Kritikus bringások lepték el Szeged belvárosát + FOTÓK

A Dóm térről indulva ismét több százan szálltak kerékpárra, hogy felvonulásukkal ráirányítsák a figyelmet a környezetbarát közlekedési módra, illetve arra, hogy a városüzemeltetés nagyobb gonddal legyen a kerékpárral közlekedőkre a mindennapi forgalomszervezésben.

A nemzetközi autómentes naphoz kapcsolódva, az Európai Mobilitási Hét zárásaként több száz kerékpáros pattant a nyeregbe a 24. szegedi Critical Mass kerékpáros fölvonuláson. A résztvevők ismét a figyelemfelhívás jegyében tekertek és emelték drótszamarukat az égbe. A tömeg a Dóm téren gyülekezett, majd gurult végig a belváros utcáin egy nagy kört megtéve az egyben végállomást is jelentő kiindulópont eléréséig. A szervezők célja volt, hogy megmutassák a városvezetésnek: Szeged kerékpáros város, sokan járnak vele iskolába, dolgozni, vagy éppen ez a munkaeszközük, éppen ezért nem kérnek abból, hogy hirtelen, szó nélkül lezárják sokak munkahelyre vezető útját, hogy szükségtelenül megállítsák és leszállítsák a bicikliseket ahelyett, hogy normális keretek között szerveznék meg a bringás közlekedést.

„Vannak olyanok, akik mégsem értik, hogy kik bicikliznek Szegeden és miért. Ők azok, akik a biciklisek elé kordonokat pakolnak, kábeleket fektetnek mindenféle nagy döccenővel, nyársakkal szórják tele a bicikliutat, vagy éppen néhány méterre megszüntetik, hogy szabálytalanná tegyék a rajta közlekedőket. Hiába készül el egy mérnökök által, koncepciók alapján megtervezett forgalmi rend, ha aztán néhány bürokrata gondol egyet, és össze-vissza kezd táblázni. Ennek esett áldozatul például a Feketesas utca is, ahol tavasszal a biciklizők kárára változtatták meg a forgalmi rendet” – állt a felvonulás szervezőinek felhívásában. Szeged ismét bebizonyította, hogy milyen sokaknak fontos a kerékpáros közlekedés helyzete. A résztvevők remélik, üzenetük célba ér. A felvonulást a Dóm téren kiegészítő programok is kísérték. Játszott a Drasztik zenekar, a legkisebbek örömére a helyszínen meglehetett tekinteni egy trolit és egy mentőautót, emellett KRESZ-kvízzel is készültek a szervezők.

8 hozzászólás

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

  • '>
    8. Emericus
    2017. szeptember 24., vasárnap, 22:46
    Válaszolok

    Így van. Amúgy azóta is történt már baleset abban a bizonyos kereszteződésben, pl. két autó ütközött össze. Most más lesz a felelős, de a baleset nem maradt el. A biztonság egy hazug lózung, amivel hivatalnokok védik a védhetetlent. Lehet, hogy Mucsaröcsöge-Alsón ezt meg lehet csinálni, de egy egyetemi városban aligha.

  • '>
    7. Emericus
    2017. szeptember 24., vasárnap, 22:41
    Válaszolok

    Te nagyon nem érted a világ és a társadalom működését. De tudod mit? Akkor merjed követelni, hogy a járdán ne ess hasra az úthibáktól, ha majd az összes gyalogos csak a zebrán megy át, csak akkor merészelj autópályát remélni, ha majd minden autós szabályosan közlekedik, ha pedig szeretnél busszal járni, akkor vedd meg magadnak a buszt az utastársaiddal együtt.

    Egyébként nem biciklisek demonstráltak, hanem Szeged polgárai, akik lehet, hogy sokszor autóval járnak. Úgyhogy ez most nem jött be.

  • '>
    6. SP
    2017. szeptember 24., vasárnap, 22:24
    Válaszolok

    Rossz koncepció, ha a kétkerekű közlekedést vagy az autósok, vagy a gyalogosok rovására oldják meg. Festékcsík a járdán, vagy az úttesten. Lehetőleg minél kacifántosabban, és minél kopottabb burkolati jellel.

    Így előre borítékolhatók a kölcsönös szabálytalanságok, a balesetek. Elkülönített keróutak kellenek. pl.Kereszttöltés u
    Rendszerben illene gondolkodni. Így nem indulnának utak a semmiből, és nem végződnének semmiben.
    Kerókörúttal összeköthetők lennének a diribdarab útszakaszok.

  • '>
    5. theBA
    2017. szeptember 24., vasárnap, 21:45
    Válaszolok

    Kedves Aszfaltbetyár!
    Nem igaz, hogy a biztonság érdekében változtatták meg a Feketesas utcai forgalmi rendet. Ezt hazudta a városüzemeltetés is. Aztán a rendőrség kiadta az adatokat: 5 év alatt kettő, azaz kettő baleset történt. Mindkettőben autóval közlekedő volt a hibás, egyszer gyalogos, egyszer pedig bringás járt pórul. Azt állították, hogy a forgalomszámlálási adatok is a változás szükségességét mutatták. Ez sem volt igaz, ugyanis nem készítettek forgalomszámlálás.
    Kérlek, hogy nézd meg ezt a cikket, itt összegyűjtöttünk minden információt az üggyel kapcsolatban, saját forgalomszámlálási adatokat, hivatalos dokumentumokat. http://szegedbicaj.blog.hu/2017/05/24/nem_szereti_a_bringasokat_a_szegedi_utkezelo

