Közélet

Színpompás szegedi trolinap árveréssel és nosztalgiajáratokkal + FOTÓK

Színpompás szegedi trolinap árveréssel és nosztalgiajáratokkal + FOTÓK

2012. szeptember 23., vasárnap
Színpompás szegedi trolinap árveréssel és nosztalgiajáratokkal + FOTÓK

Alkatrész árverést is tartottak a III. Európai Trolibusz Nap keretében az SZKT Körtöltés utcai trolibusz telephelyén, ahonnan nosztalgiajármű szállította át az utasokat a Pulcz utcába. Ott akár egy Swing alatt is átsétálhattak az érdeklődők, és az is kiderült, hogy hol töltik az éjszakát a trolik és a villamosok.

Piros orosz „csodatroli” is közlekedett Szeged utcáin szombaton, illetve nosztalgia villamosok is szállították az utasokat ingyenesen a trolibusz napon, és mindkét telephelyén nyílt napot tartott a Szegedi Közlekedési Kft. Az SZKT ügyvezetője arról tájékoztatta portálunkat, mivel mindkét telephelyükön befejeződtek az építkezések és felújítások, úgy gondolták, érdemes bemutatniuk azokat az érdeklődőknek a III. Európai Trolibusz keretében. „A telephelyek és a járművek közelről megnézhetőek voltak, illetve előadásokkal is vártuk a látogatókat, például az infrastruktúra módosulásáról és a járműparkról is beszéltek szakembereink” – közölte

Tóth István Tibor

. Az SZKT ügyvezetője elmondta, „A Nagy Kaland” rajzpályázatuk győztese egy hatéves tatbányai kislány lett,

Varga Hanna

alkotása egy éven keresztül fogja ékesíteni a 627-es pályaszámú trolibuszt. Különféle régi alkatrészek és eszközök is új gazdára találtak a rendhagyó árverésükön, és nagyon népszerűek voltak a fából készült makettek is.

„Vezettem és oktattam is a ZiU 9-es trolibuszokon. Ez egy nagyon elterjed típus, szinte az egész volt Szovjetunió területén közlekedtek. Nagyon sokat vissza is vittek tőlünk, miután leselejtezték, itt Szegeden az ezredforduló után pár évvel vonták ki a forgalomból” – tudtuk meg Csapó Gábor, aki két fiával vett részt a rendezvényen. Hozzátette, elég kényelmetlen, kemény rugózású jármű a ZiU 9-es, viszont mivel kevés elektronikát építettek bele, kisebb volt a meghibásodás lehetősége is. „Bent láttunk egy nagyon régi trolit, amit már nem is használnak, Pestről hozták ide dísznek, hogy megnézzék az emberek, hogy ilyen is volt régen” – mesélte el Csapó Gábor fia az Ikarusz 60-asról. Ez a típus egyébként sohasem közlekedett Szeged utcáin. Egy barátja invitálta a trolibusz napra Kiss Olivér, akinek a nosztalgia villamosok tetszettek a legjobban, szerinte belülről sokkal szebben a régi járművek, mint a modernek. Kuspi Levente egy régi trolibusz műszerfalával térhetett haza az árverésről. „Építek alá egy dobozt, és majd játszok vele. Nagyon tetszett a trolibusz telephely, már harmadjára voltam ott, és a villamosok is szuperek, leginkább az újak” – mondta el portálunknak. Elárulta, mindenhova tömegközlekedési eszközzel megy, és buszsofőr szeretne lenni a tizenegy esztendős diák. Barátját kísérte el a nyílt napra Labádi Nóra, neki a nosztalgia járművek tetszettek a legjobban, s nagy örömére most végre utazhatott is egy felújított villamoson. Gépészmérnöknek készülő barátjától, Kasza Krisztiántól megtudtuk, arra volt kíváncsi, hogy a szegedi utak milyen kárt tesznek a trolik felfüggesztésében, illetve más alkatrészeiben, ezért is nézte meg tüzetesen a szétszedett futóműveket. A Pulcz utcai villamos telephelyen Halasi Emil kalauzolta végig az érdeklődőket, ahol amellett, hogy fel lehetett szállni a régi és új járművekre egyaránt, és a gyerekek nagy örömére csengetni is lehetett, akár egy Swing alatt is végig lehetett sétálni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.