Írjon nekünk

Gazdaság

Elszúrt kerékpárút – mikor lesz átadás? + FOTÓK

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Ismét felbontottak egy elkészült útszakaszt az 1-es vonalán, hogy a kerékpárutat az iskola elől az úttestre vezessék, így közel 70-80 méteren kell újra aszfaltozni, hogy egy szintben legyen a járda. A lassan már botrányosan sok malőrrel kísért tömegközlekedési nagyprojekt első, Boldogasszony sugárút – Aradi vértanúk közötti szakaszának átadása tovább csúszhat.

A munkálatok megkezdése előtti napon, 2009. augusztus 25-én, Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester és a beruházást irányító városi cég, a Szeged Pólus Kft. ügyvezetője, Susányi Tamás a tervek ismertetésekor arról számolt be, hogy az Aradi vértanúk terétől a nagyállomásig tartó szakasz felújításának első üteme 2009 novemberében fejeződik be. Most március közepe van és újra felbontottak egy már elkészült szakaszt a Juhász Gyula Gyakorló Általános iskola előtt, mert – ahogy a munkálatokat végző egyik munkás is elmondta – a bicikliutat az iskola bejárata előtt vezették el, holott már a szegélyek lerakásakor szóltak az intézmény munkatársai, hogy meglehetősen balesetveszélyes a kerékpárosokat a gyakorló bejáratától két méterre elvezetni.

A bicajosok idejében szóltak…

Felkerestük a Dovalovszki András kerékpáros aktivistát, aki elmondta, hogy ők már csak mosolyognak kínjukban az egész ügyön, hiszen – amint arról a SZEGEDma.hu is beszámolt – ők már 2007-ben konkrét javaslatokat tettek, amelyekből alig valósult meg valami. „Könnyen megeshet, hogy akár 20-30 km/óra sebességű járművel találkoznak a gyerekek az iskolák, kollégiumok előtt” – mondta az aktivista, jelezve, hogy a problémáról videót és képeket is készítettek, melyek a szegedbicaj.blog.hu oldalon megtekinthetőek.

A projekt menedzsmentje végül úgy döntött, hogy tényleg fennáll a balesetveszély, így a már kész utat, felbontva, a kerékpárosokat levezette a járdáról, ahol viszont a leszűkült úttest miatt az autósoknak okozhat majd az új helyzet nem kevés galibát.

Botka: március végén közlekedni fog az 1-es villamos

Botka László egy fórumon azt mondta, hogy február végéig kell feloldani a vágányzárat, március végéig a Kossuth Lajos sugárúti körforgalom is elkészül és az 1-es teljes vonalon közlekedik majd, ezzel szemben még az első szakaszt sincs kész. Az átadás első, 2009. november végi időpontját először a kivitelező konzorcium és a város közös megegyezéssel december 5-re módosította. Végül azonban csak 15-én kezdték meg a műszaki átvételt, ami egy hónapig tartott, ám január 15-re sem sikerült befejezni az elektromos tömegközlekedés-fejlesztés első szakaszát. Ezután már óvatosabban bántak a határidőkkel – ekkor jelentette ki a polgármesterünk, hogy február végére elkészül a szakasz…

Több mint 700 millió tervezésre, menedzselésre

Februári cikkünkben Kohári Nándor fideszes képviselő azt mondta, hogy „a projekt menedzseléséért 605 millió forintot kap a Pólus, a tervezésért pedig 129 milliót. Ennyi pénzért elvárható lett volna, hogy előre, legfeljebb néhány hét csúszással kiszámolják a munkafolyamatokat, ha pedig nem sikerült, akkor pontosan meg kell nevezni a felelősöket, legalább ennyivel tartozunk azoknak a családoknak, akiknek a vállalkozásai tönkrementek a Boldogasszony és a Kossuth Lajos sugárúton, mert hónapok óta nem lehet normálisan megközelíteni üzleteiket”. Kohári kérdésére akkor a Pólustól nem kaptunk választ, a csúszás okaként ismét a rossz közműtérképet és az időjárást nevezték meg, az átadást pedig áprilisra jósolták.

Felkerestük a tömegközlekedés-fejlesztést munkálatait menedzselő Szeged Pólus Kft.-t, hogy újból érdeklődjünk, a kerékpárúttal kapcsolatban pedig megkérdezzük, miért utólag kellett módosítani a terven, és mennyit csúszik emiatt az átadás, illetve tartható-e Botka László ígérete, miszerint március végén közlekedni fog az 1-es villamos. Sajnos azonban a központi számot nem veszik fel, mint ahogy a szóvivőt és az ügyvezetőt sem tudtuk elérni. Amint reagálnak megkeresésünkre, tájékoztatjuk olvasóinkat.

Kommentek

Hírzóna

Önálló hulladékgazdálkodási rendszert hoznak létre 18 csongrádi településen

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

A 2020 végére megvalósuló, 2,5 milliárd forintos összköltségű beruházás mintegy 35 ezer embert érint.

Tovább olvasom

Hírzóna

Nagyon gyorsan elbírálják a Magyar falu program pályázatait

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

A kiírás megjelenésétől a beadási határidő lejártáig körülbelül hatvan nap telik el.

Tovább olvasom

Hírzóna

Emelt a Mol, drágábban kocsikázhatunk

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/dobocsaba.jpg

Megjelent:

Szerző:

Négy forinttal emelkedett a benzin, nyolccal a gázolaj ára.

Tovább olvasom

Aktuál