Gazdaság

Börze - utazás földön, vízen, levegőben + FOTÓK

Börze - utazás földön, vízen, levegőben + FOTÓK

2011. március 19., szombat
Börze - utazás földön, vízen, levegőben + FOTÓK

Az idegenforgalmi szakemberek bizakodóak

Hetvenhat kiállítóval megdőlt a rekord, ennyi idegenforgalommal foglalkozó cég, vállalkozás, utazási iroda, panzió, szálloda még egyetlen kiállításon sem szerepelt, mint a szombaton, 10 órakor megnyílt V. Utazási Börzén. A rendezvényt Szentgyörgyi Pál MSZP-s önkormányzati képviselő nyitotta meg. Hangsúlyozta, az utazás a hazatérésről is szól, tehát legalább annyira fontos Szeged turisztikai kínálatával is megismertetni a hozzánk látogatókat, mint az, hogy velünk is megismertessék Magyarország és a külföldi országok idegenforgalmi választékát. Az eső miatt nem tolongtak a vendégek, az arab zenére hirtelen felbukkanó hastáncosnő produkciója azonban – népszerűsítendő a kiállítás díszvendégét, Puchner Birtok-Bikalt – kellőképpen bemelegítette a bámészkodókat. A Majoros International Kft. által szervezett börze sajtófelelőse, Pál Ildikó megerősítette, az idei budapesti és a vidéki utazási kiállításokon az volt tapasztalható, hogy a belföldi turizmus iránt sokkal nagyobb érdeklődés nyilvánult meg, mint az elmúlt években bármikor. Nyilván a hazai idegenforgalom érdekében kifejtett marketingtevékenységnek is köszönhető, hogy egyre többen élnek a falusi turizmus nyújtotta lehetőségekkel, miközben a wellness és a gyógy-turizmus is egyre hangsúlyosabb szerepet kap. Minden évben eljönnek a vajdasági és erdélyi partnerek, hiszen a hármas régiót, amelyben élünk, ennek a kiállításnak is meg kell jelenítenie. Azzal, hogy Szerbia elindította a csatlakozási tárgyalásokat az Unióval, sokkal több lehetőség kínálkozik az elkövetkező időszakban arra, hogy a turizmusba is – pályázati csatornákon keresztül – nagyobb befektetéseket eszközöljenek.

Helyi ízek előnyben

A hazai turizmusról elmondottakat erősíti meg a Balatonmáriafürdőről jött Viktor Bor és Vendégház, valamint a Pelso panzió két tulajdonosa is. Egy utcában található a 2 vendéglátóegység, és közösen lépnek fel az ilyen és hasonló rendezvényeken, ami nagyon fontos a szakmában. Mindkét tulaj, Tengerdi Győző és Balla András uniós pályázaton nyert több száz milliót invesztált a borturizmust, gasztronómiát és wellnesst népszerűsítő családi vállalkozásukba. A hely kiváló, hiszen a vendégházak közel vannak Hévízhez, Keszthelyhez, Zalakaroshoz. Ilyés Emőke Székelyudvarhely mellől érkezett. Az erdélyi standon is 2 panzió, az Ilyés és a Hargita kínálja szolgáltatásait. Az érdeklődők megkóstolhatták a helyi gasztronómia különlegességeit, az 5 fajta, finomabbnál finomabb, házi készítésű, tartósító szer nélküli lekvárt, nem beszélve a kitűnő erdélyi pálinkáról. Mint mondja, Székelyföld látványosságait jöttek népszerűsíteni, vendégeket csalogatni panziójukba. Szolgáltatásaik többrétűek, szállás mellett gazdag programajánlattal és hamisítatlan házias ízekkel várják a látogatókat. Ritz András, a palicsi Ostorka Polgárok Egyesülete nevében a vajdasági standon kiállított települések (Kishegyes, Ada, Zenta, Palics) idegenforgalmi kínálatáról beszélt. Negyedik alkalommal látogattak el a szegedi kiállításra. Egyesületként több vállalkozót tömörítenek, van közöttük falusi vendéglátó, lovascentrum-, panziótulajdonos. Ritz András elmondta, a palicsi turizmus jelenleg nem túl felkapott, hiszen sem a tó, sem a medencék nem nyújtanak olyan szolgáltatást, ami kielégítené a külföldi turisták igényeit, ugyanakkor az attraktív, jó programok is hiányoznak. Saját kútfőből merítenek: lovaglással, kocsikázással, falusi vendéglátással, természetjárással próbálkoznak. Noha a Vajdaság számos lehetőséggel rendelkezik, a Kárpát-medence turisztikailag egyik legkevésbé felfedezett része jelen pillanatban. Azt, hogy nem ismerik kellőképpen, elsősorban az elégtelen marketingnek és a szervezési hiányosságoknak tudhatjuk be. Az utóbbi időben egyre több vajdasági panziós, tanyatulajdonos Magyarországon is hirdet, és a kiállításokon, börzéken való részvétel is elengedhetetlenné vált. A vadászok számára ugyancsak érdekes lehet a szűz terület, hiszen Szerbiában még nem léptek életbe a szigorú uniós normák, rendeletek. Ritz úr szerint a falusi és kulturális turizmusban, valamint az ökoturizmusban rejlenek még kiaknázatlan lehetőségek. Hogy van-e haszna az ilyen kiállításoknak? Mindenképpen, hiszen a honlapjuk látogatottságáról és a visszajelzésekből ez egyértelműen lemérhető.

