A gyorsabb, hatékonyabb közigazgatási ügyintézésért fejlesztenek

Informatikai fejlesztésekkel a kormányhivatalok és járási hivatalok feladatellátását támogatja az a most induló program, amelynek célja, hogy az ügyfelek és a közigazgatási szereplők adatigényeinek teljesítése gyorsabb legyen. A Csongrád Megyei Kormányhivatal konzorciumvezetőként vállal szerepet a projektben, a részleteket Szegeden ismertették.

A társadalombiztosítási eljárásokban hatékonyabbá és átláthatóbbá válik az ügyintézés, egyszerűsödnek a munkafolyamatok és csökkennek az ügyfeleket terhelő adminisztrációs terhek. „A hatáskör átcsoportosításból adódó szakrendszeri integrációs feladatok” című projekt eredményeképpen a kormányhivatalon belül teljesül a szervezeti egységek közötti automatikus információáramlás. A tíz milliárd forintot kitevő fejlesztés a későbbiekben szélesebb körű, magasabb színvonalú szolgáltatások kiépítését teszi lehetővé.

Zöld-Nagy Viktória, a Miniszterelnökség területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára a projekt kapcsán Szegeden tartott sajtótájékoztatón kiemelte, a kormány 2014-ben fogadta el azt a közigazgatási- és közszolgáltatás-fejlesztési stratégiát, amely 2020-ig az uniós programozási időszakhoz is igazodva tartalmazza a megvalósítani kívánt fejlesztési elképzeléseket. A 2010-2014-es időszakban egy stabilan működő államigazgatás kiépítése volt prioritás, 2014-től erre alapozva már a szolgáltató állam kiépítését célozták meg. „Még hatékonyabban és magasabb színvonalon kívánunk az ügyfelek számára közigazgatási szolgáltatásokat nyújtani” – hangsúlyozta, hozzátéve, a kormányzati stratégiát támogatja a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP), melynek a keretösszege hét évre 220 milliárd forint, ebből 53,5 milliárdot kitevő projekteket kormányhivatalok – az egyiket a Csongrád Megyei Kormányhivatal – valósítanak meg. Zöld-Nagy Viktória elmondta, az elmúlt évben sok szervezeti és egyéb átalakítás zajlott le a közigazgatásban, ezeket kevésbé követte le az informatikai fejlesztés. Az államigazgatásban csaknem háromszáz különböző szakrendszert használnak, amelyek sok esetben nem kommunikálnak egymással.

A Csongrád Megyei Kormányhivatal igazgatója, Zakar Péter ismertette, 2018 végéig 1,5 milliárd forintból megyénként egy-egy szerverközpontot alakítanak ki. A fejlesztés által a működési költségek is csökkennek. A projekt keretében megvalósuló informatikai fejlesztések átfogó célja, hogy az ügyfelek adatigényléseinek teljesítése gyorsabb, magasabb színvonalú legyen, az eljárások átláthatóbbá váljanak, csökkenjenek az ügyfeleket érintő adminisztrációs terhek, továbbá bővüljön az e-közigazgatási szolgáltatások köre, megkönnyítve az ügyfél és a közigazgatásban dolgozók munkáját is. A sajtótájékoztatón elhangzott, a nyugdíj- és egészségbiztosítási ellátást érintő fejlesztések részként például a TAJ-kártya és az uniós egészségbiztosítási kártya igénylése is elektronikus alapra helyeződik.

A projekt fizikai megvalósítása 2016. szeptember 1. és 2018. december 31. közötti időszakban az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával zajlik a konzorciumvezető Csongrád Megyei Kormányhivatal, a Miniszterelnökség, az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség konzorciumi együttműködése keretében. A sajtótájékoztatót követő ünnepélyes projektnyitón a konzorciumi partnereken kívül minden megyei és a fővárosi kormányhivatal is képviseltette magát, amelyen a Csongrád Megyei Kormányhivatal bemutatta egyedi fejlesztéseit is.

0 hozzászólás

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.