Közélet

Vahl Tamás: A multi pont olyan, mint az időjárás

Vahl Tamás: A multi pont olyan, mint az időjárás

2013. szeptember 26., csütörtök
Vahl Tamás: A multi pont olyan, mint az időjárás
GB20130925_vahl_tamas_002

Vahl Tamás hosszú zsiráfnyakon át érzékelteti az olvasóval a magyarországi működésű multicégek érdekes és kevéssé ismert világát. A sokat tapasztalt szerző ironikus szemlélettel veszi górcső alá ezt a világot.

A magyar társadalom tagjainak felületes rálátása van a multikra, a politika pedig ezt kihasználva próbálja beléjük sulykolni, hogy a multi olyan mumus, ami átlép a kis- és középvállalkozásokon, vagy ellehetetleníti fennmaradásukat.

Vahl Tamás

üzletember, aki az elmúlt húsz évet a multinacionális cégek birodalmában töltötte, kellően kritikusan, ugyanakkor objektíven vizsgálta ezeket a szervezeteket 19 közreműködő felsővezetővel. A Zsiráf nyaka – Mit hoztak a multik Magyarországra című vitaindító kötet gondolata a 2006 körül fogalmazódott meg Vahl Tamásban. Korábban soha nem írt könyvet, ezért mikor első gondolatait és élményeit papírra vetette, rájött, önmaga tapasztalatai kevésnek bizonyulnak egy komplett könyvhöz. Mint a szerző mondta, rengeteg téves megközelítés él a köztudatban az óriásvállalatokról, ezért művét bárki számára érthető, könnyed és humoros ismeretterjesztőnek szánta. „Magyarországon mindenkinek van véleménye a témáról. Ha szóba kerülnek a multik, mindenkinek van egy története, első kézből. A történetek között van meglepő, sablonos, váratlan fordulattal teli és kiszámítható. A multi pont olyan, mint az időjárás. Van. Gyűlölik vagy szeretik őket, de nagyon kevesen tudnak közömbösek maradni a jelenség iránt és szintén kevesen jól alkalmazkodni” - hangsúlyozza.

GB20130925_vahl_tamas_003

Vahl Tamás elismeri, a „multi kulti” nem fenékig tejfel, viszont meg kell látni benne azt az innovációs lehetőséget, ami előre mozdíthatja a hazai gazdasági élet kisebb szereplőit is. Bár sokan gondolkodás nélkül a multik szemére vetik, hogy a tömegtermeléssel visszafojtják a vállalkozásokat, Vahl véleménye az, ha a kisebb piaci szereplők törekednének a minőségre, akár beszállítóként is közreműködhetnének egy-egy cég potenciális régiójában. Az együttműködéssel pedig a határok is tágulhatnak, előbb utóbb az exportálás hullámai is meglovagolhatók. És hogy miként jön a képbe a zsiráfnyak? A szerző szerint ennek nincs tudományosan megalapozott háttere, csupán fricska ez a régiók és cégközpont közötti óriási távolságra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.