Gazdaság

Nőtt az élelmiszerboltok száma Magyarországon

Nőtt az élelmiszerboltok száma Magyarországon

2012. augusztus 16., csütörtök
Nőtt az élelmiszerboltok száma Magyarországon

Megállt az általános élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése Magyarországon, sőt kissé nőtt is a számuk az idén - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből, amelynek eredményeit az MTI-nek is eljuttatta.

A piackutató összesítése szerint 19.544 általános élelmiszerbolt működik Magyarországon, míg egy évvel korábban 19.569 ilyen üzlet volt. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek számaránya az élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatban csaknem 89 százalék volt az idén, ugyanúgy mint 2011-ben. A felmérésből kiderül, hogy az idén január elsején a legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletekből 11.111, az 51-200 négyzetméteresekből pedig 6.294 egység működött; a boltszám lényegében változatlan maradt az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A hipermarketek száma néggyel bővült, 170-re, míg a 21 új diszkontnak köszönhetően ez a csatorna országszerte 488 egységet számlált az év elején. Ugyanakkor szupermarketből héttel kevesebb, 574 működik. A Nielsen kutatói a 10 ezer lakosúnál nagyobb városokban is felmértek minden olyan üzletet, ahol élelmiszert árusítanak. Ennek eredményeként 8.756 általános élelmiszerbolt mellett regisztráltak többek között 2.100 kenyeret, péksüteményt, tejet és tejterméket kínáló, 1.393 zöldség-gyümölcs, 1.471 állateledel, 750 palackozott ital szaküzletet emellett 926 benzinkút shopot, 1.700 élelmiszert is árusító trafikot, újságost, lottózót és ajándékboltot, 1.645 gyógyszertárat, továbbá 2.900 vegyiáru szaküzletet. A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport forgalma 2011 decembere és 2012 májusa között mintegy 665 milliárd forint volt, és azon belül továbbra is stabilan őrzik részesedésüket a 201-400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 8, illetve 9 százalékkal. Javult a főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója: részarányuk a magyarországi kiskereskedelem élelmiszer-forgalmából 2 százalékponttal, 35 százalékra emelkedett az előző év fél évhez képet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.