Közélet

Veszélyben a partfalprojekt vagy Szeged új Hunvald-ügye? Elmaradt a közgyűlés! + FOTÓK (FRISSÍTVE)

Veszélyben a partfalprojekt vagy Szeged új Hunvald-ügye? Elmaradt a közgyűlés! + FOTÓK (FRISSÍTVE)

2013. szeptember 20., péntek
Veszélyben a partfalprojekt vagy Szeged új Hunvald-ügye? Elmaradt a közgyűlés! + FOTÓK (FRISSÍTVE)
kozgyules_27_gs

A Fidesz-KDNP és a Jobbik politikusai nem szavazták meg a napirendet, mivel előkészítetlennek tartják a partfalprojektet érintő több száz milliós költségvetési átcsoportosításra tett polgármesteri javaslatot. Botka László állítja: a késlekedést a jobboldal okozta, és ha jövő hétig nem lesz pozitív döntés, Szeged elbukja az 1,5 milliárdos uniós támogatást, nem lesz partfalfelújítás.

Kurtán-furcsán ért véget a szeptember 20-i szegedi közgyűlés. A partfalprojekttel kapcsolatban mintegy 375 millió forintos, a felmerült többletköltségek fedezésére irányuló költségvetés-módosító javaslatot tett Botka László polgármester, amit a Fidesz-KDNP, a Jobbik és az LMP is elfogadhatatlannak tartott, különböző okokra hivatkozva. Az egyórás ülés szópárbaját követően nyilatkozatháború tört ki. A polgármester szerint veszélybe került a fontos beruházás, Szeged 1,5 milliárdnyi uniós támogatást bukhat el. A Fidesz-KDNP állítja, a baloldal ezzel a "trükkel" akarná finanszírozni kampányát. Az LMP az egyeztetést, a konszenzusra törekvést hiányolja. Minden részlet alább!

A Jobbik hét kérdést szegezett Botkának

A mobil partfal elkészítését Szeged „Hunvald-ügyének” tarjuk, mert a szocilista és liberális kormányok gyanús közbeszerzéseinek gyakorlatát foganatosítja. A Jobbik Szegedi Szervezete már a projekt elindulásakor furcsának találta, hogy az eredeti 5 milliárdos projektből 3 milliárdot kivontak a Leisztinger Tamás érdekeltségébe tartozó szegedi Napfényfürdő számára. Nem értjük, hogy mi volt az MSZP és a Fidesz érdekeltsége ebben, mert az elmúlt 3 évben a fürdő évi 450 millió Ft-os veszteséggel zárt, amiben 86%-ban a város a tulajdonos, de a Botka László által kitalált konstrukció miatt, a város a cég működésébe nem szólhat bele, csak Leisztinger Tamás. Az így lecsupaszított összegű beruházást, azonban Botka László és a maffiabaloldal tovább akadályozta azzal, hogy 8 hónapig elhúzta a döntés meghozatalát. Szeged város polgármestere nem hajtotta végre a projekt elkészüléséhez szükséges bizottsági döntést és nem a közgyűlés által jóváhagyott levelet küldte meg a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek. A közgyűlési döntés végrehajtását szándékosan szabotálta, megmásította, azt a látszatot keltve, hogy a Jobbik képviselője ennek az akadálya. A polgármester végig hazudva ezt a 8 hónapot, folyamatosan becsapja a közvéleményt és a szegedieket a partfal elkészülésének kapcsán. A Jobbik Szegedi Szervezete felszólítja a Hazánk kifosztásáért felelős baloldal prominens vezetőjét, Botka Lászlót, hogy válaszoljon az alábbi kérdéseinkre, hogy a szegediek tisztán láthassanak az ügyben! Legyen végre gerinces, és ne a Kajmán-szigetekről pénzelt lakájmédiája mögé bújjon el! Kérdéseink: Miért szegte meg az Ön hivatala a város közbeszerzési szabályzatát, azzal hogy nem hívták meg a bíráló bizottsági ülésre az érintett bizottságok elnökeit, alelnökeit? A projekt bíráló bizottságát, miért nem hívták össze május 17-e óta? A projektre 4 cég pályázott, mégis csak 1 cég volt, aki ajánlatot adott le a rendelkezésre álló összegnél fél milliárddal többért a pályázatában. Bár tudta, hogy nincs ennyi forrása a városnak, mégis benyújtott egy fél milliárddal drágább tervet? Honnan gondolhatta ez a cég, hogy a város meg fogja emelni ezt az összeget? Ön szerint, miért érte meg ennek a cégnek június óta, hogy az ajánlatába több száz munkaórát befektessen? Ön honnan tudja, hogy csak ez az egy cégnek volt érvényes a pályázata, ha még csak az ezt előkészítő bíráló bizottsági ülését össze sem hívta? Már legalább egy hete Ön értesült erről az ügyről, még sem tájékoztatta az illetékes bizottságokat a rendes ülésükön, miért nem hívta össze az érintett bizottságokat? Miért nem ismerhetik meg a képviselők a közbeszerzési eljárást, ha egy titoktartási kötelezettség aláírásával ez 5 perc alatt megoldható lenne? Jelenleg az egyetlen pályázót sem ismerhettük meg. Végezetül, miért nem ír ki a város, egy új gyorsított eljárást, ami már október elején le is záródhatna? A Jobbik Szegedi Szervezete aggodalmait fejezi ki a Fidesszel szemben is, mert úgy tűnik, hogy az ügyből teljesen kihátrálnak és hasonlóan cselekednek majd, mint az elszámoltatás elmaradásának kérdésében, a balliberális bűnözők felelősségre vonásának ügyében. Meglátásaink szerint csak egy új gyorsított eljárás szolgálná a tisztánlátást, a valódi versenyt, Szeged és a Haza ügyét. Felszólítjuk mindkét multipártot, hogy ennek érdekében cselekedjenek! - olvasható Keresztúri Farkas Csaba, a Jobbik Szegedi Szervezete alelnökének, önkormányzati képviselőnek a nyilatkozatában.

