Gazdaság

A Tesco 200 millió forintot fizet ki sofőrjeinek márciusban

A Tesco 200 millió forintot fizet ki sofőrjeinek márciusban

2011. február 17., csütörtök
A Tesco 200 millió forintot fizet ki sofőrjeinek márciusban

A Tesco Globál Áruházak Zrt. 2007-ig visszamenőleg összesen 200 millió forintot fizet ki 220 sofőrjének a következő hónapban - közölte a cég.

Az ügy előzménye, hogy a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) és a Tesco gyáli logisztikai központjának 13 gépkocsivezetője február 2-án felszámolási eljárást kezdeményezett a Tesco ellen, mert álláspontjuk szerint a cég három évre visszamenőleg tartozik nekik a rendelkezésre állási díjak kifizetésével. Ezenkívül követelték a társaságtól a rendelkezésre állás ideje alatt elrendelt rendkívüli munkavégzésért járó díjukat is. A KDFSZ korábban azt közölte, hogy a Tesco az úgynevezett frissáru-kiszállítást végző mintegy 220 gépkocsivezetőjének több százmillió forinttal tartozik. A sofőrök közül 18-an szólították fel a vállalatot az elmaradt pótlékok kifizetésére, és 13-an kezdeményeztek a társaság által elismert rendelkezésre állási díj miatt felszámolási eljárást. A Tesco hangsúlyozza: márciusban, az ügyben érintett mind a 220 munkavállalójának 2007-ig visszamenőleg kifizetik a rendelkezésre állási díjat, tehát nemcsak annak a 13 dolgozónak, akik az ügyben egyeztetéseket kezdeményeztek. Hozzáfűzik: a kifizetés kapcsán az egyéni kalkulációk és egyeztetések még folyamatban vannak. "Az adminisztratív pontatlanságok ellenére egyetlen egy Tesco dolgozót sem ért kár a jelenlegi fizetési rendszerben, hiszen a számukra nyújtott juttatások következtében az érintett dolgozók a piaci átlagnál havonta közel 60-65 000 forinttal kerestek többet, ami a piaci átlagot közel 40 százalékkal haladja meg" - hangsúlyozza alá a Tesco. A Tesco munkaügyi rendszerei - ahogyan azt hatósági vizsgálatok is megerősítették - összhangban vannak a mindenkori jogszabályokkal emeli ki a cég. "Természetesen és sajnálatosan 22 000 munkavállaló esetében nem lehet kizárni az emberi tévedések lehetőségét, így egyedi pontatlanságok előfordulnak. Ugyanakkor, ha a vállalat tudomására jut, hogy valamilyen tévedés történt, azt haladéktalanul és teljes körűen orvosolja, kompenzálja. Ez történik a sofőrök esetében is" - közölte az áruházlánc.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.