Közélet

Hiányzik az összhang Szegeden a 2-es villamos vonalán

Hiányzik az összhang Szegeden a 2-es villamos vonalán

2012. április 6., péntek
Hiányzik az összhang Szegeden a 2-es villamos vonalán

A villamost elvileg előnyben kell részesíteni a közlekedésben, ám a 2-es vonalán még nem történt meg a hangolás, így hosszú perceket kénytelen várakozni az utasokkal teli jármű. Az Európa ligetnél és a nagy körforgalomnál emellett csikorognak is a villamosok.

A 2-es villamos hivatalos menetideje 30 perc körül van, ám a járművek rendszeresen kénytelen várakozni, ugyanis a megállók után rendre tilos jelzést kapnak. „Szinte attól függ, melyik időpontban érkezik a villamos, úgy kap tilos jelzést vagy épp folytathatja útját. Egyáltalán nem beszélhetünk arról, hogy össze lenne hangolva a közlekedési lámpákkal. Ez még messze nem az elvárt szintű támogatása a villamosközlekedésnek” – mondta portálunknak

Tóth István Tibor

. Az SZKT ügyvezetője hozzátette, a hangolást még végzi a kivitelező, ez garanciális munka. Azért is okoz gondot, ha késlekedés van a 2-es vonalán, mert az becsatlakozik az 1-esbe, így feltorlódhatnak a villamosok. Tóth megjegyezte, természetesen a járművezetők ilyen esetekben lemaradnak egymástól. „A közúti- és villamosközlekedés összehangolása nem kezdődött meg a PESA-k próbajáratainak elindulásakor, hosszú ideig ugyanis a ki nem fizetett alvállalkozók miatt inkább gátolták ezt a folyamatot” – magyarázta. Ezek a munkálatok csak a 2-es hivatalos elindulása előtt 1-2 héttel kezdődtek. Az SZKT munkatársai folyamatosan jelzik észrevételeiket a kivitelező felé, amiket figyelembe vesz a kivitelező. A 2-es vonalán azonban nem csak a fölösleges várakozás okoz bosszúságot, az Európa ligetnél, illetve a Rókusi körúti lámpás körforgalomnál csikorognak a Tátrák. „Valószínűleg kisebb az ív a szükségesnél. Ám korlátozottak a lehetőségek, hiszen az utcák adottak és a nyomvonalak terelhetősége szintén korlátozott. Nem tudom, hogy a tervezésnél mennyire lett figyelembe véve az ívekből származó zajterhelés” – reagált az SZKT ügyvezetője, aki szerint utólagosan nehéz javítani ezen a helyzeten. „Vannak nyomkarimakenőink, s egyéb automata kenőberendezések. Utóbbi például a 2-es végállomásánál. A lakossági panaszokat a lehető legrövidebb időn belül kivizsgáljuk, így zajmérést is fogunk végezni” – hangsúlyozta. Tóth István Tibortól megtudtuk, sebességkorlátozást adtak ki a járművekre, emellett folyamatosan kenik a síneket, hogy kevésbé csikorogjanak a járművek. A csikorgáscsökkentő hegesztés is megoldást jelenthet, ám ez több millió forintos beruházás, így előbb más megoldást keresnek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.