LMP: Egyeztetés és konszenzus kell

Szentistványi István LMP-s képviselő a közgyűlés után a SZEGEDma.hu-nak azt mondta, még vis maior helyzetben sem volt joga arra a polgármesternek, hogy információk átadása nélkül döntéshelyzetbe kényszeríti a képviselőket. Elfogadhatatlannak tartja, hogy nem történt egyeztetés az érintett politikai szervezetekkel, akik nem tudtak a kiemelt fontosságú projekt többletigényéről, illetve arról, hogy a szükséges forrásokat honnan szedné össze a városvezetés. Még az előző napokban is lett volna lehetősége a polgármesternek, hogy kerekasztalhoz ültesse a közgyűlésben jelen lévő politikai erőket, s a minél nagyobb konszenzusra törekedve megoldást keressenek - vázolta fel. Hozzátette: a mostani helyzetben érdemben nem tudtak reagálni a polgármester tegnap megismert költségvetés-módosítási javaslatára, azt tehették, hogy arra vagy igent, vagy nemet mondanak. "Ez elfogadhatatlan, a rendkívüli közgyűlés előtt valódi egyeztetésre van szükség!" - szögezte le. Az LMP-s politikus szerint a mai közgyűlési vita valójában a költségvetésben rejlő tartalékok körül alakult ki a két nagy frakció között. "Ezekre a tartalékokra a városvezetésnek van elsősorban rálátása, de a jobboldal is egyre inkább kezdi felismerni a lehetőségeket. Úgy érzem, mindkét félnek konkrét elképzelései voltak a rendelkezésre álló források felosztására, Botka László pedig ezzel az egy előterjesztéssel elszippantotta volna a tartalékot a Fidesz-KDNP elől" - vélekedett. Mint mondta, számukra az a legfontosabb, hogy a város az elővigyázatossági szempontokat figyelembe véve kordában tartsa a folyamatot, reális felmérést, tervezést készítsen erről a projektről, illetve általában valamennyi beruházásról. Ezzel szemben a legtöbbször az a helyzet - emelte ki -, hogy a fejlesztések forrásoldalát vagy alultervezik, vagy a beruházó valamiféle felárazási igényekkel lép(het) fel, így növekednek meg a költségek. Ami konkrétan a partfel-rekonstrukciót illeti, Szentistványi István úgy fogalmazott, bírálóbizottsági tagként is csak statisztaszerepre volt kényszerítve. A bírálóbizottságot csak egyetlen alkalommal, május közepén hívták össze, mikor is a kivitelezési eljárás felhívását véleményezték, s attól kezdve egészen tegnapig semmiféle rálátása nem volt az ügyre, nem tudta, kik érdeklődnek a kivitelezés iránt, kik pályáznak, így visszautasítja a polgármester ezzel kapcsolatos valamennyi megjegyzését.

