Egészség

Új rohamkocsi a koraszülöttmentést végző alapítványnak + FOTÓK

Új rohamkocsi a koraszülöttmentést végző alapítványnak + FOTÓK

2011. május 9., hétfő
Új rohamkocsi a koraszülöttmentést végző alapítványnak + FOTÓK
Vadonatúj rohamkocsival gazdagodott a Szegedi Újszülött Életmentő Szolgálat Alapítványa, amely Bács-Kiskun, Csongrád, Békés és Szolnok megye déli részén végez koraszülöttmentést. Az új, legkorszerűbb berendezésekkel felszerelt és a legszigorúbb európai szabványoknak is megfelelő mentőautót 20 millió forintért közösen vásárolta meg a Humán Erőforrás Minisztérium illetékes szakosztálya és az Országos Mentőszolgálat. A minisztérium az összeg 80, a mentők pedig a 20 százalékát fedezték. A 20 éves múltra visszatekintő alapítvány elnöke Pintér Sándor megköszönte Zentai Attila orvos-igazgatónak, a szegedi mentőállomás vezetőjének az önzetlen támogatást, Kószó Péter Hódmezővásárhely alpolgármesterének - aki ott bábáskodott az alapítvány létrehozásánál - pedig az azóta végzett áldozatos munkáját. Az alapítvány nagyon sokat tett a dél-alföldi régió koraszülötteiért, ugyanakkor a mentőállomással kötött együttműködési megállapodás értelmében az általános mentésben is segédkezett, hangsúlyozta az alkalmi ünnepségen Zentai doktor. Kószó Péter a legnagyobb örömnek nevezte azt a több tízezer kisbabát, akinek az életét 20 év alatt megmentette ez a csapat. A mentéshez szív, lélek, elkötelezettség, elhivatottság szükséges, a koraszülött mentésre pedig mindez hatványozottan érvényes, szögezte le az alpolgármester, majd mindenkinek külön-külön is megköszönte hősies munkáját. A sajtó munkatársai elől végig el volt rejtve a csodaautó, csak az ünnepség végén gördült ki a garázsból a 3,5 tonnás, csillogó mentőkocsi, amely úgy felszereltségben, mint biztonsági követelményekben a szakemberek egybehangzó véleménye szerint Európa legkorszerűbb mentőautói közé tartozik, egyszóval: a mentés jövője. Az udvaron a régi, 275 ezer kilométert futott mentőautóból átpakolták a műszereket, a lélegeztető gépet, az inkubátort, az újjáélesztő felszerelést az újba. A mentősök a régi járgányról sem szeretnének lemondani, ha pénzhez jutnak, felújíttatják, rendbe teszik, és ez lenne a tartalék kocsi. Gyakran előfordul ugyanis, hogy azonos időszakban érkezik a riasztás, így ha két mentőautóval tudnak kivonulni, a koraszülött kisbabák életben maradási esélyei is jelentősen megnőnek. Az ünnepségen Pintér Sándor a média segítségét is kérte, hiszen - mint fogalmazott - az alapítvány soha nem volt még ilyen súlyos anyagi helyzetben, mint jelenleg. Örülnek nagyon az új autónak, csak éppen az üzemeltetésére hiányzik a rávaló. „Ugyanannyi pénz kapunk az állami költségvetésből, mint tavaly, csak amíg nem érkeznek meg az adományok és az 1 százalékból számlánkra átutalt összeg, addig kell kipótolni a hiányzó részt. Ki kell várni a sorunkat. Ígéretek vannak, bízunk benne, hogy meg is kapjuk a pénzt” - pontosított az elnök. Megtudjuk, hogy az alapítvány közel 80 millióból gazdálkodik, ebből 52 millió állami támogatás. Most tehát a hiányzó, közel 30 milliót kellene pótolni. Az 1%-ból befolyt összegből eszközöket szeretnének vásárolni, de szinte minden pénzt elvisznek az üzemeltetés költségei. A mentés állami feladat, véli Pintér doktor, ezért szeretnék, ha nem hagynák őket cserben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.