Szórakozás

Színház és dumaszínház a Nyári Kavalkádon

Színház és dumaszínház a Nyári Kavalkádon

2012. június 8., péntek
Színház és dumaszínház a Nyári Kavalkádon

Idén harmadik alaklommal szervezi az IH Rendezvényközpont a Városháza gyönyörű, mediterrán hangulatú udvarán a Nyári Kavalkádot.

A műsorsorozat a Grönholm-módszer színházi előadással indul, majd egy program erejéig visszatér az IH falai közé, hogy a nagysikerű Moliere-darabot, a Mizantrópot, a Quimby zenéjével kísérve minél többen láthassák. A dumaszínházasok ezúttal

Kovács András Péter

és

Dombóvári István

lesznek. Itt is gondoltak a gyerekekre, ezúttal

Gryllus Vilmost

hozták el nekik. Záró eseményként a szegedi Giovanni Artisti ad kamarakoncertet. A műsorban elhangzik a Szegeden rég nem játszott Brandebugi verseny! Nagy valószínűséggel a rendezvénysorozat egyik „húzódarabja” lesz az a

Turay Ida

Színház Spirit Kamaraszínházának Moliére, A mizantróp előadása. Az előadásban Kiss Tibi szerzeményei, a Quimby dalai szólalnak majd meg, a dalokat többek között

Szinetár Dóra, Makranczi Zalán, Szendi Szilvi, Perjés János, Kolti Helga

és

Jászberényi Gábor

éneklik. A darabban fellép

Szabó Ádám

a harmonikás. Másik sikerdarabnak ígérkezik A Grönholm-módszer. A spanyol kortárs szerző,

Jordi Galcerán

megtörtént esemény kapcsán írta meg fordulatos és szellemes színdarabját. A helyszín egy multinacionális cég irodája, ahova négy pályázó – három férfi és egy nő – érkezik felvételi beszélgetésre, hogy kiderüljön, közülük ki lehet majd a cég kereskedelmi igazgatója. A korábbi szűrőkön már átjutottak – ez lesz az utolsó megmérettetés. Egymás számára tehát potenciális ellenfelek. A jelentkezőknek azonban a hagyományos interjú helyett meglehetősen szokatlan feladatokat kell megoldaniuk, melyek egyre bizarrabb és feszültebb helyzeteket teremtenek. A feladatok során felszínre kerülnek titkaik, feltárulnak rejtett tulajdonságaik. Vajon meddig képesek elmenni ebben a harcban? Vannak-e tabuk, morális határok, ha céljukat el akarják érni? Vajon mindenki az-e, akinek mutatja magát? Álláskeresőknek, HR-eseknek alapmű! Szereplők:

Borovics Tamás, Gömöri Krisztián, Borsos Beáta, Rédei Roland.

Rendező:

Barnák László

.

Helyszín:

A szegedi Városháza udvara és az IH Rendezvényközpont A programok a Városháza mediterrán hangulatú udvarán kerülnek megrendezésre, kivéve a július 2-i Moliére Mizantrópját, mely az IH Nagytermében kapott helyett. Eső esetén is az IH-ban lesznek megtartva az előadások. Ez alól a Grönholm-módszer a kivétel, ahol július 1. az esőnap az eredeti helyszínen, a Városházán.

Program

Június 29., péntek és 30. szombat , 20.30

(esőnap július 1.)

Városháza udvara

Jordi Galcerán: A Grönholm módszer

Fordította:

Bakucz Dóra

A spanyol kortárs szerző,

Jordi Galcerán

megtörtént esemény kapcsán írta meg fordulatos és szellemes színdarabját. A helyszín egy multinacionális cég irodája, ahova négy pályázó – három férfi és egy nő – érkezik felvételi beszélgetésre, hogy kiderüljön, közülük ki lehet majd a cég kereskedelmi igazgatója. A korábbi szűrőkön már átjutottak – ez lesz az utolsó megmérettetés. Egymás számára tehát potenciális ellenfelek. A jelentkezőknek azonban a hagyományos interjú helyett meglehetősen szokatlan feladatokat kell megoldaniuk, melyek egyre bizarrabb és feszültebb helyzeteket teremtenek. A feladatok során felszínre kerülnek titkaik, feltárulnak rejtett tulajdonságaik. Vajon meddig képesek elmenni ebben a harcban? Vannak-e tabuk, morális határok, ha céljukat el akarják érni? Vajon mindenki az-e, akinek mutatja magát? "A Grönholm-módszer ötletének alapja megtörtént esemény. Néhány éve egy madridi kukában megtalálták egy szupermarket-lánc személyzeti osztályán dolgozó alkalmazott feljegyzéseit azokról a nőkről, akik pénztárosi állásra jelentkeztek. A feljegyzésekben hemzsegtek a hímsoviniszta, idegengyűlölő, durva jellemzések ("kövér, bögyös", "dagadt, külföldi", "sötétbőrű, azt sem tudja, hogyan kell kezet fogni", "sípoló hangú, tiszta idióta", stb.). Ez az alkalmazott, annak tudatában, hogy rá osztották a kiválasztás szent misszióját, felhatalmazva érezte magát, hogy ilyen önkényesen nyilatkozzon olyan emberekről, akiket egyáltalán nem ismert. Elképzeltem ezeket a szerencsétlen nőket, ahogy igyekeznek jó benyomást kelteni a cég előtt, és próbálnak a vélt elvárásoknak megfelelően viselkedni, készen akár kisebb megaláztatásokra is, csak hogy megszerezzék a munkát, amire szükségük van." (

Jordi Galcerán

)

Moliére A mizantróp (Le misanthrope)

A Quimby dalainak / Kiss Tibor szerzeményeinek felhasználásával.

Fordította:

Petri György 1666-2012. Lully-Quimby. Moliere-Molnár. Fekete-fehér...és a romokon ülve már csak röhögünk... 1666 (mert ekkor íródott) – 2012 (mert ekkor játsszuk) Lully (mert ő volt Molière állandó zeneszerzője) – Quimby (mert ennek az előadásnak ők) Molière (mert ő írta) – Molnár (mert félelmetes áthallások vannak a Liliomból) Fekete – fehér (mert jin jang, és mert mindent próbálunk ennyire leegyszerűsíteni – kivéve azt, amit lehetne, sőt kellene) És a romokon ülve már csak röhögünk… (mert sok tekintetben a végén vagyunk valaminek – viszont humorérzék nélkül még sokkal nehezebb lenne)

„Írhatnám persze, hogy a Spirit Színház fantasztikus szereposztással készül Molière remek-művére. De ez kiderül a szereposztásból. Hogy

Petri György

klasszikussá vált fordítását használjuk, mely egyrészt fantasztikus és jól mondható, másrészt viszont páros rímes, hatod-feles jambusban van, ami azért mégsem annyira egyszerű… Pláne a mai színházi nyelvet ismerve. Írhatnék a díszletről, amely szimbolikusan a „lelkünk börtönéből” alakul át az „életünk körhintájává”. Ami alapvetően vidám dolog, mégis remekül egyedül tudunk maradni benne. De ez egy plakáton vagy szórólapon elég faramuci és tudálékos. Írhatnék az elmagányosodásról, a vélt vagy valós sérelmeink okozta rossz döntésekről, a világgal szembeni megfelelni akarásunkról. Hogy elég gyakran nem vesszük észre azt a szűk mezsgyét, amikor a kompromisszumaink megalkuvásba csapnak át. Vagy arról, hogy sok ember között is lehetünk elképesztően magányosak. Hogy annyira félünk önnön tükrünktől, meg a belső csendtől, hogy mindenféle „zajokkal” bástyázzunk körül magunkat. De ezek leírva nagyon komor képet festenek. Én viszont egy olyan előadást szeretnék alkotótársaimmal létrehozni, amelyben ezeket a kérdéseket úgy járjuk körbe, hogy közben merünk röhögni magunkon. Hogy azért Quimby-zenék, mert nagyon passzolnak mindehhez, és azért élőben, mert utálom a „konzervet”. Viszont néhány megjelent híradással ellentétben semmiféle Quimby-musical nem készül. A szerző, a cím, a szereposztás, a zenék és a fenti pár sor, azt hiszem, többet mondanak el mindenről, mint ezek az információk.” (

Bori Tamás

)

Szereplők:

Alceste Makranczi Zalán Céliméne, Alceste szerelmese Szinetár Dóra Philinte, Alceste barátja Jászberényi Gábor Oronte, Céliméne szerelmese Perjés János Arsinoé, Céliméne barátnője Kolti Helga Éliante, Céliméne unokahúga Szendi Szilvi Acaste Szabó Ádám Clitandre Szabó J. Viktor Du Bois, Tiszt Széplaky Géza Baszk Kutik Rezső Zenészek: Szabó Ádám (harmonika), Kutik Rezső (gitár) Dramaturg: Perczel Enikő Színpadra alkalmazta: Bori Tamás Zene: Kiss Tibor (Quimby) Díszlet: Árva Nóra Jelmez: Árva Nóra Rendező: Bori Tamás

Belépő:

elővételben 3200 Ft, az előadás napján 3500 Ft. Délmagyarország hűségkártyával 2500 Ft (korlátozott számban)!

