Gazdaság

Ugyanannyit költenek a fiatalok ajándékra, mint tavaly

Ugyanannyit költenek a fiatalok ajándékra, mint tavaly

2013. december 15., vasárnap
Ugyanannyit költenek a fiatalok ajándékra, mint tavaly

A fiatalok közel fele átlagosan 22 ezer forintot költ karácsonyi ajándékra, ugyanannyit, mint tavaly - derül ki a K&H-nak a fiatalok elégedettségét és jólétét vizsgáló pályakezdők index felméréséből.

Az MTI-hez eljuttatott közleményben kiemelik: bár a megkérdezett 19-29 év közötti városi fiatalok 41 százaléka szerint a karácsony elsősorban üzleti fogás, és nem a szeretetről szól, 93 százalékuk mégis a családdal fogja tölteni az ünnepet. A felmérés szerint az ünnep a fiatalok többségének nem a túlköltekezésről szól, 80 százalékuknak vagy nem kell félretenni, vagy legfeljebb 1-2 hónapot kell gyűjtögetni a karácsonyi ajándékozáshoz. A hitelből karácsonyozás egyáltalán nem jellemzi ezt a korosztályt, mindössze 1 százalékuk venne fel áruvásárlási hitelt. Öt százalék még nem döntötte el, hitelből vásárol-e, utóbbiak körében nagyobb arányban fordulnak elő a gyesen lévők. A kutatásból az is kiderült, hogy a fiatalok 85 százaléka vesz ajándékot, legtöbben a családtagjaiknak és párjuknak, harmaduk a barátait is meglepi valamivel. A nők átlagosan 8 embernek vesznek ajándékot, míg a férfiak 6-nak. A nagy értékű, közös ajándék a családnak nem igazán jellemző a fiatalok körében, bár 20 százalékuk ilyen vásárlásban is részt vállal. A válaszok alapján karácsonyi ajándékozásra nem erőn felül vállalkoznak a fiatalok, csak annyit költenek ilyen célra, ami még nem okoz komoly megterhelést a családi kasszának - idézi a közlemény

Bába Ágnest

, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettesét. Hozzátette: ezt könnyebben engedheti meg magának ez a korosztály, mivel mindössze 14 százalékának van gyereke, sokan még szüleikkel élnek, így a karácsonnyal kapcsolatos előkészületeknek csak egy kisebb része terheli őket. A vásárlást a fiatalok fele december elején kezdi el. Akik előrelátóbbak, és már novemberben elindulnak a bevásárló túrákra, azok között több a nő és a budapesti, illetve a Nyugat-Magyarországon élő - ismerteti a közlemény. A válaszok alapján csak 14 százalékuk hagyja az utolsó pillanatra a vásárlást, s az aktív keresők 38 százaléka fog dolgozni a két ünnep között.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.