Gazdaság

A tavalyi szinten maradhat a karácsonyi édességekre fordított összeg

A tavalyi szinten maradhat a karácsonyi édességekre fordított összeg

2012. december 10., hétfő
A tavalyi szinten maradhat a karácsonyi édességekre fordított összeg

Tavaly 10,2 milliárd forintot, tavalyelőtt csaknem 10,5 milliárd forintot fordítottak a hazai fogyasztók karácsonyi édességekre, és várhatóan az idén is ezen a szinten marad a költés - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet kedden az MTI-vel.

Már novemberben megkezdődik a szezon a karácsonyi édességek piacán. A GfK által huszadik éve készített Háztartáspanel adatai szerint az üreges csokoládéfigurákból és Mikulás-csomagokból ebben a hónapban értékesítik az összes mennyiség nagyjából felét, a másik felét pedig december első napjaiban. A magyar háztartások egyharmada vesz csokoládé télapót vagy más, az ünnephez kapcsolódó figurát, illetve készen árult Mikulás-csomagot. Akik azonban vásárolnak, többet is vesznek egyszerre, alkalmanként átlagosan öt darab kerül a kosárba. Az év utolsó két hónapjában pedig egy vásárló háztartás átlagosan kilenc csokoládéfigurát vesz meg. Nagyjából fele-fele arányban osztoznak a forgalmon a jól ismert márkák és a fele annyiba kerülő ismeretlenek, a kereskedelmi láncok saját márkás termékei viszont alig fogynak. A szaloncukrok esetében egyértelműen az év utolsó hónapja a legfontosabb. Novemberben még csak az összes megvásárolt mennyiség egynegyede-egyötöde fogy el. A GfK adatai szerint 2010-hez képest 2011-ben kevesebbet költöttek szaloncukorra a családok. Egyrészt kisebb mennyiséget, családonként körülbelül 2,5 kilogrammot vásároltak, másrészt megnőtt a lényegesen olcsóbb, kimért termékek aránya. A legnépszerűbb továbbra is a tradicionális, zselés íz, de kedvelt a karamellás, a kókuszos és a marcipános szaloncukor is. A bonbonokból az év utolsó két hónapjában fogy el a teljes éves mennyiség 18 százaléka, ami igen jelentős, összevetve a szintén szezonnak számító húsvéttal, amikor az összes bonbon 8-9 százalékát, és Valentin nappal, amikor a bonbonok 7 százalékát veszik meg a fogyasztók - közölte a GfK. Decemberben az ünnepek közeledtével a háztartások 20 százaléka, minden ötödik magyar család vásárol valamilyen pralinét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.