Nagy Sándor szerint a szegedi buszbeszerzést úgy módosítaná a jobboldal, hogy csak egy társaság indulhasson, Gyimesi László arról beszélt, hogy épp így szélesedik a pályázók köre.
Nagy Sándor
(Együtt-Szeged-frakció) két tömegközlekedést érintő közgyűlési módosító indítvány kapcsán emelt szót sajtótájékoztatóján. Az egyik
Gyimesi László
(Fidesz-KDNP) önálló, tanácsnoki beadványa, amely 7 villamos vásárlására vonatkozik. „A beadvány szerint az SZKT, mely eddig közvetlenül a gyártótól vásárolt Potsdamból, most egy közvetítő cégen keresztül bonyolítja a beszerezést, így a villamosok drágábban érkeznek. Ugyan innen vásároltunk már 20-25 ezer euróért járművek, most 7 darab összesen 230 ezerért jön majd, ez egyenként 32-33 ezer eurót jelent. A beszerzés indokoltsága is gyenge lábakon áll, hiszen az elmúlt évben 9 új villamossal gazdagodott Szeged, így az SZKT most is tudja biztosítani a gépparkjával a járatkapacitást” - emelte ki. Nagy szerint a másik problémás előterjesztés a busztendert érintő
jobb oldali módosító indítvány
. „Két fordulóban már tárgyalta az illetékes bizottság a pályázati kiírást, majd decemberben elfogadta a tenderkiírást a közgyűlés. A mostani módosítónak durva árfelhajtó hatása lenne. A minőségjavítás benne volt a korábbi pályázati kiírásban is. Az új feltételrendszer 8-10 milliárdos igényt támasztana az induló pályázóval szemben, ezt pedig a szegediek fogják megfizetni. Viszonylag nagy biztonsággal megjósolható, hogy 1 milliárdos többletköltség egy új járműflotta beállítása, ez mintegy 2000 forintos bérletnövekedést jelentene. Szűkül a pályázati kör a technikai paraméterek miatt, felmerül a gyanú, hogy aki ezt a pályázati feltételrendszert alkotta, az már egy bizonyos cégre írta rá a feltételeket”- emelte ki. Felkerestük Gyimesi Lászlót is, aki azt nyilatkozta portálunknak, hogy Nagy Sándor ostobaságokat beszél, és nem ért a tömegközlekedéshez, ez utóbbit a tanácsnok szerint a 2002-2010 közötti tevékenysége bizonyítja. „Korszerűtlen buszközlekedési járművek és ritkán járó, egymást lekéső csatlakozások jellemezték ekkoriban a tömegközlekedést. A módosító javaslatok ezt kívánják teljesen felszámolni. A busztendert az eredeti kiírás alapján nyerhette volna meg kizárólag egy társaság. Az új kiírás alapján lehet konzorciumban is pályázni, azaz több cég is összefoghat, így a pályázók lehetősége korlátlan” - emelte ki a tanácsnok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.