Gazdaság

Az álláskeresők harmada beszél idegen nyelvet

Az álláskeresők harmada beszél idegen nyelvet

2013. január 15., kedd
Az álláskeresők harmada beszél idegen nyelvet

Az álláskeresők egyharmada beszél valamilyen idegen nyelven, miközben az álláshirdetések közel felében szerepel elvárásként nyelvtudás - derül ki a workania.hu internetes állásportál legutóbbi kutatásából.

A cég közleményében kiemeli: a Workania adatbázisába idén feltöltött önéletrajzok elemzése alapján az álláskeresők 33 százaléka jelölt meg valamilyen más nyelvet a magyaron kívül. A leggyakrabban beszélt nyelv az angol: az összes önéletrajz 16 százalékában szerepel, a németet pedig az álláskeresők tizede beszéli valamilyen szinten. Az olyan nyelveket, mint a francia, spanyol vagy olasz, már csak az álláskeresők kevesebb mint 1 százaléka jelölte meg. Az angolt alapfokon beszélik a legtöbben (9 százalék), miközben haladó szinten 6, aktívan 1,2 százalék beszéli. Az álláskeresők 0,2 százaléka jelölte meg azt, hogy akár tolmácsolni vagy fordítani is tudna, anyanyelvi szinten már csak 0,1 százalék vállalja. Az angolt leginkább a 25 év alattiak beszélik: 46 százalékuk ebből a korosztályból jelölte nyelvtudásként. A némettel rosszabbul állnak a jelentkezők: alapfokon 7 százalékuk, középszinten 2,8 százalékuk, aktívan már csak 1 százalékuk beszéli. Legmagasabb szinten már csak az álláskeresők 0,1 százaléka ismeri a nyelvet. Az elmúlt egy évben azonban - igaz csak kis számban - megjelentek a munkaerőpiacon olyan álláskeresők is, akik latin, finn, észt, héber, japán vagy portugál nyelven is beszélnek. A workania.hu-ra feltöltött állásajánlatok 56 százalékában semmilyen idegen nyelvtudás sem szerepel elvárásként. Az angolt leggyakrabban - a hirdetések 21 százalékában - középfokon kérik, felsőfokú angol 5,5 százalékban szerepel. Az alapfokú tudás nem nagyon érdekli a munkaadókat, hiszen csupán 0,6 százalékban jelölték meg, még ennél is gyakrabban - 0,8 százalékban - tolmácsolási szinten kérik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.