Közélet

Lázár János: Gyurcsány és Bajnai Szegedre hozta volna a Mercedest

Lázár János: Gyurcsány és Bajnai Szegedre hozta volna a Mercedest

2013. február 1., péntek
Lázár János: Gyurcsány és Bajnai Szegedre hozta volna a Mercedest

A józan érdek kérdése Lázár János szerint, hogy 2014-ben arra a politikára szavaznak-e az emberek, ami az ő oldalukon áll vagy a másokat kiszolgálóra. A Miniszterelnökséget vezető államtitkár – aki a Csongrád megyei 4-es körzet fideszes választókerületi elnöki posztját is betölti – a SZEGEDma.hu-nak elmondta, a Fidesz leghamarabb ősszel nevezi meg képviselőjelöltjeit.

- Algyői fórumán arról is szólt, hogy nem jobb- vagy baloldali a mai politika. Mikor kezdődik ténylegesen a választási kampány a Fidesznél? A kormánypárt mikor mutatja be 2014-es választásokon indítani kívánt jelöltjeit?

- Kétfajta politika van: olyan, amely segíti és védi az embereket, illetve az embereket kiszolgáltató, feláldozó politika. Az választja el ezeket egymástól, hogy ki milyen ember, hogy ki áll az emberek oldalára, és ki áll másokéra, bankok, biztosító társaságok, kereskedők vagy éppen áram- és gázszolgáltató oldalára. Ez nem szeretem vagy nemszeretem kérdése, hanem a józan érdek kérdése, ezt is mérlegre kell tenni választáskor. A Fideszben leghamarabb 2013 őszén lehet tudni, hogy kik lesznek a parlamenti képviselőjelöltek, és a választási kampány szerintem valójában majd 2014 januárjában indul. Én akkor tudok vele foglalkozni, addig még sok dolgom van.

- Akkor is, ha a többi párt hamarabb kapcsol kampányüzemmódba?

- Én inkább a munkára koncentrálnék, és ezt ajánlottam az algyői kollégáknak, képviselőknek, polgármestereknek, hogy inkább arra összpontosítsunk. Kampányolni lesz időnk az utolsó két-három hónapban is. Addig is szeretnék segíteni.

- A fórumon szó esett Szeged és Vásárhely egyik lehetséges összekötő kapcsáról, a tramtrainről. Hol tart most ez a projekt?

- Vallom, hogy Szeged és Hódmezővásárhely együtt erősebb, mint külön-külön, szimbolikus és gazdasági értelemben is. Pontosan tudjuk, hogy a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány azt szerette volna, ha a Mercedes-beruházás Szegeden lesz. A fogadókészség, illetve az üzlet nem valósult meg, ezért lett Kecskeméten a gyár. Regionális értelemben konkurenciát jelent Arad és Temesvár is, emiatt szerintem a két Csongrád megyei városnak kooperálni kellene. Ezért javasoltam a tramtraint, ami szimbolikusan és a közlekedés értelemben is sokat segítene, mert Szegedet és Vásárhelyt nem szétválasztani kellene. Időnként a pártpolitika megvadítja a vezetőket, de aztán lassan-lassan majd a lehiggadás időszakába jut, akinek le kell higgadnia. Folyamatban van a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, amihez uniós források állnak rendelkezésre. A 2014 és 2020 közötti uniós költségvetési ciklusban ez megvalósulhat, szerintem három év alatt. Ez az első ilyen projekt lenne Magyarországon, és az Európai Unió támogatná, akár teljes egészében is a 22 milliárdos projektet.

- A két várost is összekötő 47-es számú főút fejlesztési tervei miként állnak?

- A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azt az utasítást kapta

Orbán Viktor

miniszterelnöktől, illetve a kormánytól, hogy a Tisza és a 43-as közötti szakasz újjáépítését tervezze meg, kerékpárúttal együtt. Vásárhelyig biztosított a kerékpáros közlekedés, most Szeged felé is kell. Komoly tervünk az észak-déli közlekedési összeköttetés biztosítása, ez a Szeged és Debrecen közötti teljes 47-es számú főút felújítását jelenti. A munkát Szeged felől fogjuk kezdeni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.