Közélet

Tóth a trolikat, Gyimesi a 2-es villamost és a buszsávot keresi + FOTÓK

Tóth a trolikat, Gyimesi a 2-es villamost és a buszsávot keresi + FOTÓK

2011. november 30., szerda
Tóth a trolikat, Gyimesi a 2-es villamost és a buszsávot keresi + FOTÓK

Az MSZP részéről Tóth Károly képviselő a Fidesz iroda elé vonult szimpatizánsok kíséretében a trolibusztender járműveinek első prototípusát keresve, Gyimesi László pedig a 2-es villamos több mint egy éves csúszásáról, és a buszsáv miatti huza-vona okozta kárról kérdezi a szocialistákat.

A képviselő transzparensek gyűrűjében – melyeken többek között a "hol a troli" és a "haverok, mutyi, károkozás" feliratok voltak olvashatóak – ismertette a trolibuszbeszerzés történetét, ahol az elektromos tömegközlekedés fejlesztés keretében 13 trolibusznak kell majd érkeznie a városunkba, a prototípus a szerződés szerint 2011. november 30-án már Szegeden lehetne. Tóth elmondta, hogy a projekt menetét

Gyimesi László kartellgyanú miatt tett feljelentése

akasztotta meg, mellyel kapcsolatban minden illetékes hatóság végül megszüntette az eljárást. Botka László polgármester már november 17-én jelezte a sajtónak, hogy

Gyimesi feljelentésével 250 milliós kárt

okozott, hiszen az egy évvel ezelőtti euróárfolyam jóval kedvezőbb volt, mint most egy évvel később, és a tender teljes költségeit a mostani, jóval 300 forint feletti árfolyamon számolva ekkora veszteséget könyvelhetünk el. Tóth Károly képviselő is megemlítette, hogy bizonyíthatóan az árfolyamváltozás miatt 60-65 millió kár érte Szegedet, és az önkormányzati képviselő becslése szerint forgalomkiesés miatt további 100 millió mínuszt is lehet számolni. "Gyimesi két dolgot tehetett volna, egyik, hogy bocsánatot kér a polgármestertől és a szegediektől, hogy ekkora kárt okozott alaptalan feljelentésével, vagy pedig feljelenti a polgármestert, aki bírálta ezért, ő az utóbbit tette" – mondta a politikus.

Gyimesi: a 2-es villamos csúszása okoz kárt a városnak

Tóth Károly képviselő sajtótájékoztatójára Gyimesi László közleményben reagált, "Hol a 2-es villamos?! Hol van a buszsáv?!" címen, a mit alább változtatás nélkül olvashatnak: „2010. szeptember. Átadták a 2-es villamos új vonalát Szegeden. ”Ezzel a szalagcímmel jelenhettek volna meg a lapok tavaly ősszel. A szegedi adófizetők pénzéből is finanszírozott elektromos tömegközlekedési projekt keretében kellett volna megvalósulnia a 2-es villamos megépítésének. A csaknem 30 milliárd forintos beruházás folytán 2010 szeptembere óta kellene róni a köröket Szeged új villamosvonalán. Ma 2011. november 30-át írunk, de villamos még sehol. A Botka László-féle szocialista városvezetés által összeállított kivitelezés során hibát hibára halmoznak, aminek eredményeként immár több mint egyéves csúszást szenved a projekt. Az Új-Rókuson élők, az ott dolgozók és arra közlekedők számára nap mint nap jelentenek indokolatlan kellemetlenséget a 2-es villamos miatt fennálló áldatlan állapotok. Vállalkozók sodrónak a tönk szélére a késedelmes beruházás miatt. A 2-es villamos több mint 1 éves csúszása kárt okoz a városnak. A Fidesz-KDNP vállalja, hogy segít az ott élőknek abban, hogy belátható időn belül megoldódjon a Botka László és az MSZP miatt keletkezett probléma. Botka László, az MSZP önjelölt miniszterelnök-jelöltje éveken át bolygatta a szegediek kedélyét a nagykörútra tervezett buszsáv ötletével. A megalomán elképzelés szerint a nagykörút közepén, egy elválasztott sávban közlekedtek volna a buszok és a trolik. A Fidesz-KDNP frakció minden egyes alkalommal szakmai alapon érvelt a beruházás ellen, amelyet értelmetlennek tartott. Az érvekre a szocialisták válasza a „várost tönkre tenni akaró”, „a költségvetésen százmilliós lyukakat ütő Fideszezésben” merült ki. Mi lesz a szocialisták által szükségesnek tartott beruházással? Nem egész két hónappal ezelőtt még a Fidesz-KDNP frakció „fejét vette volna” az MSZP a buszsávos pályázat visszavonása miatt, 5 nappal ezelőtt, viszont már maga a polgármester tett előterjesztést a projekt megszüntetésére. Ezzel a lépéssel a szocialisták beismerték, hogy korábban csupán politikai erőfitogtatásból ragaszkodtak a buszsáv elképzeléséhez. A buszsáv körüli huzavona kárt okozott a városnak, de mégis jobb későn, mint soha, de a buszsáv körüli huza-vona így is kárt okozott a városnak. Szeged sok százmillió forintot megspórolhatott volna az elmúlt években is, ha többször győznek a közgyűlésben a szakmai érvek" – olvasható a közlemény.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.