Polgármesteri kabinet: A Fidesz-Jobbik saját károkozása miatt rágalmaz

Reakció a reakcióra: a Fidesz-KDNP alább olvasható sajtóközleményére választ adott ki a szegedi polgármesteri kabinet. A nyilatkozatháború újabb fejezetét alább olvashatják el.

A Fidesz-Jobbik saját károkozása miatt rágalmaz A partfalberuházással kapcsolatos minden döntést a Fidesz-Jobbik többség által irányított Jogi, Ügyrendi és Közbiztonsági Bizottság hozott. A korábban jobbikos, most fideszes képviselő által irányított bizottság döntött a közbeszerzés teljes folyamatában a tender kiírásáról és elbírálásáról egyaránt. Szánalmas próbálkozás, hogy miközben az összes elhibázott döntést a városnak kárt okozó módon a Fidesz-Jobbik képviselők hozták, most az MSZP-s polgármesterre kívánják a felelősséget hárítani. A legátlátszóbb, szokásos fideszes stratégiát alkalmazva korrupciót emlegetnek. A mostani közgyűlési előterjesztés pontosan tartalmazza az indokolt többlet költségeket, amelyeket az idei, más beruházások megtakarításaiból finanszíroznánk. Az elmúlt három és fél évben a Fidesz-Jobbik képviselők minden, a szegediek számára fontos beruházást próbáltak meggátolni, így a Dugonics tér felújítását, a trolibuszok beszerzését és most a város számára létfontosságú partfal-rekonstrukciót

- áll a kabinet közleményében.

Fidesz-KDNP-frakció: az MSZP-s pártkassza-feltöltésére tett kísérletet a baloldal

MSZP-s pártkassza-feltöltési kísérlet – részben Szegedről finanszíroznák a baloldal 2014-es kampányát? Törvénytelenül, megdöbbentő módon kíván közel félmilliárd forintot eltüntetni a város költségvetésből Szeged MSZP-s polgármestere. A Közgyűlés előtt egy (!) nappal, a csütörtöki Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság ülésén, a helyszínen kiosztott (!) módosító javaslattal próbálják meg e tekintélyes pénzösszeget kivezetni a város kasszájából. A törvényességi kontrollt megkerülő javaslat mindössze 4 sorban magyarázza és indokolja az irdatlan pénzösszeg megmozgatásának homályos célját. Jellemző, hogy a városvezetés nem merte bevinni a javaslatot a vagyongazdálkodási bizottság, valamint a jogi bizottság elé sem. A szocialisták kézi vezérlésével lefolytatott, mobil partfallal kapcsolatos közbeszerzési eljárás a városvezetés tervezési képességeiben meglévő komoly hiányosságait mutatja. Az MSZP-sek több mint 30%-kal alultervezték a projekt várható költségeit. Erre az eljárás során mind iparági résztvevők, mind a Fidesz–KDNP illetékesei többször figyelmeztettek. Az eljáráson – hogy, hogy nem – mindössze egyetlen cég tett ajánlatot, mert a többi érdeklődő vállalkozás visszalépett, hiszen megvalósíthatatlannak tartotta a rendelkezésre álló források miatt a projektet. Az MSZP szándékai szerint viszont most arra kerülne sor, hogy utólag megemelnék a vállalkozó díját, így az a társaság, aki – most, mint kiderült – áron alul vállalta el a munkát, közel félmilliárd forinttal megemelt díjat kapna! Az ügy körülményei több mint gyanúsak. A Fidesz–KDNP-frakció nem vesz részt olyan törvénytelen eljárásban, aminek köze lehet a bukott baloldal pártkasszáinak feltöltéséhez. Nem kívánjuk sem Gyurcsány Ferenc, sem Bajnai Gordon, sem pedig Mesterházy Attila kampányát finanszírozni. Az MSZP-től elvárjuk, hogy kérjenek bocsánatot a szegediektől, mert törvénytelen módon próbáltak meg közel félmilliárd forintot eltüntetni. Mi ehhez nem asszisztálhatunk, ezért – tiltakozásul – nem fogadhattuk el a törvénytelen előterjesztést és mutyigyanús ügyet is tartalmazó közgyűlési napirendet. A város szempontjából ugyanakkor fontosnak tartjuk, miként alakul az árvízvédelmi partfal sorsa, ezért – ahogyan eddig – a FIDESZ-KDNP-frakció ezután is partner lesz az erről folyó – ezúttal elmaradt – egyeztetésekben, és törvényes közgyűlési előterjesztés esetén támogathatjuk a mobil partfal megépítését is

