Bulvár

Tudatosabban választanak használt autót a magyarok

Tudatosabban választanak használt autót a magyarok

2017. szeptember 6., szerda
Tudatosabban választanak használt autót a magyarok

Egyre tudatosabban választanak használt autót a magyarok, a kérdőívet kitöltők 59 százaléka szerint a megbízhatóság és a praktikum a legfontosabb szempont - derült ki a Totalcar és a JóAutók.hu közös felméréséből.

A kutatásban résztvevők 67 százaléka leginkább az autó szervizelőélete és jelenlegi állapota alapján dönt vásárláskor és csak 5 százalékuk állította azt, hogy az ár a legfontosabb döntési szempont. A válaszadók 11 százaléka pedig nem is a használt autó vételi árával kalkulált, hanem a hosszú távú fenntartási költségeit vette alapul a végső döntés meghozatalakor, míg az autó életkorát és a kilométeróra állását mindössze 8 százalékuk jelölte meg, mint a vásárlást támogató első számú szempontot. A kevésbé tudatos, érzelmi döntést sejtető "imidzs, presztízs" válaszlehetőséget csupán 16 százalék választotta. A JóAutók.hu szakértői szerint ez jelentős előrelépés a korábbiakhoz képest, bár változó az emberek tudatossága és szakmai ismerete ezen a területen, mégis érezhetően nő az igény az ellenőrzött forrásból származó, dokumentált autók iránt. A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók 34 százaléka 3-5, míg 46 százalékuk 5-10 évente cseréli le a kocsiját. Ársáv szempontjából a megkérdezettek 16,4 százaléka fél és egymillió forint között keresgél, egy és hárommillió forint között nézelődik az 56 százalék, illetve 15 százalék a három és ötmillió forintot elérő ajánlatok között válogat. Üzemanyag szempontjából még mindig a benzines autók vezetik a kedveltségi listát, a válaszadók 71 százaléka az ilyen üzemanyaggal hajtott kocsikban bízik, és csupán 18 százalékuk választotta a dízeles modelleket. A felmérés idén nyáron, a felnőtt hazai lakosságot reprezentáló, 16 278 ember online megkérdezésével készült.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.