Közélet

A terveket meghaladó eredmények születtek a RITEK-nél

A terveket meghaladó eredmények születtek a RITEK-nél

2012. január 18., szerda
A terveket meghaladó eredmények születtek a RITEK-nél

Mihálffy Lajos vezérigazgató: Sikeres volt a cég működése 2011-ben

A Mihálffy Lajos vezette városi cég nyeresége várhatóan több millió forinttal haladja majd meg az előző menedzsment által tervezett és a közgyűlés által elfogadott összeget.

- Vezérigazgató Úr, az előző alkalommal elhangzott interjújában bemutatkozott, ismertette a Szeged informatikai cégénél 2011 áprilisában történt kinevezése után megfogalmazott terveit is. Kiemelte, hogy a körülmények feltérképezését kiemelt feladatának tekinti. Milyen információkat, állapotot ismert meg, amit meg tud osztani olvasóinkkal?

- Cégünk legfontosabb feladata teljes körűen ellátni Szeged önkormányzata és intézményei informatikai igényeit. Számomra kiderült, hogy a rendelkezésemre álló források igénybe vételével javíthatom mind a dolgozók munkakörülményeit, mind a város intézményeinek ellátását biztosító technikai feltételeket. Látni kell, hogy önkormányzati cégként az informatikai piacon nem mindig tudunk versenyképesek lenni a fizetésekkel, de azért azt sem hagyhatjuk, hogy teljesen elinflálódjon dolgozóink bére. Ezért kétéves pauza után átlagosan 6,6 százalékos bérfejlesztést hajtottunk végre – ez az intézkedés engem természetesen nem érintett, nem érinthetett. De ezen túl is igyekeztem több, a dolgozók komfortérzetét emelő intézkedést bevezetni. Így a napi feladatok ellátása során ásványvizet fogyaszthatnak és úgynevezett gyümölcsnapot is beiktattunk. Ami az olvasók és partnereink számára lényegesebb, az hogy az informatikai eszközrendszerünk folyamatos megújítására lehetőségeink szerint sort kerítünk. Gyorsabbá válik az intézmények kiszolgálása is a több százezer kilométert futó, eszközöket szállító gépjármű cseréjével. Az új gépjármű üzemeltetési költségei is csökkenő terhelést jelentenek, és a felszabaduló források a hatékonyabb feladatellátást segítik elő.

- A naptári év végén vagy év elején minden cég vezetője elszámol a tulajdonosának, tájékoztatja terveiről. Milyen évet zárt a RITEK Zrt. 2011-ben?

- Az adatok elemzése még zajlik. Természetesen az előzetes, még nem végleges eredményeket már ismerjük. Elmondható, hogy a terveknek megfelelő volt a teljesítés, sőt a terveket meghaladó eredmények születtek. Kereskedelmi tevékenységünk a jó csapatmunka, a sikeres pályázatok elnyerése és teljesítése nyomán várhatóan több mint 10 százalékkal teljesíti túl a tervet. Nemcsak Szeged városában, hanem a déli régióban is értünk el sikert, így például a Szabadszállás városa által kiírt informatikai pályázaton nyertünk, s teljesítettünk egy majdnem húszmilliós projektet. Mindez a cég éves nyereségében is tükröződik majd, ami várhatóan több millió forinttal haladja majd meg az előző menedzsment által tervezett és a közgyűlés által elfogadott összeget.

- A RITEK Zrt. nemcsak hardveres ágazatot, hanem fejlesztői, szoftverüzemeltetői ágazatot is tart fenn. Ezen a téren hogyan alakultak a teljesítések?

- Folyamatos az általunk készített szoftverek fejlesztése, s a szegedi és más felhasználóink által jelzett igényeknek megfelelően egyre magasabb színvonalon működnek szoftvereink. Ezt a véleményt mintegy alátámasztja, hogy egyre bővül ügyfeleink köre. 2012-ben a főváros egyik kerületében, Budafok-Tétény intézményei körében indulnak szoftvereink, valamint Tápiószecső város önkormányzata és intézményrendszere a szegedi felhasználók nyomdokát követi. Szoftvereink ismertségét javítja a RITEK Zrt. és a Szegedi Városi Televízió között kialakult együttműködés, melynek nyomán moduljainkról pár perces riportok készültek, és készülnek a jövőben, melyeket a használókkal felvett képsorok tesznek élethűvé. Így megismertethettük az iktató modul (PAPIRUSZ) működését a Szegedi Nemzeti Színház dolgozói véleménye alapján, az étkezési modult (ETELKA) pedig láttathattuk használat közben az Arany János Általános Iskolában. A TITÁN-keretrendszer központi moduljának (KASZPER-pénzügy-számvitel) „titkairól” a szegedi NGSZ igazgatója, Kardos Kálmán „lebbentette fel a fátylat” szakmai tapasztalatinak bemutatása során.

- Az elmondottak alapján az intézmények hardveres és szoftveres kiszolgálásáról adott számot. A költségvetési szféra változó körülményei miatt más irányok nem merültek fel mint lehetséges kitörési pontok a cég számára?

- Természetesen felmértem a piaci igényeket, vele párhuzamosan megvizsgáltam a cég szoftvereinek lehetséges fejlesztési lehetőségeit. Kézenfekvő számomra, hogy a felhalmozott tudást, tapasztalatot a vállalkozói szférában történő fejlesztési körre is kiterjesszem. Az egyik lehetőség, hogy a közfeladatot ellátó szervek számára elkészített, auditált iktatót, a PAPIRUSZ elnevezésű modult iktató- és dokumentumkezelő szoftverré fejlesszük, ezzel jól használható szoftvert készítsünk a vállalkozói szféra cégei számára. Ez meg is történt, és Szeged egyik nagy cége már ki is használja az általunk nyújtott előnyöket szoftverünk működtetése során. A Szegedi Közlekedési Kft. 2012. évtől vezeti be munkája és dolgozói segítésére. További tervek készítése folyamatban van, a RITEK Zrt. igyekszik alkalmazkodni a változó piaci körülményekhez és a tulajdonosa által megszabott úton haladva szolgálja ki felhasználói igényeit.

(X)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.