- áll a szegedi közgyűlés Fidesz–KDNP-frakciójának nyilatkozatában.

Botka: 310 milliót a kormány állna, a városnak csak 65 milliót kellene betenni

kozgyules_01_gs

10.15:

"Összehangolt műbalhét adott elő Keresztúri és Bohács képviselő" - kezdi a polgármester, aki szerint a 2006-os árvíz óta egyértelmű, fel kell újítani a szegedi partfalat. A jelenlegi közgyűlésben minden közbeszerzési döntés a jogi-ügyrendi bizottsághoz került - folytatja. Ennél a projektnél három beszerzésről kellett dönteni: projektmenedzsment, közbeszerzési szakértő, kivitelezés. Az első szakaszban - mondja - Keresztúri 25 millió forint alatti, nem nyilvános, hanem meghívásos eljárást akart. Ehhez az NFÜ nem járult hozzá, 8 hónapot csúszott a beruházás. Közben a közbeszerzési tanácsadót is kiválasztotta a jogi bizottság, kinek feladata a közbeszerzési felhívás megírása. Ő utána lemondott, miközben elkészítette a felhívást. "Legnagyobb megdöbbenésünkre múlt héten értesültünk, egy pályázó jelentkezett a kivitelezésre, s 557 millióval magasabb összegért vállalná a munkát, mint amennyi pénz erre el van különítve. Ez nem rendkívüli, az időbeni csúszás állhat a háttérben, vagy éppen a közbeszerzési tanácsadó kalkulált rosszul" - halljuk Botkától. A fő problémát abban látja, hogy nincs idő új eljárásra, 2015 nyaráig az egészet be kell fejezni, különben a város elveszíti a támogatási összeget. A munkát már tavasszal el kellett volna kezdeni, a csúszás óriási. Botka szerint Solymos alpolgármester minderről múlt héten tájékoztatta Bohács Zsoltot, az 557 milliós többletköltséggel is. 162 milliót a projekt korábbi megtakarításaiból lehet fedezni, valójában 375 milliónyi pluszforrás kellene, ezt a büdzsémódosítással akarta biztosítani a városvezetés, mégpedig a kisebb beruházások megtakarításaiból. Az NFÜ-höz is kérelemmel fordultak: a hétéves finanszírozási ciklus végén vagyunk, így Szeged nem engedheti meg magának, hogy elveszítse a pénzt, amit ezzel az ország is elveszítene. 310 millió forintot a kormány által létrehozott alapból lehet igényelni: az NFÜ-támogatás megérkezett, kormánydöntés nyilvánvalóan még nem születhetett, ezért kellett volna a gyors költségvetés-módosítás. Most kíváncsian várja a Fidesz-Jobbik válaszát. Szerinte Keresztúri képviselő saját felelősségét akarja elfedni. A Fideszből pedig épp Juhász Gyula hiányzott, aki a bírálóbizottság tagja. Egyébként - jegyzi meg - a Juhász által vezetett városüzemeltetési bizottság csütörtökön egyhangúlag támogatta a városházi javaslatot. Állítja, belső harcok dúlnak a Fideszben, Juhász Gyula egyetértett a városházi javaslattal, nem véletlen, hogy nem volt jelen. Október 9-én kellene indulnia a munkának. Maximum egy gyors, jövő heti rendkívüli közgyűléssel lehet rendbe tenni a dolgot - mondja, állítván: nagyon valószínű, hogy a városnak csak 65 millió pluszpénzébe kerülne ez az ügy, minden bizonnyal 310 milliót a kormány állna. Ha nem lesz közgyűlési támogatás, 1,5 milliárdnyi uniós támogatást bukhat el Szeged és Magyarország... Ennyit a partfalról, de újságírói kérdésre az újszegedi Vigadó ügyéről is szólt a polgármester. Megkapta a beruházó céget képviselő Petykó Zoltán levelét, miszerint a városnak felajánlja cserére az ingatlant. Szerinte ezt 35 millióért tehetné meg, fenntartva az elővásárlási jogot, de az, hogy - feltehetően - drágább ingatlanokat szeretne cserébe, felveti az ingatlanmanipuláció gyanúját...