Colosseum és kisharcsa

Április 20-án nyílik meg Mórahalmon a nagyközönség számára a 4 csillagos Colosseum. Trindle Ágnes értékesítési és marketingmenedzsertől megtudtuk, az akadálymentesített szálloda 77 szobával és 5 lakosztállyal rendelkezik. Célcsoportjaik közé tartozik a szakmai turizmus, az egészségturizmus, illetve az egyéni érdeklődőket is szívesen várják. A hotelnak saját wellness-részlege van, ami koktélmedencéből, élménymedencéből, fitneszteremből, szaunából, gőzfürdőből, sókamrából, szoláriumból stb. áll, a szállóvendégek természetesen a fürdőt is ingyen használhatják. A fürdő vendégeinek több mint 30 százaléka a Vajdaságból, Szerbiából érkezik, ezért szerb nyelven is hirdetik szolgáltatásaikat. Az EDF Démász Szeged Vízisport Egyesület a Szegedieket a Világbajnokságra, Világbajnokokat Szegednek című programjával mutatkozott be a kiállításon. Petrovics Kálmán igazgatótól megtudtuk, a klub Janics Natasa, Vajda Attila és további 500 lelkes fiatal és idősebb sportoló fellegvára. A programot azért indították, hogy azokat, akiknek esélyük lehet kijutni a világbajnokságra –, amit augusztus 17-21. között rendeznek meg Szegeden, ez egyben olimpiai kvalifikáció is, az év legnagyobb sporteseménye –, jobban tudják támogatni a felkészülésben. A klub tagjai tehát azért vannak az utazási kiállításon, és augusztusig ott lesznek minden rangosabb városi rendezvényen, hogy e jelentős sporteseményt és a sportot hirdessék, népszerűsítsék – elsősorban a fiatalok körében. A program kabalafigurája, amit egy kreatív stúdióval közösen dolgoztak ki, ma kap nevet. A kisharcsa nem bográcsba való, egy kicsit viszont benne van a víz, a Tisza, a folyóval kapcsolatos élet. A kabalafigura természetesen kapcsolódik a világbajnoksághoz, de nem a világbajnokság szervezőbizottságának a hivatalos logója vagy emblémája. A klubnak és a szegedieknek viszont fontos. Bizonyítja ezt az is, hogy e-mailen 178 névjavaslat érkezett, s ebből választotta ki a zsűri a kisharcsa számára a legmegfelelőbbet. Azóta megvan a név: Eleven.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.