Július 5., csütörtök 20.30

Városháza udvara

Dumaszínház

Kovács András Péterrel

és

Dombóvári Istvánnal

Kovács András Péter:

az adót mindig rendesen megfizeti, rendezvényről sose késik, az ebédet az utolsó szemig megeszi, naponta háromszor fogat mos, nem iszik, nem dohányzik, a kávét is mérsékelten fogyasztja. Az adót mindig rendesen megfizet, rendezvényről sose késik, az ebédet az utolsó szemig megeszi, naponta háromszor fogat mos, nem iszik nem dohányzik, a kávét is mérsékelten fogyasztja, Az iskolában mindig ötös volt, hittanból és latinból többször dicséretet is kapott, summa cum laude végezte az egyetemet, tizenöt éves kora óta nem puskázott. Két kilónál több súlyfelesleg sosincs rajta, megáll a sárgánál, türelmes a pénztárosnővel. Hát élet ez?

Dombóvári István:

falun született. Kisbabának olyan csúnya volt, hogy a szülei sokáig tanakodtak azon, hogy a gyerek helyett a nála sokkal jobban kinéző méhlepényt kellene hazavinni. Sokak szerint a mai napig nem lehet pontosan tudni hogyan is döntöttek végül a szülők. Ránézésre nem lehet megállapítani. Alacsony. Sokáig azt hitte, hogy ez az állapot változhat. Még egy OKJ-s Legyünk magasabbaktanfolyamot is elvégzett, de olyan magasan volt a tábla, hogy nem látta, így megbukott a vizsgán. Amorf. Hét évente testsúlyának felét leadja, majd újra felszedi. Ezzel mintegy híven demonstrálja a hét bő és a hét szűk esztendőt, amely már-már biblikus metafora. A szereplés számára terápia. Élvezi, hogy bámulhatja a nőket, akik az előadás alatt a zárt ajtók miatt nem tudnak tőle elmenekülni. Humora nehezen behatárolható, valahol a ne már és az inkább hagyd abba irányzatokat képviseli. Még nem olyan okos, hogy felérje ésszel, hogy mennyire buta. Valóra szeretné váltani az álmát. A forintját pedig euróra.

Belépő:

elővételben 2500 Ft, a rendezvény napján 2800 Ft

Esőhelyszín: IH Rendezvényközpont

Július 6., péntek 16.30 és 18. 30 Városháza udvara

Gryllus Vilmos - Biciklizős dalok, gyermekkoncert

Gryllus Vilmos

Kossuth-díjas előadó- és alkotóművész, gyermekeknek készült színházi, rádiós és televíziós műsorok megálmodója, megteremtője, szereplője, óvodai, iskolai foglalkozásokon is tanított dalok elismert szerzője. Saját és alkotótársaival közösen létrehozott műsorai ma éppúgy fontos részét teszik ki pályafutásának, mint a „kalákás" produkciók. Koncertjén megzenésített versekkel lép a gyermekközönség elé.

Belépő:

elővételben 1500 Ft, az előadás napján 1800 Ft

Esőhelyszín: IH Rendezvényközpont

Július 13., péntek 20.30 Városháza udvara A Giovani Artisti kamarazenekar koncertje

A kamarazenekar 2011-ben alakult Szegeden elsősorban azzal a céllal, hogy teret adjon a fiatal művészek bemutatkozásának, látókörük bővítésének. Hiszik, hogy a mai világban is helye van a színvonalas, művészi kamarazenének. Koncertjükön elhangzik a Szegeden rég nem játszott Brandenburgi verseny!

Műsor:

Mozart: Adagio és fúga. Corelli: D-dúr concerto grosso Op. 6 Nr. 4. Bach: III. G-dúr Brandenburgi verseny (BWV 1048). Bach: I. F-dúr Brandenburgi verseny (BWV 1046). Boccherini: Éjszakai őrjárat Madridban.

Belépő:

elővételben 1200 Ft, az előadás napján 1500 Ft

Esőhelyszín: IH Rendezvényközpont

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.