    Széchenyi tér: sosem kértük, hogy ne tartsanak rendezvényeket a Széchenyi téren, én is több eseményen veszek részt. Annyit kértünk többször már, hivatalos formában, e-mailben, személyesen megbeszéléseken a várostól, hogy ha már ilyen szerencsétlenül alakították ki a tér közepén a kerékpárutat, és azt le kell zárni, akkor jelöljék ki a terelőutat, ahogy azt a jogszabályok is előírják. Ez nem azt jelenti, hogy a sarkon kitesznek egy táblát, hogy itt nem lehet áthajtani, hanem azt, hogy az előző kereszteződésnél kitesznek egy terelőút táblát, amely azt mutatja, hogy például a Széchenyi tér Kárász utca felőli oldalán meg tudod kerülni a lezárt területet. Ennyi kellene. Egy kis odafigyelés, akarat, és mindenki boldog lenne.
    Gondolj abba bele, hogy autózóként mennyire felháborodnál, ha a rakpart lezárását például nem előre, az Aradi vértanúk terénél jelölnék táblával, csak az árvízi emlékműnél, és onnan kellene visszafordulnod. Nem nagy feladat, csak figyelni kell a közlekedőkre.
    A Csongrádi sugárútról is beszélgethetünk, ahol a jelenlegi helyzet teljesen szabálytalan és valóban balesetveszélyes. Nem miattunk költ pénzt az átépítésre a város, hanem amiatt, hogy a korábbi felújításnál rosszul alakították ki a forgalmi rendet. A néhány tíz kerékpáros pedig néhány száz inkább, s valójában számuk többszöröse, mint az ott áthaladó autók száma. De ha valahol elrontanak egy átépítést, akkor nem a közlekedők száma számít, hanem az, hogy még akkor kellett volna odafigyelni, és ha szeretnéd kifizettetni valakivel, legyen az az aktatologató “szakember”, aki nem tudta elsőre szabályosan kialakítani a forgalmi rendet.
    Az, hogy a fentieket most egy demonstráción követeljük, nem az első lépés, hidd el. Évente rengeteg e-mailt, telefont, személyes megkeresést teszünk annak érdekében, hogy az ilyen hibákra a hivatalos csatornákon felhívjuk a város figyelmét. Rendszeresen járunk szakmai egyeztetésekre a városházára, közlekedésmérnökeink segítik a kerékpáros fejlesztéseknél a tervezők munkáját. De sajnos az útkezelő sokszor mégsem hallgatja meg a szavunkat, még válaszra sem méltat. Ezért léptünk egy szintet, és egy rendezvény keretében hívjuk fel a figyelmüket a hibákra.

  • '>
    4. SP
    2017. szeptember 24., vasárnap, 21:10
    Válaszolok

    Dova. Mikor lesz kerókörút a körtöltésből?

  • '>
    3. hoppare
    2017. szeptember 24., vasárnap, 19:46
    Válaszolok

    Ha történt is ott baleset, az nem amiatt volt, hogy a kerékpárosok szabálytalanul közlekedtek. Ott nem lehet szabálytalan lenni, teljesen egyértelmű volt a helyzet, a Feketesas utcának elsőbbsége volt. Ha baleset volt, az csak amiatt lehetett, hogy az autós nem adta meg az elsőbbséget. A város meg ahelyett hogy a szabálytalankodást szüntetné meg, inkább megváltoztatja a szabályt, hogy azok szívjanak, akik amúgy ott szabályosan mentek eddig. Mert így volt kényelmesebb.

  • '>
    2. Aszfaltbetyár
    2017. szeptember 24., vasárnap, 19:25
    Válaszolok

    Feketesas utcai forgalmi rend változás: Mi az, hogy biciklisek kàrára vàltozott? Nem! A biztonság érdekében változott.
    A kerékpárt használók pontosan olyan közlekedők, mint a többi jármű vezetője. A legfontosabb kötelezettségük, a KRESZ ismerete, és betartása.
    Ha ez már megy, akkor lehetnek kéréseik, de akkor sem a napjainkra jellemző, magas lóról (kerékpárról) megfogalmazott követeléseik. Addig pedig síri csend, és tekerés!
    És az állandó “nyivàkolásuk”:
    Én sem vagyok a Széchenyi téri rendezvények híve. De álljon már meg a menet: Ha ott tömegek mozognak, akkor ott semmi keresnivalójuk a kerékpàrosoknak, és kötelesek kerülni.
    A következő, több szàzezres költségű beavatkozàs lesz a Csongrádi sgt. – Brüsszeli krt. kereszteződésében, egy felsővezeték tartó oszlop áthelyezése, néhàny tíz kerékpáros miatt. Úgy terhelném ràjuk a költsègeket, hogy még ők kérjék: “Bocs, tévedtünk. Úgyis egyszerre kapunk zöldet a gyalogosokkal. Majd leszàllunk, átsétálunk, és a Csongràdin felpattanunk a drótszamarunkra., ….mi szamarak, akik sokat képzelnek magukról.”

  • '>
    1. Gullit
    2017. szeptember 24., vasárnap, 17:26
    Válaszolok

    Nagyon sírósak ezek a biciklisták. Javasolom nekik, hogy legelőször önmagukkal szemben legyenek kritikusak és a közlekedési szabályok betartói. Vajon mivel magyarázzák azt, hogy mára szinte teljesen kisajátították a járdákat, ahol a gyalogosok tőlük félve közlekednek. Valaki mikor veri ezeknek a drótszamarasoknak a fejébe, hogy a járda a gyalogosoké?!