Kultúra

Kertész Mihály Casablancája a Berlinale-en

Kertész Mihály Casablancája a Berlinale-en

2012. november 20., kedd
Kertész Mihály Casablancája a Berlinale-en

A weimari köztársaságnak az 1933 utáni nemzetközi filmművészetre gyakorolt hatását mutatja be a 63. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál, a Berlinale retrospektív szekciója, benne Kertész Mihály klasszikus művével, a Casablancával.

A weimari köztársaságban filmtörténelem íródott - hangsúlyozta keddi berlini sajtótájékoztatóján

Dieter Kosslick

fesztiváligazgató. Tény ugyanakkor, hogy 1933 után a filmszakma több mint kétezer - javarészt zsidó származású - képviselője kényszerült arra, hogy például az Egyesült Államokban keresse boldogulását. A 2013. február 7. és 17. közötti seregszemle retrospektív szekciójában 33 alkotás szerepel: német nyelvterületen alkotó művészeknek az 1950-es évekig készült művei. A The Weimar Touch elnevezésű programot a tekintélyes német filmarchívum és múzeum, a Deutsche Kinemathek és a New York-i Modern Művészetek Múzeuma (MoMA) közösen gondozza. Látható lesz többek közt a frissen restaurált Komedie om Geld című 1936-os holland film, amely Max Ophüls munkája. Nem hiányozhat Billy Wilder klasszikusa, a Van, aki forrón szereti, illetve Kertész Mihály Casablancája sem. Kertész a Tanácsköztársaság idején ment Ausztriába, később Németországban is sokat dolgozott. Ebből az időszakból a legismertebb műve a Szodoma és Gomorra. A budapesti születésű filmes már Hitler hatalomra jutása előtt Amerikába ment, ahol Michael Curtizre változtatta nevét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.