Kultúra

Pass-port Európa - félúton Szabadka és Európa között + FOTÓK

Pass-port Európa - félúton Szabadka és Európa között + FOTÓK

2012. szeptember 28., péntek
Pass-port Európa - félúton Szabadka és Európa között + FOTÓK

Az, ahogyan és amit én írok, nem színházi kritika. Közvetlenül az előadás után átsétálni az utca túlsó oldalára, leülni a laptop elé és csípőből bele az online térbe, az inkább színházi pillanatkép. Nem könnyű műfaj.

De így írtam a sorozat első két darabjáról is, a Szabadka/Subotica -A démonok városa és a Segedin/Szeged – avagy maga az ördög című produkciókról is. Az elsőnél lelkes voltam, a másodiknál meglehetősen visszafogott. Most pedig valahol a félúton, pontosan úgy, ahogyan Szeged van félúton Szabadka és Európa között.

Urbán András

a Pass-port Európával nagyon is ismerős képeket és hangokat játszott nekünk. Több nyelven, a szerb és a magyar mellé bevonva harmadikként a "multinacionális" angolt is. Mert ha kell Európának még egymillió szavazat, jöhet akár a Balkán is, bár nem tudja igazán mibe tenyerel bele. Nem érti, miért nem utazhat szabadon az, akinek még a betevőre sem jut, aki napi szinten találkozik erőszakkal, legyen az verbális, vagy fizikai. A darab kezdete, az előző darab vége, vagy átvezetés, jön az ördög, hatalmas péniszével, és elénekelteti kedvenc dalát, Szegeden egy szabadkai magyar színésznővel: "Idegen országban, idegen emberek, járom az utcákat, senkit sem ismerek. Szólanék hozzájuk, de ők nem értenek..." Helyben vagyunk. Gyorsan erőszakoljuk meg egy nőt a színpadon, és jöhet a kegyetlen játék! Színészt és nézőt próbáló akciók sora következik, néha túl rövid, néha pedig bántóan hosszú jelenetek, mire kimondjuk, amit persze tudunk. Ha ebben a cseppnyi Szeged - Szabadka térségben nem tudunk mit kezdeni egymással, minek nekünk az Unió? Mire eljut az előadás az European Pussy szövegű dalig, eszembe jut, éppen ma este a szegedi koncert éjszakában játszik egyik kedvenc punk zenekarom, a White Lung. Na ezt jól elszúrtam! Mert hogy ők itt játszanak, az már Európa? Mert hogy én itt ülök, az még nem Európa? Válaszra várok. Mint ahogyan válaszra vár

Béres Márta

is, a három előadás talán legszebb színpadi képében, pizsamában, óriás párnára hajtva fejét, hatalmas uniós takaróval betakarva, egy túlméretezett európai ágyon.

Petró János

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.