Bulvár

Megszólal a Weöres-tantestület: Megerőszakolt tények

Megszólal a Weöres-tantestület: Megerőszakolt tények

2009. január 29., csütörtök
Megszólal a Weöres-tantestület: Megerőszakolt tények

Néhány hete folyamatosan téma a médiában annak a szegedi kilencéves kislánynak az esete, akivel osztálytársai tavaly ősszel erőszakoskodtak. A Szegedi Rendőrkapitányság az ügyben indított büntetőeljárást a körülmények felderítése után az érintettek kiskorúsága miatt lezárta, és az ügy iratait a gyámhatóságnak továbbította. A legutóbbi sajtóértesülések arról szóltak, hogy nem történt biológiai értelemben vett erőszak. Most az érintett iskola, a Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tantestülete szólalt meg egy szerkesztőségünkhöz eljuttatott nyílt levélben, melyet alább teljes terjedelmében közlünk.

Nyílt levél

Megerőszakolt tények

2009. január vége van, félévzárás, s a leendő első osztályosok beíratásának közelgő ideje, minden iskola életének fontos időszaka. A média hatására ma mégis egy november eleji - úgy gondoltuk - lelkileg helyére tett esemény került ország-világ elé.

Vajon miért? Miért vált érdekessé ez az ügy a médiában? Kinek hasznos ez? Milyen messzemenő következtetést vontak le ebből a cikkekben, hírekben? Túlmutatott-e a botrányszagúságon a médiahadjárat? Jár-e felelősségvállalással, ha ma valaki a tények ismerete nélkül nyilatkozik?

A megjelent és elhangzott hírek megítélésünk szerint félreérthetőek, hiányosak, igazságtalanok. A megerőszakolt tények és a jogi csűrés-csavarás ellenére - az esetet nem elbagatellizálva - az történt, hogy 8, 9, 10 éves gyerekek túlfűtött érdeklődésüknek engedve, felnőtt mintákat követve imitálták a nemi együttlétet. Nem volt szexuális erőszak! Amit a gyerekek játéknak gondoltak, az hirtelen nagyon komoly következményekkel járt rájuk és iskolánkra nézve. Mire a tettüket önmaguk beismerve bocsánatot nyertek, jött a felső ítélet: a gyógyulási szakaszban kapták a legnagyobb pofont.

A problémát nem söpörtük a szőnyeg alá, csak a saját pedagógiai eszközeinkkel - melyek, mint tudjuk, nem látványosak és csak idővel igazolhatóak - igyekeztünk megoldani. Munkánk része ma is a közösség építő erejének kiaknázása.

Aggódunk a gyerekeinkért, az iskolánkért, értékeinkért, a jövőnkért! „Bármiből ki tudtok keveredni, ha őszinték vagytok" - tanította kollegánk a gyerekeknek. Most csalódtak a felnőttek világában.

Mire tanítsuk ezek után őket?

A Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tantestülete

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.