.

Nagy Sándor

(Együtt-Szeged-frakció) két tömegközlekedést érintő közgyűlési módosító indítvány kapcsán emelt szót sajtótájékoztatóján. Az egyik

Gyimesi László

(Fidesz-KDNP) önálló, tanácsnoki beadványa, amely 7 villamos vásárlására vonatkozik. „A beadvány szerint az SZKT, mely eddig közvetlenül a gyártótól vásárolt Potsdamból, most egy közvetítő cégen keresztül bonyolítja a beszerezést, így a villamosok drágábban érkeznek. Ugyan innen vásároltunk már 20-25 ezer euróért járművek, most 7 darab összesen 230 ezerért jön majd, ez egyenként 32-33 ezer eurót jelent. A beszerzés indokoltsága is gyenge lábakon áll, hiszen az elmúlt évben 9 új villamossal gazdagodott Szeged, így az SZKT most is tudja biztosítani a gépparkjával a járatkapacitást” - emelte ki. Nagy szerint a másik problémás előterjesztés a busztendert érintő

jobb oldali módosító indítvány

. „Két fordulóban már tárgyalta az illetékes bizottság a pályázati kiírást, majd decemberben elfogadta a tenderkiírást a közgyűlés. A mostani módosítónak durva árfelhajtó hatása lenne. A minőségjavítás benne volt a korábbi pályázati kiírásban is. Az új feltételrendszer 8-10 milliárdos igényt támasztana az induló pályázóval szemben, ezt pedig a szegediek fogják megfizetni. Viszonylag nagy biztonsággal megjósolható, hogy 1 milliárdos többletköltség egy új járműflotta beállítása, ez mintegy 2000 forintos bérletnövekedést jelentene. Szűkül a pályázati kör a technikai paraméterek miatt, felmerül a gyanú, hogy aki ezt a pályázati feltételrendszert alkotta, az már egy bizonyos cégre írta rá a feltételeket”- emelte ki. Felkerestük Gyimesi Lászlót is, aki azt nyilatkozta portálunknak, hogy Nagy Sándor ostobaságokat beszél, és nem ért a tömegközlekedéshez, ez utóbbit a tanácsnok szerint a 2002-2010 közötti tevékenysége bizonyítja. „Korszerűtlen buszközlekedési járművek és ritkán járó, egymást lekéső csatlakozások jellemezték ekkoriban a tömegközlekedést. A módosító javaslatok ezt kívánják teljesen felszámolni. A busztendert az eredeti kiírás alapján nyerhette volna meg kizárólag egy társaság. Az új kiírás alapján lehet konzorciumban is pályázni, azaz több cég is összefoghat, így a pályázók lehetősége korlátlan” - emelte ki a tanácsnok.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.