Bulvár

Negyven mázsa állateledelt kapott az ország kedvenc kutyamenhelye

Negyven mázsa állateledelt kapott az ország kedvenc kutyamenhelye

2010. október 4., hétfő
Negyven mázsa állateledelt kapott az ország kedvenc kutyamenhelye

„Egy tál eledel” néven indult idén májusban az a Facebook kampány, mely során a Pedigree Örökbefogadási Program Facebook klubtagjai csatlakozásukkal fejenként egy tál állateledellel járulnak hozzá a menhelyi kutyák helyzetének javításához. Azt is a klub tagjai döntötték el, hogy melyik menhely kapja az összegyűlt eledelt: a legtöbb szavazatot kapott menhely nyeri ugyanis az eddigi csatlakozók után járó 10.000 tál eledelt, mely mintegy 4.000 kg szárazeledelnek felel meg.

Az eledelt a Mars Magyarország – a Pedigree termékek gyártója, és a Pedigree Örökbefogadási Program ötletgazdája – ajánlotta fel. Az első 10.000 Facebook klubtag szavazatai alapján a győztes a szegedi Tappancs Állatvédő Alapítvány lett, melynek vezetői az Állatok Világnapján lezajlott átadási ünnepségen jelentették be, hogy további három rászoruló menhelynek is juttatnak a 4.000 kilogrammnyi nyereményből, így az adomány mintegy feléről mondtak le. A Pedigree Örökbefogadási Program eddig 4 kontinens 11 országában tett lépéseket a gazdátlan ebek helyzetének javításáért és a társadalmi szemléletformálásért. 2009-ben – a Közép-Európai régióban elsőként – Magyarország is sikeresen elindította a kampányt, idén pedig új elemekkel bővítette ki. A Pedigree gyártója, a Mars Magyarország a programban részt vevő állatmenhelyek pályázatait zsűriző szakmai bizottság mellett az állatbarátok véleményére is kíváncsi volt. Ezért alakult meg az ország egyik legnépszerűbb közösségi portálján a Pedigree Örökbefogadási Program rajongói klubja, amely 5 hónap alatt rekordszámúra, 10.000 főre bővült, és az első olyan rajongói klub Magyarországon, amely egy vállalat támogatásával áll ki az állatmenhelyek és örökbefogadásra váró, gazdátlan kutyák ügye mellett. „A klub interaktivitásának legfőbb jeleként minden, újonnan belépő tag jogot kap egy tál eledel felett való rendelkezésre is, így az általa kiválasztott állatmenhelyet támogathatja szavazatával. A tét nem csekély: a legtöbb szavazatot kapott menhelynek ajánlottuk fel az összegyűlt 10.000 tál eledelt. A szavazatok hónapokon át gyűltek, a menhelyek egy része saját maga is kampányolni kezdett a szavazatokért” – árulta el a kampány részleteit

Peres Patrícia

, a Pedigree brand menedzsere az adomány átadásakor. Október 4-én – az Állatok Világnapján – együtt adták át a Mars Magyarország és a rajongói klub képviselői a több mint 4000 kg eledelt a győztesnek, a szegedi Tappancs Állatvédő Alapítvány vezetőinek. Az átadási ünnepségen a szegediek gáláns felajánlást tettek: a nyeremény felét a három legrászorultabb menhelynek szánják, akiknek szintén nagy segítséget jelent az adomány. A legrászorultabb menhelyek kiválasztására országosan elismert, független szakértőt kért fel a szegedi menhely vezetősége, hogy valóban oda érkezzen az adomány, ahol arra a legnagyobb szükség van. „Felelősségteljes döntés elé állított minket a Tappancs, mert egyik állatmenhely sincs könnyű helyzetben Magyarországon, éppen ezért példátlan nagyvonalúságra vall a felajánlás” – mondta el

Pallós László

országos állatvédelmi főfelügyelő, aki eleget tett a szegediek kérésének, és segített kiválasztani a három rászoruló menhelyet. A győri Emberek az Állatokért Alapítván, a vasadi Állatotthon Alapítvány és a tavasszal súlyos árvízkárokat szenvedett Zemplén Gazdátlan Állataiért Alapítványra esett az állatvédelmi főfelügyelő választása. Óriási támogatást, egyenként több mint 600 kg súlyú eledelt kapott mindhárom menhely a szegedi Tappancs felajánlásából. Az „Egy tál eledel” kampány folytatódik a közösségi médiában: 2010. december 31-ig egy újabb kedvenc menhelyet választhat magának a Pedigree Örökbefogadási Program Facebook közössége. A legközelebbi eledelátadás ennek megfelelően 2011. január elején várható, amikor a következő, előreláthatólag szintén több ezer kilogramm mennyiségű szárazeledel kerül átadásra, a gazdára váró menhelyi kutyák legnagyobb örömére.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.