Bulvár

A több felhasználónév sem segített a netes kereskedőn

A több felhasználónév sem segített a netes kereskedőn

2013. március 28., csütörtök
A több felhasználónév sem segített a netes kereskedőn

A NAV dél-alföldi régiójának revizorai ebben az évben már több internetes kereskedőt is ellenőriztek. A vizsgálatok több esetben is közérdekű bejelentésekre indultak, és szinte az összes internetes aukciós portálra kiterjedtek.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-alföldi Regionális Adó Főigazgatóságának közleménye szerint a közelmúltban egy olyan kereskedőt vizsgáltak, aki sokféle méretű és gyártmányú, többnyire használt gumiabroncsot kínált értékesítésre a virtuális piactéren. A revizorok az aukciós portálon meghirdetett abroncsok közül kiválasztottak egy garnitúra Good Year gumit, melynél licitálás helyett elfogadták a fix árat, ezzel azonnal megnyerték az aukciót. Mivel az ellenőrök a személyes átvételt választották, így a kereskedő miután jelezte, hogy részéről is rendben az adásvétel, e-mailben megadta a telefonos elérhetőségét. A „próbavásárlók” a megbeszéltek szerint elmentek egy magánházhoz, ahol kifizették a vételárat és átvették az abroncsokat. Az eladó az átvett ellenértékről semmilyen bizonylatot nem állított ki, ezért a revizorok igazolták magukat. A kereskedő nyilatkozata szerint 2012. óta kereskedett a szóban forgó internetes portálon, és az elmúlt évben 4,1 millió forint értékben sikerült értékesítenie. Az ellenőrzés során kiderült az aukciós portál adataiból, hogy a vizsgált kereskedő két felhasználónévvel is regisztrált. Az a profilja, amellyel az adóhatóság emberei a vásárlást lebonyolították még 2009-ben jött létre, és csak az elmúlt 90 napban összesen 75 db adásvétel kapcsolódott hozzá. A másik profilján, melyet még 2005-ben jegyzett be, az utóbbi 90 napban 129 adásvétel jött össze. A vizsgálat megállapította, hogy a férfi bejelentés, adószám nélkül, üzletszerűen végezte gazdasági tevékenységét, amiért komoly mulasztási bírságra számíthat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.