Gazdaság

Közel 140 millió euró hitel a Bonafarm Csoportnak

Közel 140 millió euró hitel a Bonafarm Csoportnak

2011. augusztus 4., csütörtök
Közel 140 millió euró hitel a Bonafarm Csoportnak

A CIB Bank Zrt.-vel és a Raiffeisen Bank Zrt.-vel állapodott meg a Bonafarm Csoport a hosszú távú hiteleinek refinanszírozására, a 139,8 millió euró (mintegy 38 milliárd forint) értékű, 5 éves lejáratú hitelkeret szerződéseit még 2011. június 17-én írták alá, de az összeget csütörtökön folyósították a csoportnak - közölte a Raiffeisen Bank az MTI-vel csütörtökön.

A konzorciumban részt vevő bankok részesedése az ügyletben 50-50 százalék. A hitel futamideje alatt az általános ügynöki, és a biztosítéki ügynöki feladatokat a Raiffeisen Bank Zrt. látja el. A hitel kamatozásáról, és más feltételeiről nem kívántak tájékoztatást adni. A hitelkiváltások kapcsán, különös tekintettel a biztosítékok sokrétűségére és számosságára, 9 hazai pénzintézettel való összehangolt együttműködés vált szükségessé. A hónapok óta tartó előkészítések és egyeztetések során a CIB Bank Zrt. és a Raiffeisen Bank Zrt. közösen látta el a főszervezői feladatokat. A hitelfelvevő Bonafarm Zrt., amely

Csányi Sándornak

, az OTP Bank elnök-vezérigazgatójának az érdekeltségébe tartozik, lesz felelős a csoport szintű treasury, a fizetésforgalmi (cash pool), és likviditás menedzsmentért. A hitelek célja, hogy a működés refinanszírozásán túl a növénytermesztésbe és állattenyésztésbe végrehajtott korábbi beruházásokat és a további fejlesztéseket refinanszírozzák. A közlemény szerint a 4 mezőgazdasági és 3 feldolgozóipari cégből álló Bonafarm Csoport 2009 óta működik jelenlegi formájában, amikor már külön vállalat - a Bonafarm Zrt. - létrejött az ország legnagyobb élelmiszer-gazdasági vállalatcsoportjának menedzselésére és a központi területek kiszolgálására. A csoport Magyarország legnagyobb mezőgazdasági- és élelmiszer-ipari vertikális integrációjaként tevékenységével lefedi az élelmiszer-előállítás teljes folyamatát a termeléstől a feldolgozásig. A csoport olyan piacvezető márkák tulajdonosa, mint a Pick, a Herz, a Mizo és a Teleki, árbevétele 2010-ben közel 150 milliárd forint volt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.