Közélet

700 méter gyaloglás a Belvárosi híd 50 méteres felújítása miatt

700 méter gyaloglás a Belvárosi híd 50 méteres felújítása miatt

2013. október 30., szerda
700 méter gyaloglás a Belvárosi híd 50 méteres felújítása miatt
kerekparut_epitkezes02_gs

Megkezdődtek a Belvárosi híd északi hídfőjének felújítási munkálatai - a változó közlekedési rendet még szokniuk kell a kerékpárosoknak és autósoknak egyaránt. A kerékpárosklub abszurdnak tartja, hogy hétszáz métert kell tolni a kerékpárt egy ötven méteres szakasz felújítása miatt.

December végéig lezárták a Belvárosi híd Szegedre vezető oldalának kerékpársávját felújítási munkálatok miatt: az érintett, körülbelül ötvenméteres szakaszon a vasbeton tartószerkezet elrozsdásodása miatt vált szükségessé a karbantartás, melyet bruttó negyvenmillió forintból végeznek el. Bár a munkálatok kezdete, azaz múlt hét csütörtök óta csak a járdán tolva, gyalogosan kelhetünk át kerékpárunkkal az újszegedi oldalról, ezt még csak hellyel-közzel tartják be a kétkerekűn érkezők. Vannak, akik az érintett szakasz mellett eltolva ismét nyeregbe pattannak, mások le sem szálnak biciklijükről a hídon, egyszerűen a túloldalon, a járdán tekernek. A változó közlekedési rendet az autósoknak is szokniuk kell, hiszen az ő mozgásterük is szűkült a lezárások következtében.

kerekparut_epitkezes03_gs

A bringásoknak is lenne hely

Szegeden 50 méter hosszú az építkezés, a kerékpáron közlekedőknek emiatt kell 700 métert tolniuk járművüket, vagy Szeged másik hídján akár 3 kilométert kerülni - panaszolja

honlapján

a Magyar Kerékpárosklub. Cikkükben hangsúlyozzák: rendelet írja elő, hogy kötelező kijelölni ideiglenes terelőútvonalat az építkezések idejére járműveknek és gyalogosoknak egyaránt, ráadásul a munkálatoknak a lehető legkisebb mértékben szabad csak korlátozniuk a közlekedést. Ehhez képest a hídon nemhogy korlátozzák, de tiltják a kerékpáros közlekedést. Pedig esetünkben is létezik életképes megoldás, hisz ahol a gépjárművek közlekedése biztosított, ott (főleg egy csupán 50 méteres szakaszon, 30 km/h-s sebességkorlátozás mellett) a kerékpárok részére is lennie kell helynek - közölte a klub, hozzáfűzve: kis jó szándékkal itt is lenne megoldás, ideiglenes rámpákkal, közös felületen közlekedésre figyelmeztető táblákkal. A szegedi bringások gyors lépést sürgetnek a helyzet megoldására, hiszen a város napi közlekedésének majdnem 20 százaléka kerékpáron zajlik, a Belvárosi híd reggeli forgalmában ráadásul még nagyobb arányban szerepelnek a drótszamarak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.