Kultúra

Kevesebb mozijegyet váltottak tavaly az EU-országokban

Kevesebb mozijegyet váltottak tavaly az EU-országokban

2011. február 12., szombat
Kevesebb mozijegyet váltottak tavaly az EU-országokban

Két százalékkal kevesebb mozijegyet váltottak tavaly az EU-országokban, mint 2009-ben - közölte az Európa Tanács égisze alatt működő European Audiovisual Observatory nevű intézet, amely 1992 óta készít felméréseket a kontinensen az audiovizuális termékek piacának alakulásáról.

A csaknem 500 millió lakosú Európai Unió országaiban összesen 961 millió mozijegyet adtak el tavaly, tehát a csecsemőket is beleszámítva átlagosan majdnem kétszer ment el moziba az év folyamán az uniós polgár. Általános tapasztalat, hogy a három dimenziós filmek fellendítették a forgalmat, de már nem olyan mértékben, mint 2009-ben. Az eladott jegyek száma összességében két százalékkal alacsonyabb volt, mint az előző esztendőben. Igaz, a most közzétett ideiglenes adatok szerint 2010-ben elég nagy eltérések mutatkoztak az európai országok között abban a tekintetben, hogy miként változott a mozilátogatók száma. Egyes országokban rekordszámú jegyet adtak el, míg másutt jelentősebb visszaesést tapasztaltak. Olaszországban nagyrészt az Avatar 2010-es bemutatójának köszönhetően 11 százalékkal nőtt a mozilátogatók száma. Az eladott 123,4 millió mozijegy 1987-es rekordot döntött meg. Franciaországban tavaly 2,7 százalékos volt a növekedés az előző évhez képest: összesen 201,1 millió mozijegyet adtak el, többet, mint 1967 óta valaha. Németországban ugyanakkor 13,5, Spanyolországban 11,7, Nagy-Britanniában pedig 2,4 százalékkal csökkent az eladott jegyek száma. Az EU-n kívüli országok közül Oroszországban a 2009-ben mértnél 19,5 százalékkal több - szám szerint 165,5 millió - volt az eladott mozijegyek száma, és ezzel az orosz piac csaknem akkorára nőtt, mint a brit. Sikeres volt a tavalyi év a török filmszínházak számára is: 41,1 millió eladott jeggyel 11,3 százalékos növekedést mutattak fel. A mintegy 10 millió lakosú Magyarországon 2009-ben 10,6 millió, 2010-ben 10,9 millió mozijegyet adtak el, amely 3,1 százalékos növekedésnek felel meg a European Audiovisual Observatory adatai szerint.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.