Közélet

A városi közgyűlés is kéri felterjesztésében az M43-as elkerülő szakaszának ingyenessé tételét

A városi közgyűlés is kéri felterjesztésében az M43-as elkerülő szakaszának ingyenessé tételét

2011. május 27., péntek
A városi közgyűlés is kéri felterjesztésében az M43-as elkerülő szakaszának ingyenessé tételét

Felterjesztésben kéri a szegedi önkormányzat az M43-as autópálya várost elkerülő, 16 kilométeres szakaszának díjmentessé tételét a kormánytól - erről egyhangúlag döntött pénteki ülésén a közgyűlés.

A szegedi képviselők azt kérik, hogy az M43-as autópályának a régi 5-ös út és a nagyfa-táparéti le- és felhajtó közötti 16 kilométeres szakaszát a D1 kategóriába tartozó járművek díjmentesen használhassák. A kérés értelmében többi jármű a régi 5-ös út és a 47-es főút közötti 7 kilométeres szakaszon haladhatna ingyenesen. A Békéscsaba és Baja közötti átmenő forgalom így a város belső útjai helyett az autópályát használhatná. Az önkormányzat indoklása szerint az eddig kialakult országos gyakorlat az, hogy a nagyobb városok mellett haladó, elkerülő útként is funkcionáló pályaszakaszok - az M0-s Budapest, az M5-ös Kecskemét, az M1-es Győr, az M7-es pedig Székesfehérvár mellett – ingyenesen használhatók.

Botka László

(MSZP) polgármester a vita során elmondta, hogy az M43-as autópálya április 20-i átadása előtt levélben kérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól az autópálya-szakasz díjmentessé tételét.

Volner Pál

közlekedési államtitkár válaszában közölte, a kormány nem tervezi újabb pályaszakaszok díjmentessé tételét. A tervek szerint 2013-tól megszűnik a matricás rendszer és az autósoknak útarányos díjat kell majd fizetniük.

Online közvetítésünket a városi közgyűlésről itt olvashatja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.