Kultúra

A Berlini Filharmonikusok trombitása tart mesterkurzust Szegeden

A Berlini Filharmonikusok trombitása tart mesterkurzust Szegeden

2013. április 12., péntek
A Berlini Filharmonikusok trombitása tart mesterkurzust Szegeden

Április 13-án 11 órától a Triola Alapítvány által szervezett Tehetségnapon az SZTE Zeneművészeti Karának Fricsay Termében Velenczei Tamás, a világ elsőszámú zenekaraként számon tartott Berlini Filharmonikusok szólótrombitása és a berlini Herbert von Karajan Zenekari Akadémia tanára tart trombita mesterkurzust.

velenczeitamas

A kurzust Kerek Ferenc tanszékvezető egyetemi tanár, a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karának dékánja nyitja meg. A Tehetségnap további programjaként a TRIOLA Alapítvány és a TRIOLA Alapfokú Művészeti Iskola mutatkozik be. Gondolatok a tehetségről címmel szóló előadást tart Gévayné Janurik Márta, az SZTE Zeneművészeti Karának főiskolai docense, a kuratórium elnöke. Előadásában a tehetségkutatások eredményeit foglalja össze, illetve a tehetségkutatások eredményeként az oktatás és a hétköznapi emberek számára levonható tapasztalatokat összegzi. A program további része Czeglédi Ibolya, a TRIOLA Iskola igazgatója tehetséges hegedűs tanítványainak hangversenye „A kezdetektől” címmel bemutatkoznak jelenlegi és külföldi neves zenekarokban dolgozó régi tanítványai. Széplakiné Tamási Gabriella üvegtervező iparművész kiállításának megnyitója. A tehetségnapot a résztvevőkkel való kötetlen beszélgetés zárja.

Velenczei Tamás

Velenczei Tamás szegedi és budapesti tanulmányai után, amerikai ösztöndíjjal Kaliforniában, később a Solti György és Soros György által létrehozott alapítvány támogatásával a Chicagoi Szimfonikus Zenekarnál tanult, Adolph Herseth irányításával. 1983-tól tagja volt a Rádiózenekarnak, majd szólótrombitása lett a később állandósított Budapesti Fesztiválzenekarnak. Hosszú éveken át zenélt a magyar zenei élet kiválóságaival, így Rolla Jánossal és a Liszt Ferenc Kamarazenekarral. Több nemzetközi verseny győztese Magyarországon, Olaszországban és Franciaországban. 2000 márciusa óta szólótrombitása a Berlini Filharmonikus Zenekarnak. Zenekari elfoglaltsága mellett különböző kamaraegyüttesekben is játszik. Tanít a Herbert von Karajan által alapított zenekari akadémián, valamint nemzetközi mesterkurzusokon.

A TRIOLA Alapítvány és művészeti iskola tevékenységéről

A személyiség harmonikus fejlődéséhez elengedhetetlen a művészetekkel történő foglalkozás. A művészetek gyakorlása egyrészt értelmes, tartalmas elfoglaltságot nyújt a tanulóknak, másrészt a készség és képességfejlődés sokoldalú lehetőségét nyújtja. A művészetekkel történő foglalkozás érzelmi gazdagodást eredményez, és hozzájárul az érzelmek hagyományok által irányított kifejezésének elsajátításához. A Triola Művészpalántákért és Oktatóikért Alapítvány 2002-ben jött létre, alapítója Kosztándi Rita. Az Alapítvány több célkitűzést tart szem előtt. Egyrészt megteremti a Triola Iskola működésének feltételeit. Célja, hogy olyan művészeti iskola működését segítse elő, amely a lakosság szélesebb körében képes megismertetni és megszerettetni a különböző művészeti ágakat. Az alapítvány fenntartói és az iskola vezetése fontosnak tartja, hogy az iskola által kínált lehetőségek közül minden gyermek találja meg azt a művészeti területet, művészeti tevékenységet, amelyben örömét leli, és amelynek gyakorlása során képességei kibontakozhatnak. A széleskörű művészetoktatás mellett az oktatás kiemelten fontos feladata a tehetségek felismerése, gondozása. Az iskola tanárai a tehetséges tanulók számára személyre szabott fejlesztőprogramot dolgoznak ki. Széplakiné Tamási Gabriella üvegtervező iparművész csoportjaiban elsősorban sajátos nevelési igényű, és hátrányos helyzetű gyermekeket oktat. Közülük nyolc tehetséges tanulóval kiemelt tehetséggondozó programot végez. Tanítványai között olyan 12 éves gyermek is akad, aki számára a társadalomba történő beilleszkedés komoly nehézséget jelent. Számára – rendkívüli tehetsége folytán – az integrációhoz pillanatnyilag az egyetlen lehetőséget a személyre szabott képzőművészeti foglalkozások jelentik. A tehetséggondozás és a hátránykompenzáció a táncművészeti ágon belül is megjelenik. A tehetséges tanulók számára az iskola versenyeken való részvételt biztosít. Kummer Zsuzsanna, az iskola táncművész tanára szívesen és rendszeresen hoz létre olyan produkciókat, alakít ki olyan koreográfiákat is, amelyek segítségével ép és mozgásukban korlátozott gyermekek közös produkciókban szerepelhetnek. A Triola Alapítvány tehetséggondozó programok megvalósítását vállalta. A zene, tánc és képzőművészet területén több megyében is megjelennek. Az iskola tanárai számára szakmai továbbképzést, szakmai hospitálásokat, látogatásokat, továbbképzéseket szerveznek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.