09.56:

Hamarosan Botka László véleményét olvashatják, most kezdődik a sajtótájékoztató.

09.53:

14 igennel és 14 nemmel nincs napirend, elmaradt a közgyűlés. Botka László sajtótájékoztatót tart.

09.52:

A teljes költségvetési napirendi pontot levenné az LMP képviselője: 1 igen, 13 nem, 14 tartózkodás.

09.51:

Szavaznak a napirendről! (Juhász Gyula, a Fidesz-KDNP politikusa egyébként nincs jelen, 28 képviselő voksol.)

09.50:

Szentistványi István jelzi, nem áll módjában megszavazni a napirendet, ilyen volumenű ügyet nem lehet előkészítetlenül tárgyalni. Botka László jelzi, csak az egész költségvetés-módosítást lehetne levetetni a napirendről. Szentistványi akkor erre tesz javaslatot.

09.48:

Solymos László felel, cáfolja a jobbikos politikus állításait. Kölcsönös vádak, ki miatt bukhat a projekt...

09.45:

Keresztúri Farkas Csaba: a 8 hónapos késést a polgármester és apparátusa okozta a partfalprojektben, mert folyamatosan szabotálták a munkát, nem járultak hozzá a projektmenedzsment kontrollálásához, folyamatosan új eljárásra kötelezték a hivatal munkatársait, a bírálóbizottságot például május 16-a óta nem hívták össze.

kozgyules_30_gs

09.43:

A napirend megállapítása következik.

09.42:

Szentistványi István eredeti napirend előtti felszólalását mondja el, az állampolgári részvétel hete a témája. Fontos dolog lenne - emeli ki -, hogy végre a civilek érdemi módon vehessenek részt a döntés-előkészítésben és a döntéshozatalban. Valamiféle állampolgári tanács bevonását javasolja a közügyekbe, akár a közép- és hosszú távú fejlesztési elképzelések kidolgozásába.

09.40:

Nagy Sándor (Szabad Város Frakció) csak ámul azon, amit hall. Azt mondja, év közbeni megtakarításokból származnak a pluszforrások. Pocsai Blankához is szól: abban az iskolában, ahová az ő gyerekei járnak, még mindig akadnak olyan tankönyvek, melyek nem érkeznek meg. A kevés tornaterem és sportpálya miatt pedig Szegeden gyakorlatilag megvalósíthatatlan a mindennapos testnevelés.

09.36:

A polgármester úgy felel, a Fidesz-KDNP, Jobbik vagy LMP politikusaitól tudhatott meg ilyet a pályázó, tőle biztos nem, mert nem vesz részt a folyamatban az új SZMSZ szerint. Ügyrendi vita lett a napirend előtti vitából!

