Írjon nekünk

Közélet

Nagy szerint korlátolt az új busztender, Gyimesi szerint korlátlan

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

nagy_sandor01_gs(1)Nagy Sándor szerint a szegedi buszbeszerzést úgy módosítaná a jobboldal, hogy csak egy társaság indulhasson, Gyimesi László arról beszélt, hogy épp így szélesedik a pályázók köre.

Nagy Sándor (Együtt-Szeged-frakció) két tömegközlekedést érintő közgyűlési módosító indítvány kapcsán emelt szót sajtótájékoztatóján. Az egyik Gyimesi László (Fidesz-KDNP) önálló, tanácsnoki beadványa, amely 7 villamos vásárlására vonatkozik. „A beadvány szerint az SZKT, mely eddig közvetlenül a gyártótól vásárolt Potsdamból, most egy közvetítő cégen keresztül bonyolítja a beszerezést, így a villamosok drágábban érkeznek. Ugyan innen vásároltunk már 20-25 ezer euróért járművek, most 7 darab összesen 230 ezerért jön majd, ez egyenként 32-33 ezer eurót jelent. A beszerzés indokoltsága is gyenge lábakon áll, hiszen az elmúlt évben 9 új villamossal gazdagodott Szeged, így az SZKT most is tudja biztosítani a gépparkjával a járatkapacitást” – emelte ki.

Nagy szerint a másik problémás előterjesztés a busztendert érintő jobb oldali módosító indítvány. „Két fordulóban már tárgyalta az illetékes bizottság a pályázati kiírást, majd decemberben elfogadta a tenderkiírást a közgyűlés. A mostani módosítónak durva árfelhajtó hatása lenne. A minőségjavítás benne volt a korábbi pályázati kiírásban is. Az új feltételrendszer 8-10 milliárdos igényt támasztana az induló pályázóval szemben, ezt pedig a szegediek fogják megfizetni. Viszonylag nagy biztonsággal megjósolható, hogy 1 milliárdos többletköltség egy új járműflotta beállítása, ez mintegy 2000 forintos bérletnövekedést jelentene. Szűkül a pályázati kör a technikai paraméterek miatt, felmerül a gyanú, hogy aki ezt a pályázati feltételrendszert alkotta, az már egy bizonyos cégre írta rá a feltételeket”- emelte ki.

Felkerestük Gyimesi Lászlót is, aki azt nyilatkozta portálunknak, hogy Nagy Sándor ostobaságokat beszél, és nem ért a tömegközlekedéshez, ez utóbbit a tanácsnok szerint a 2002-2010 közötti tevékenysége bizonyítja. „Korszerűtlen buszközlekedési járművek és ritkán járó, egymást lekéső csatlakozások jellemezték ekkoriban a tömegközlekedést. A módosító javaslatok ezt kívánják teljesen felszámolni. A busztendert az eredeti kiírás alapján nyerhette volna meg kizárólag egy társaság. Az új kiírás alapján lehet konzorciumban is pályázni, azaz több cég is összefoghat, így a pályázók lehetősége korlátlan” – emelte ki a tanácsnok.

Illegális bevándorlás

Kormánypártok: nem megnyitni, hanem megvédeni kell Európa határait

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

Minden migrációs útvonalon újra emelkedik az Európába igyekvők száma.

Tovább olvasom

Hírzóna

Sikeres a joghallgatók gyakorlati képzése a Szegedi Ítélőtáblán

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

Ebben a félévben hét egyetemista kezdte meg a három hónapos gyakornoki programot.

Tovább olvasom

Hírzóna

Szőlészeti tárlat is lesz a Bortéren

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

És folytatódnak az ajándék tárlatvezetések is.

Tovább olvasom

Aktuál