Gazdaság

Kecskeméten mérséklődhet az átmenő forgalom

Kecskeméten mérséklődhet az átmenő forgalom

2010. december 7., kedd
Kecskeméten mérséklődhet az átmenő forgalom

Enyhülhet a Kecskemét belterületén áthaladó forgalom: a várost északról elkerülő út előkészítése jelenleg is folyamatban van. A beruházás a tervek szerint 2013 végére készül el, az előkészületi fázis várhatóan a jövő év közepéig tart. Az elkerülő út építésének előkészítésére jelenleg csaknem 800 millió forint áll rendelkezésre, nagyobb részben uniós forrásból.

„A kecskemétiek számára jó hír – mondta el

Loppert Dániel

, a beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője –, hogy elérhető közelségbe került a várost északról elkerülő út régóta várt megépítése. A Mercedes munkahelyeket teremtő magánberuházása mellé olyan uniós útfejlesztést tehetünk le, amely a környezeti ártalmak csökkentése mellett javítja a városban lakók életminőségét, és egyben a munkahelyek biztonságos, gyors megközelítését is szolgálja” – tette hozzá a szakember. A beruházás keretében Kecskemét északi oldalán 13,6 kilométer hosszon két építési ütemben új nyomvonalon épül meg az elkerülő út az M5 autópályától, az 5. számú főúton és a 441. számú (ceglédi) főúton át a 44. számú főútig, tehermentesítve a várost az eddig belterületen haladó forgalomtól. Az északi elkerülő megépítése után mérséklődnek a környezeti ártalmak, javul a város lakóinak életminősége, és a munkahelyek megközelítése is gyorsabbá, biztonságossá válik. Tekintve, hogy az út új nyomvonalon létesül, az átterelt tranzitforgalomról csak becslés adható. Ez a várakozások szerint az út megnyitását követően átlagosan napi 13000 személygépjárművet jelent, ami a forgalomba adás után pár évvel már napi 18000 személygépjárműre nőhet. A beruházás jelenleg az előkészítés szakaszában van, az ide tartozó munkálatok terv szerint haladnak. A szükséges dokumentumok jelentős része – így a megvalósíthatósági tanulmány, a jogerős építési engedélyek többsége – már rendelkezésre áll, s elkészítették az örökségvédelmi hatásvizsgálatokat is. Ugyancsak elkészültek a kivitelezési tervek, és folyamatban van a közműengedélyek beszerzése is. Az előkészítés a tervek szerint 2012 közepére lezárul. A tervezésben a Viafutura Kft., az UVATERV Zrt. és a TURA-Terv Kft. vett részt. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül 792,2 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.