09.33:

Szentistványi István (LMP) a következő. Állítja, bírálóbizottsági tagként is csak egy nappal ezelőtt értesült a pályázati folyamat állásáról, a többletigényről, annak mértékéről. Tipikusnak tartja, hogy a város irreálisan alacsonyra állítja be a beruházási összeget, majd menet közben kúszik felfelé a projekt értéke, s az önkormányzat által hozzátett forrás többszörösére nő - ezt elég rossz gyakorlatnak nevezi, s több felelősséget kér a tervezésnél. Most például - állítja - valamennyi vésztartalékot a partfalprojektbe kellene tenni. A másik lehetőségre nem is mer gondolni: ha csak egy jelentkező van, aki ezt meg is sejti, akkor ajánlatánál "határ a csillagos ég". A Fidesz-KDNP megtapsolja!

09.30:

Botka László válasza: ha a közgyűlés nem biztosítja most a többletforrást, akkor nincs lehetőség szerződést kötni a kivitelezővel, s meghiúsul a projekt. Nincs más lehetőség - jelenti ki, hozzátéve, nincs lehetőség megismételni a közbeszerzési eljárást, vagy elfogadja a város az egyetlen ajánlatot, vagy az NFÜ szerint is bukja a pályázatot...

09.29:

Bohács Zsolt, a Fidesz-KDNP frakcióvezetője állítja, nem történt egyeztetés a frakciókkal, korábban 50 milliós kiegészítésről volt szó, majd csütörtökön került elő a 375 milliós átcsoportosítási javaslat. Nem lát lehetőséget arra, hogy most öt percben tárgyalják át a kérdést.

09.26:

Botka László polgármester válasza: Keresztúri Farkas Csaba miatt csúszik a projekt. Ha a közgyűlés nem biztosítja a többletforrást, akkor nem lesz partfalprojekt, ilyen egyszerű a történet. Szerinte a jobbikos politikus 8 hónapig blokkolta a munkát. Most pedig már nem lehet új eljárást lefolytatni, ha nincs döntés, akkor a város nem tudja felújítani a belvárosi partfalat. Emlékeztet: a 2006-os nagy árvíz bebizonyította, a város biztonságához szükség van erre a beruházásra. Egyeztetési szünetet javasol.

09.23:

Keresztúri Farkas Csaba (Jobbik) a partfalprojekt 557 milliós többletköltségeit érintő költségvetés-módosítási városházi előterjesztést kritizálja (a részleteket lásd lentebb). 5 milliárdos projektről van szó - emlékeztet. A közbeszerzési eljárási kiírás anomáliáit sorolja. Egy pályázó van, akit a városvezetés szerint nem ismerhetnek meg a képviselők, ráadásul 557 millió forint pluszigénnyel áll elő - ezt roppant furcsának tartja. Keresztúri: "Szeged új Hunvald-ügyével áll elő, aki most a városháza előterjesztésére most megszavazza a plusz 375 millió forintot" - fogalmaz.

09.20:

Pocsai Blanka (Fidesz-KDNP), az oktatási bizottság elnöke Szilárd Leót idézi: ne rombold le, amit saját magad képtelen vagy felépíteni. Ezt üzeni Kozma József szocialista frakcióvezetőnek. Néhány éve a gyereknek nem voltak példaképei, gyenge fizikai állapotban leledzettek, most bevezették a mindennapi testnevelést, a "kulcsos" gyerekek 16 óráig az iskolában maradhatnak, foglalkozásokat, tehetséggondozási műhelyeket tartanak számukra, s a tankönyvellátás is zökkenőmentesen zajlott le. Pocsai Blanka szerint a pedagógus életpályamodelltől nem kell rettegni, s valóban jön a 34 százalékos béremelés, majd 60 százalékig növekszik még a bér évről évre. Tiltakozik az MSZP zavarkeltése ellen.

