Vélemény

Miért késlekedik a Megváltó?

Miért késlekedik a Megváltó?

2009. december 22., kedd
Miért késlekedik a Megváltó?

Vajon miért késlekedik a Megváltó? – tette fel a kérdést Ellie Wiesel az ATV nézőinek is, akiket abban a transzcendentális élményben részesített azon nyomban az ATV, hogy a választ rögvest lekeverték, és minden előzetes jelzés nélkül betettek egy reklámot!

Vajon miért késlekedik a Megváltó? – tette fel a kérdést nemrég nagy ívű előadása kellős közepén Ellie Wiesel Nobel-díjas író Budapesten. A Hit Gyülekezetének és a Hetek című gyülekezeti lapnak Wiesel tiszteletére adott nagyszabású ünnepi rendezvényről televíziós felvételt is készített az ATV csatorna. A műsor politikai töltete átlátszó volt. Ellie Wiesel Izrael állam támogatására szólította fel keresztény közönségét, köztük az amerikai nagykövetség képviselője mellett Mesterházy Attilát, Kiss Pétert, Fodor Gábort, Dávid Ibolyát, Bokros Lajost, Herényi Károlyt – hogy csak a kamerák által leginkább pásztázott illusztris politikai vendégeket említsem. Mivel az izraeli-arab (zsidó-palesztin) örök és megbonthatatlan barátság ügye Magyarországon is magyar s nemzeti sorskérdéssé vált olyannyira, hogy a magyar jobboldalon is mozgalom indult az eredetileg a világimperializmus elleni harc baloldali radikális szimbólumává tett palesztin kendő viselésére, előre jeleznem kell: a Wiesel köré szervezett politikai performansz Karácsonyt megelőző tanulsága nem Izrael megítélése volt. Beszéde direkt politikai tartalmától eltekintve Wiesel morálisan magvas mondandóval is előállt, és előadásának némi túlzással katartikus ígérkező pillanata volt a címben idézett nagy teológiai kérdés. Vajon miért késlekedik a Megváltó? – tette fel a kérdést Ellie Wiesel az ATV nézőinek is, akiket abban a transzcendentális élményben részesített azon nyomban az ATV, hogy a választ rögvest lekeverték, és minden előzetes jelzés nélkül betettek egy reklámot! Gondolom annak rendje s módja szerint ki volt találva, hogy melyik legyen az a pillanat, amikor a nézők biztosan a foteljükbe szegeződnek, és nem mennek ki a szobából egy pillanatra és egy kis nasiért sem. Igen, a Megváltó és az Ő eljövetele az, akiről s amiről avatott szakemberek úgy gondolták, hogy általuk a Krisztus-hívő közönségnek a reklámozott áruról alkotott véleménye vagy benyomása bizton jól alakítható. Láthatólag nem bíbelődtek olyan nüánsznyi kérdésekkel, hogy ha már minden áron reklám, akkor talán mégiscsak ízlésesebb lenne megvárni egy tapsot, vagy azt, amikor a nyolcvanegy éves előadó egy pillanatra megpihen. De a csatorna sem állt metafizikai magaslatokon, mert ha már minden áron reklám, akkor egy másodperces elsötétítés után egy kedves hang közölhette volna, hogy kereskedelmi szünet következik, ami érdemben nagyon sokat nem változtatott volna a Megváltó reklámstratégiai felhasználásának tragédiáján, de jelezte volna a Megváltó befogadására nyitott nézőknek, hogy mégsem Krisztus és az Ő által a templomból kiűzött kufárok közötti történelmi megbékélés előkészítése történik. Ez itt nem a reklám helye, de a történelmi hűség és pikantéria kedvéért elárulom, hogy az ATV a Griff Collection öltönyeit kapcsolta össze a tudatalattiban a Megváltóval. Kézai Simon leírása szerint a – magyar mitológiából is ismert - griff madarak Szittyaországban fészkelnek. Nick Griffin, a Brit Nemzeti Párt képviselője azért vált a közelmúltban a magyar nemzeti radikalizmus megdöbbenésének tárgyává, mert Izrael-barát állásfoglalást tett a palesztinokkal szemben. Minden adott, hogy a Hit Gyülekezete és az ATV jól kifundált politikai reklámspotokkal keressen új hívőket a megrendelőknek a magyar tradicionalizmus berkeiben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.