Éjjel szerelik a síneket – háborognak a lakók + FOTÓK

cof

Szakaszonként újítják fel a sínek vasbetonaljait augusztus 20. és október 20. között. A munkálatok éjjel tíz és reggel hat óra között zajlanak. A munkaterülettől néhány méterre élő olvasónk aggódik családja éjjeli nyugalma miatt, azt szeretné, ha nappal végeznék a tevékenységet. Az SZKT szerint nem lehet máskor csinálni, mert nincs elég buszuk a villamosok pótlására. A feladat végrehajtását sem tudják elhalasztani, mert olyan rossz állapotú a pálya. Engedélyt kaptak a megengedett zajszint túllépésére.

„Három méterre van az ablakunk a sínektől. Ki lesz a felelős, ha éjjel nem tudunk aludni, s emiatt balesetet szenvedünk, vagy okozunk?” – egy középkorú férfi hívta lapunkat pénteken, aki a Szegedi Közlekedési Kft. pályafelújítási munkálatai miatt kereste meg lapunkat. Kérte, hogy nevét ne írjuk le, s hangsúlyozta, nem politikai okok miatt mondja el panaszait, számára csak egy dolog a fontos: családja nyugalma.

Az SZKT vasbetonalj felújítási munkákat végez augusztus 20-tól a 4-es vonalán, a Petőfi Sándor sugárúton, időben és területileg szakaszokra bontva azt. Az olvasónk által megkapott szórólap arról tájékoztat, hogy ez a „vasútbiztonsági szempontból kritikus hibák elhárítása, és a villamosközlekedés további fenntarthatóságának biztosítása” miatt szükséges. Először augusztus 20-án este tíz órától a Dugonics tér és a Földvári utca között dolgoznak, ezzel 25-én reggelig kívánnak végezni. Felhívják a figyelmet, hogy a munkát csupán éjjelenként tudják végezni este tíz és reggel hat között.

„Miért nem lehet nappal csinálni mindezt? Az érintett szakaszon villamospótló autóbuszok is szállíthatnák az utasokat!” – vélekedett. Ő maga már megkereste az ügyben az önkormányzatot és az SZKT-t, de úgy érzi, kielégítő válaszokat nem kapott, előfordult, hogy nem is tudtak a munkálatokról, a keresett vezető beosztású személyek közül több szabadságot vett ki a hétre. Egyedül egy köztisztviselő ígérte panaszainak tolmácsolását, de ő abban bízik, hogy a nyilvánosság ereje még többet segíthet. „Nem csak mi vagyunk érintettek, hiszen október 20-ig egészen Szivárvány kitérőig újítják a pályát. Azt is tudom, hogy a társasházunkban mások is szeretnének tenni valamit” – fogalmazott. Kérte, keressük meg az SZKT-t ügyben. Így cselekedtünk, Németh Zoltán Ádámtól, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatói megbízottjától olvasóink kérdésein kívül a beruházás részleteitől is kértünk tájékoztatást.

„Tűzoltó munkát végzünk, mostanra olyan kritikussá vált a helyzet, hogy hozzá kell nyúlnunk, mert különben kisiklik a villamos. A 4-es alsóvárosi szakasza kimaradt a nagyprojektből. A felújítást az elmúlt hat-hét évben halogatták. 2013-ban egy komolyabb felbuzdulás volt, hogy közút pályázat keretéből felújítsuk, de a miniszter kétszer is visszadobta az anyagot, később a Közlekedés Operatív Program végén pedig kifutottunk az időből” – így a megbízott. A teljes munka egymilliárd forintba került volna, a mostani munkálatok tízmillióba kerülnek, azaz az idei keret hetede megy erre a célra. A tervek szerint a teljes pályán végigmennek három év alatt, a problémákat mindez öt-hat esztendőre oldja meg.

„Egy villanyfúrógépet kell üzemeltetnünk, ehhez áramforrásként szükséges még két aggregátor, ezek zajára számíthatnak a lakók. A megengedett zajszint alól felmentést kértünk, ezt a város megadta” – magyarázta Németh. Nappal nem tudják megoldani a munkavégzést, mert nincs megfelelő számú pótlóbuszuk, ezen kívül sok szervezési munkával és nagy pluszköltséggel járna.

23 hozzászólás

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

  • '>
    23. NyakláncoSS
    2017. augusztus 20., vasárnap, 09:08
    Válaszolok

    kenni kellene a sineket
    meg a kerekeket
    ennnyi…
    2-es villamosnal is nyikorog a sin
    nem öntözni kell a zt
    hanem olajjal kenni
    az ott lakok nem tudnak aludni

  • '>
    22. Csak csendben
    2017. augusztus 19., szombat, 22:51
    Válaszolok

    bélabácsi!
    Nappal, vagy éjszaka?
    Szakmai kérdés, de a felvetés jogos lehetne, ha nem született volna már meg a szakmai döntés. A kezdés -a leírtak alapján- már biztosan éjszaka lesz. Hogy ennek így kell-e lenni minden szakaszon, azon már el lehet gondolkozni.

  • '>
    21. beszólok
    2017. augusztus 19., szombat, 22:19
    Válaszolok

    19. Mi megy a szádba? Betegség? 🙂