Egyetem

Ha internet, akkor laptop

Ha internet, akkor laptop

2011. március 2., szerda
Ha internet, akkor laptop

A hetente internetezők naponta átlagosan három óra kilenc percet interneteznek - ennek a harminc százalékát hordozható eszközökön keresztül. Az eszközhasználat is egyre "személyesebbé" válik, egyre nagyobb mértékben egy felhasználóhoz kötődik - derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer 2011. januárban készült kutatásából.

A 18-49 éves, legalább hetente internetezőket felölelő kutatás eredményei szerint az átlagosan napi internetezéssel töltött idő három óra kilenc perc. Ebből még csekély az aránya a mobiltelefonon keresztüli netezésnek (egy százalék), de a hordozható eszközökön történő netezés már jelentős részt tölt ki. A hordozható eszközökön - laptop, táblagép, palmtop és netbook - történő netezés 30 százalékos aránya kisebb mértékben függ a netezés intenzitásától. Míg a kevesebbet netezőknél közel 20 százalékot tesz csak ki, addig a közepes és magas intenzitással netezők csoportjában nincs jelentős különbség a hordozható eszközökön való internetezésnek. A hordozható eszközök egyre szélesebb elterjedtsége ennek a média típusnak az individualizáltságát is eredményezi. A háztartásokban is kimutatható a "személyes média" jelensége a növekvő számú televízió- és rádiókészülékek miatt. A digitális világban, azokban a háztartásokban, melyek csak asztali számítógéppel rendelkeznek, egyharmad azok aránya, ahol a PC-knek jellemzően csak egy "gazdája" van, míg azok körében, ahol hordozható eszköz is rendelkezésre áll, ott ez az arány 60 százalékra növekszik. A netezők közel háromnegyede számára nem zavaró hirdetési forma a keresőhirdetés. Mindenképp fontos mutató, hogy a reklámokkal egyre jobban telítődő interneten a megkérdezett hét hirdetési forma közül csak kettő olyan van, melyet a megkérdezettek több mint fele elutasít, zavarónak tart. "Az online hirdetési formák közül a keresőhirdetések a legelfogadottabbak - valószínűleg a könnyebb kontrollálhatóság, illetve a tartalmi kötődések miatt is" - mondta Kántor Kata, a GfK Hungária média szektorának menedzsere. A banner hirdetések közül a több képernyőn keresztül internetezők a kevésbé látványos - ezért kevésbé szembetűnő - statikus formákat részesítik előnyben, 60 százalékuk nem tartja zavarónak a statikus banner hirdetéseket, míg 47 százalékuk elutasító a flash/video bannerekkel szemben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.