Közélet

Szegedi egyetemisták a Csillagbörtönben

Szegedi egyetemisták a Csillagbörtönben

2013. július 3., szerda
Szegedi egyetemisták a Csillagbörtönben
P1030531

A Szegedi Fegyház és Börtön mindennapjaival ismerkedtek azok az egyetemisták, akik jelentkeztek az SZTE-n tavasszal meghirdetett bűnmegelőzési képzésre.

A Szegedi Tudományegyetem két karáról közel százan jelentkeztek arra a kurzusra, melynek központi témája az áldozatvédelem. A negyvenórás bűnmegelőzési képzés TÁMOP-támogatás révén indult el az

universitason.

A képzés lényege, hogy ne csak elméleti tudást kapjanak a hallgatók, hanem gyakorlati tapasztalatokat is szerezzenek. A hallgatók csapatépítő-kommunikációt javító tréningen vettek részt, megismerkedtek az alapvető büntetőjogi, büntetőeljárás jogi és áldozatvédelmi jogszabályokkal,

látogatást tettek

Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányságon, míg a kurzus zárásaként pedig a Szegedi Fegyház és Börtönben jártak. „Ez egy gyakorlatorientált képzés, fontos volt, hogy a hallgatók tudják, mit jelent a börtön, lássák a rácsokat, így hitelesen tudnak majd beszélni arról, hogy mi annak a következménye, ha valaki szembeszegül a törvénnyel” – magyarázta

Szilágyiné Bay Lujza

, a képzés szakmai vezetője. A diákok megismerhették a Csillag napirendjét, és arról is tájékozódhattak, milyen elfoglaltságai vannak a raboknak, vagy például, mivel próbálnak nekik segíteni. A büntetés-végrehajtási intézetbe történő belépéshez parancsnoki engedélyre volt szükségük és a látogatók számára speciális magatartási szabályokat írtak elő, amelyet a hallgatóknak is be kell tartaniuk. Nem vihetnek magukkal csomagot, mobiltelefont, illetve beléptető kapun keresztül juthattak be az intézet területére. A Csillagként ismert intézmény mindennapi életét

Kovács Gábor

őrnagy mutatta be, aki részletesen tájékoztatta a hallgatókat az intézmény életéről, kiemelve azokat a momentumokat, amelyek a bűnmegelőzést az ismételt elkövetővé válás megelőzését segítik. A hallgatók elsősorban az intézmény, a fogva tartottak minden napi életéről tettek fel kérdéseket, például, hogy milyen pozitív élményeket szerzett az őrnagy a munkája során. Kovács Gábor annak a fogvatartottnak az esetét idézte fel, aki büntetése alatt két diplomát szerzett, majd abban az intézményben kapott munkát, ahol a gyakorlatot folytatta. A diákok az iránt is érdeklődtek, hogy mit lehet kapni a kiétkeztetési boltban, mennyi a rabok keresete, hogyan tartanak kapcsolatot a hozzátartozóikkal, illetve, hogy milyen szabadidős és művészeti tevékenységet folytathatnak a csillag falai között. Az „Áldozatvédelem – áldozattá válás és megelőzésének alternatívái” című oktatási modulra a Szegedi Tudományegyetem Egészségtudományi és Szociális Képzési Karáról, valamint a Juhász Gyula Pedagógusképző Karról várták a jelentkezőket. A „Nem vagyunk egyedül” TÁMOP-5.6.1.C-11/2-2011-0023 projekt keretében elindított 40 órás egyetemi képzésen közel százan vettek részt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.