Egyetem

Kezdődik a Pedagógiai Nyári Egyetem Szegeden

Kezdődik a Pedagógiai Nyári Egyetem Szegeden

2008. július 7., hétfő
Kezdődik a Pedagógiai Nyári Egyetem Szegeden

Hatnapos Pedagógiai Nyári Egyetem kezdődött hétfőn Szegeden.

A programról annak főszervezője,

Korom Erzsébet

az MTI-nek elmondta: 44. alkalommal rendezik meg a pedagógusok továbbképzését. Az idei téma központi eleme a kompetenciaalapú oktatás és a hatékonyság. A Szegedi Tudományegyetem adjunktusa hozzátette: a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat (TIT) Dél-Alföldi Régiója 43 éve folyamatosan megszervezi a nyári egyetemet, lehetőséget biztosítva arra, hogy a gyakorló tanárok, és a tanárképzéshez kötődő oktatók találkozhassanak tudósokkal, kutatókkal, közvetlenül tőlük halljanak egy-egy szakterület eredményeiről, a közoktatást érintő aktuális kérdésekről. A szakember elmondta: az utóbbi évtizedekben átalakultak az iskolával szembeni elvárások. Az oktatási célok között kiemelt szerepet kap a tudásalapú társadalom megteremtését elősegítő kulcskompetenciák és kereszttantervi kompetenciák fejlesztése, a tanulók felkészítése a mindennapokban való helytállásra, az egész életen át tartó önfejlesztésre, tanulásra. A kompetenciaalapú oktatás koncepciója szemléletbeli és módszertani váltást jelent a korábbi, a lexikális ismereteket előtérbe helyező oktatással szemben, és felhívja a figyelmet az értelmi képességek mellett a személyiségfejlesztés egyéb területeire is. A Pedagógiai Nyári Egyetem idei programjának előadásai átfogó képet adnak a témáról. Az értelmi és a szociális fejlődés élettani, magatartáskutatási eredményei után a résztvevők megismerkedhetnek a szociális készségek, képességek rendszerével, fejlődésével, iskolai fejlesztési lehetőségeivel. A serdülőkori szocializációs zavarokat, magatartási problémákat és azok kezelési módjait esettanulmányok révén mutatják be. A személyes kompetencia elemeit, jelentőségét a tanári és tanulói mentálhigiéné kérdésein keresztül ismerhetik meg a résztvevők. Kiemelkedő szerepet kap a motiváció, a tanulás tanulásának technikái, az önszabályozó tanulás módszerei. Emellett megismerkedhetnek az utóbbi években egyre gyakrabban használt pedagógiai érték fogalmával, annak tartalmával, az iskolai munka hatékonyságának értékelésével, a hátrányos helyzet leküzdésére irányuló fejlesztési lehetőségekkel - foglalta össze az előadásokat Korom Erzsébet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.