Írjon nekünk
Nemzeti Konzultáció

Gazdaság

Az internet (nem) kemény dió – 1. rész

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Cikksorozatunkat olyan kis- és középvállalkozásoknak ajánljuk, akik idegenkednek az internettől, és nem merik megtenni az első lépéseket a hatalmas online labirintusban. Melyik a helyes út, hogyan kerüljük el a zsákutcákat? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.

A világháló, amely átszövi a mindennapjainkat. Hogyan is létezhetnénk nélküle a 21. században? Nézzünk csak szét magunk körül: anyu az interneten jelenti be a gázóraállást, apu épp repülőjegyet foglal, a 15 éves Roland órák óta nem jött le a Facebookról, a 21 éves Vivien zenét tölt le az MP4-lejátszójára, és higgyük el nyugodtan, a szomszédban pont ugyanez történik – csak pepitában. Mégis vannak olyanok, akik nem használják ki az internet nyújtotta lehetőségeket: a magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) többsége sajnos ebbe a kategóriába tartozik.

Mi lehet az oka annak, hogy a kkv-k általában nem vagy alig merészkednek fel a netre? Gyakran drága dolognak tartják vagy haszontalannak, és úgy gondolják: mit nekünk az online reklám, amikor szórólapjainkkal tele vannak a szegedi postaládák. Pedig szükség van az online jelenlétre, főleg a kkv-k számára, melyek – mint azt már sokszor hallhattuk – a hazai vállalkozásaink több mint 99 százalékát teszik ki, és a GDP-nk mintegy feléért felelősek. A kkv-k számára a net egy kiaknázatlan kincsesbánya. Csak tudni kell, hogy hol kezdjünk el ásni és kivel. Készíttetni egy honlapot a barátunk barátjának ismerősével nem mindig célravezető. Az online színrelépést alaposan meg kell tervezni. Készíthetünk egy weblapot, egy webáruházat, de lehet elegendő csak egy blogot írni, vagy kialakítani egy céges profilt a Facebookon, esetleg mindezeket kombinálni. Lényeg a lényeg: az online jelenlét fontos, a jól tervezett, átgondolt online stratégia minden ráfordított percet és forintot megér.

Diós morzsák az útra

1. Tudtad, hogy a magyar lakosság átlagosan heti 15 órát tölt fent a neten?
2. És azt, hogy a (potenciális) vásárlóid is köztük vannak?
3. Gondold át, és vidd fel a vállalkozást a netre!

A folytatásban megnézzük, hogyan indítsuk el a vállalkozást az interneten: mik az első lépések, a legfontosabb döntések, mire figyeljünk oda, és milyen csapdákba ne sétáljunk bele.

A sorozat további részei:
Az internet (nem) kemény dió – 2. rész
Az internet (nem) kemény dió – 3. rész
Az internet (nem) kemény dió – 4. rész
Az internet (nem) kemény dió – 5. rész

Lele Zsófia

Tovább olvasom

Közlekedés

A koronavírus-járvány átalakította a vásárlási szokásokat

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Idén az első hat hónapban 25 százalékkal kevesebb e-matrica fogyott a benzinkutakon.

Tovább olvasom

Baleset

Leállt a paksi atomerőmű 4. blokkja

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Egy irányítástechnikai berendezés meghibásodása miatt.

Tovább olvasom

Hírzóna

A diákhitelezés jól kiépített, önfenntartó rendszer

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Akinek versenyképes végzettsége és tudása van, az könnyedén fizeti ki néhány év alatt a diákhitel-tartozását.

Tovább olvasom

Aktuál