Egészség

A magyar általános iskolások fele nem iszik tejet

A magyar általános iskolások fele nem iszik tejet

2011. május 31., kedd
A magyar általános iskolások fele nem iszik tejet

Magyarországon az általános iskolás gyerekek csaknem fele egyáltalán nem iszik tejet, holott a szakemberek napi fél litert javasolnak.

A Tetra Pak Hungária Zrt. megbízásából végzett GfK-felmérés szerint a magyarok évente mindössze 67,5 liter, azaz napi 1,8 deciliter tejet fogyasztanak, holott a táplálkozástani szakemberek és az ENSZ napi fél litert javasolnak. Magyarországon az általános iskolás gyerekek csaknem fele egyáltalán nem iszik tejet, közel kétharmaduk pedig semmilyen tejterméket nem fogyaszt. Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) korábbi felmérése szerint a diákok kétharmada napi rendszerességgel fogyaszt cukrozott üdítőitalokat tej helyett, egyharmaduk pedig nem reggelizik. Táplálkozástani szakértők szerint a 2-8 év közötti gyerekeknek napi két pohár, 9 évtől pedig napi 3 pohár tejet kellene inniuk a megfelelő csonttömeg kialakulása érdekében. Megfelelő tejfogyasztással ugyanis megelőzhető az időskori csontritkulás kialakulása, amely ma mintegy 900 ezer embert érint Magyarországon. A tej fogyasztása magas kalcium- és D-vitamin-tartalma miatt különösen gyerekkorban fontos, mivel az ásványi anyagok kiemelt szerepet játszanak az erős csontok és fogak kialakulásában. Magas és optimális kalcium-, fehérje-, foszfor-, valamint A-, D-, E-, B1-, B6-, B9-, B12- és C-vitamin-tartalma miatt a tej elengedhetetlen része az egészséges táplálkozásnak. A tej magas ásványi anyag tartalma miatt alapvető szerepet játszik a szervezet megfelelő kalciumszintjének kialakításában és fenntartásában. Annak érdekében, hogy a tej táplálkozástani és egészségügyi hatásai minél több fórumon eljussanak a lakossághoz, előbb a Nemzetközi Tejszövetség jelölt ki világnapot a tej ünneplésére 1957-ben, majd a kezdetben május utolsó keddjére tett dátumot 2001-ben módosította az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Világszervezete (FAO) június 1-re - közölte a világnap kommunikációjával foglalkozó cég az MTI-vel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.