09.17:

Napirend előtti felszólalások következnek. Kozma József (MSZP) nyitja a sort. Az első olyan tanév kezdődött meg - szögezi le -, mikor Szegednek nincs iskolája, mikor a város közössége nem mondhatta el az intézményeknek, a pedagógusoknak, milyen tervei vannak, a távoli, központi hivatal nem is kérdezett senkit, illetve nem tájékoztatott, milyen elképzelései vannak a szegedi oktatásról. Kozma szerint káosz uralkodott el a tanévnyitás előtt. Azóta a gyerekek iskolába járnak, a pedagógusok tanítanak, de nem tudjuk, úrrá lettek-e a káoszon. A pedagógusok hallgatnak, mert közalkalmazottak, ezért félnek. Izgalommal várják az átlagosan 34 százalékos béremelést, mit jelent az számukra a dráguló világban...

09.05:

Mi, szegediek tisztában vagyunk azzal, hogy a kitüntetettek nagyban hozzájárultak a város fejlődéséhez, gyarapodásához - mondja a polgármester, aki Szeged emlékérmét adja át a Szent István ünnepén díjazottaknak. Pezsgős koccintásra vonulnak el aztán.

09.00:

Megérkezett a polgármester is. Először az augusztus 20-án állami kitüntetésben részesített szegedieket köszöntik majd a képviselők.

08.55:

Köszöntjük Önöket, véget értek a bizottsági ülések, hamarosan kezdődik a közgyűlés.

A közgyűlés elé: pluszforrások a partfalra

Az ülésen - egyebek mellett - szó lesz Szeged építési szabályzatának és településszerkezeti tervének módosításáról, az önkormányzat szociális és gyermekvédelmi szolgáltatástervezési koncepciójának felülvizsgálatáról, illetve a Somogyi Károly Városi és Megyei Könyvtár igazgatói beosztására érkezett pályázat elbírálásáról. A képviselők rendeletet alkothatnak a közterületen történő szeszesital-fogyasztás szankcionálásáról: ha elfogadják Mózes Ervin címzetes főjegyző indítványát, októbertől ismét tilos lesz Szeged közterületein kétszázalékos vagy annál magasabb alkoholtartalmú italt fogyasztani, erre ugyanis lehetőséget teremt a szabálysértési törvény. Mindemellett módosíthatják a 2013. évi költségvetést is. Szentistványi István, az LMP képviselője módosító javaslatot nyújtott be a városházi előterjesztéshez: a Széchenyi tér rendezési tanulmánytervére szánt 32 millió forintot - tekintettel arra, hogy a beruházás sorsa egyelőre kétséges, így a pénz idei lekötése indokolatlan - szociális ellátásra, a rászorulók megsegítésére fordítaná. Érdekesség még, hogy a városvezetés anyagából kiderül: az árvízvédelmi rendszer fejlesztésére (partfalprojekt) kiírt közbeszerzési eljárásra érkezett egyetlen ajánlat összege több mint 557 millió forinttal meghaladja a rendelkezésre álló költségvetési összeget. Botka László polgármester a fejlesztésnek a 2007-2013-as uniós finanszírozási ciklusban történő biztonságos befejezése érdekében ezért mintegy 475 millió forintos átcsoportosításra tett javaslatot. Ugyancsak terítékre kerül az a kérdés, hogy nyílhat-e kaszinó Szegeden. Tavaly nemzetbiztonsági kockázatra hivatkozva tiltotta be a kormány a nyerőgépeket és az elektronikus kaszinókat, most viszont úgy döntöttek, hogy tíz vidéki városban – többek között Szegeden – üzemelhetne II-es típusú játékkaszinó (olyan egység, ahol nem működik legalább 100 játék- és/vagy kártyaasztal, valamint 1000 pénznyerő automata), a befektetőket meghívásos koncessziós pályázaton választaná ki a Nemzetgazdasági Minisztérium. A koncessziós pályázat kiírásához azonban az adott önkormányzatnak is hozzá kell járulnia. (Az I-es kategóriába tartozó kaszinót kizárólag e célból létrehozott, legalább 1 milliárd, II-es típusú játékkaszinót kizárólag e célból létrehozott, legalább 100 millió forint alap- vagy törzstőkével rendelkező gazdálkodó szervezet működtethet. A II-es típusú kaszinó koncesszióját legfeljebb 10 évre adják, a jog tulajdonosa Budapesten és Pest megyében évente 350, máshol 50 millió forint koncessziós díjat fizet.)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.