Közélet

SZKT-saga: kit és hova is húz a Kötél?

SZKT-saga: kit és hova is húz a Kötél?

2010. április 19., hétfő
SZKT-saga: kit és hova is húz a Kötél?
Hat év alatt összesen 50-60 millióért bérelt a 100 százalékos önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) trolibuszt a Technitop Bt.-től, majd az ebből alakuló Kötélpálya Kft.-től – mondta néhány napja sajtótájékoztatóján két ellenzéki képviselő, Kohári Nándor (Fidesz) és Kalmár Ferenc (KDNP). Állításaikra úgy reagált Dózsa Gábor, az SZKT ügyvezetője, hogy a „bérleti díj és járműérték is nagyon messze van a valóságtól”. Koháriék azonban iratokkal bizonyítják, hogy Dózsa „nem jól emlékszik”. Ahogy beszámoltunk róla, az SZKT 2002 és 2008 között becslések szerint 50-60 millió forintért bérelt egy mintegy 20 millió értékű trolit a Technotip Bt.-től, majd az ebből alakuló Kötélpálya Kft.-től. A Technotip korábban Dózsa Gábor tulajdonában volt, majd kinevezésekor, 2003 májusában vált meg korábbi cégétől, ami Kötélpálya Kft.-vé alakulva Bencsik János és felesége tulajdonába ment át. „A Technotip és az SZKT 2002-ben kötött szerződést, amelyben havonta 800 000 forint plusz áfa összegben határozzák meg a bérleti díjat” – mondta el portálunknak Kohári Nándor fideszes önkormányzati képviselő, frakcióvezető-helyettes. Dózsa Gábor ügyvezető szerkesztőségünknek küldött válaszában a szerződés létét elismeri, hangsúlyozva, hogy azt 2002-ben írták alá, vagyis még az SZKT korábbi igazgatója kötötte. „A Szegedi Közlekedési Kft. és a Technotip Bt. 2001-ben bérleti előszerződést kötött egy darab Skoda 14 Tr/ALSTOM típusú, új rekuperációs hajtásrendszerrel szerelt trolibusz 5 éves bérletére, amely alapján a bérleti szerződést 2002. 06. 26-án írták alá” – írta Dózsa Gábor. A hivatkozott bérleti szerződés azonban nem öt esztendőre, hanem 11 hónapra szól – hívta fel a figyelmet Kohári az irat hetes pontjára. Az ügyvezető annak magyarázatául, hogy az ötéves szerződés miért hat évig tartott, válaszában idézte a szerződésben foglaltakat, vagyis, hogy a közlekedési társaság csak akkor fizetett bérleti díjat, amikor a jármű forgalomban volt.

Kohári: Dózsának kellett meghosszabbítania a szerződést volt cégével

„A képviselő urak által közölt teljes bérleti díj és járműérték is nagyon messze van a valóságtól” – olvasható Dózsa Gábor válaszában, aki cáfolta, hogy 2002 és 2008 között 50-60 millió forint vándorolt volna a trolibérlésből az SZKT-tól a Technotiphez s a Kötélpályához. „A trolibérlés ügyben is füllentett Dózsa” – összegzett Kohári, aki három év bérleti díjának utalásáról mutatott iratokat. Ezekből látszik, hogy csak 2004-ben 7,7 millió forintot, egy évvel később 11,4-et, míg 2006-ban 10,9 millió forint utalt a T-750-es típusú troli bérleti díjaként az SZKT a Kötélpálya Kft.-nek (azaz ebben a három évben összesen 30 millió forintot). „A 11 hónapra kötött szerződés 2003. május végén lejárt, az év május közepe óta Dózsa Gábor az SZKT ügyvezetője, azaz neki kellett már meghosszabbítania saját volt cégével a bérleti ügyletet. Erre az igazgató úr sajátos módon nem emlékszik” – tette hozzá Kohári felhívva a figyelmet arra is, hogy a Szegedi Közlekedési Társaság körül kialakult helyzetért Botka László (MSZP) polgármester is felelős, hiszen az SZKT 100 százalékos önkormányzati tulajdonban van.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.