Újra felcsendül az ének az eső áztatta Szabadtéri színpadán +FOTÓK

enek_az_esoben_kozonsegtalalkozo

A hétvégén három alkalommal újra láthatja a közönség az Ének az esőben című film színházi adaptációját. A nagy sikerre való tekintettel a darab visszatér a Szegedi Szabadtéri Játékok színpadára. Azonban azok számára is újdonsággal kecsegtet az előadás, akik már tavaly részeseivé váltak a szuperprodukciónak, hiszen a főbb szerepekben a tavalyitól eltérően, más színészek mutathatják meg tehetségüket. A színészek és az alkotók szerdán tartottak közönségtalálkozót a Reök-palotában.

A találkozó kezdetén Harangozó Gyula rendező kifejtette, hogy a darab a tavalyi szegedi bemutató óta sokat fejlődött, hiszen azt adaptálniuk kellett a Budapesti Operettszínház falai közé, s ennek következtében idén a Dóm tér látványos monumentalitása kombinálódik a kőszínház nyújtotta intimitással. A rendező kiemelte, hogy kicsit más lesz a darab, logikusabb lesz a díszletelemek elhelyezése is, tehát egy letisztultabb, és szépen összeállt Ének az esőbent láthat a hétvégén a nagyközönség.

Kékkovács Mara kifejtette, hogy Lina Lamont szerepére való felkészülése során egy teljesen másfajta hangképzést kellett elsajátítania, valamint azt is elárulta, hogy rengeteg segítséget kapott a karakter életre keltésében Szinetár Dórától, aki tavaly nagy sikerrel alakította a sipítozó színésznőt.

enek_az_esoben_kozonsegtalalkozo003kf
A Kathy-t megformáló Bordás Barbara és a Don Lockwoodot alakító Adorjáni Bálint egyöntetűen meséltek a sztepptánc tanulásának nehézségeiről. Barbarától megtudhatták az érdeklődök, hogy maga a tanulás több hónapos munkát jelent, ami a továbbiakban is mindennapos gyakorlást igényel a maximális eredmény érdekében. Adorjáni Bálint arra helyezte a hangsúlyt, hogy megtanulni szteppelni olyan kihívást jelent, amit az első pillanatban lehetetlennek ítél meg az ember, majd azon kapja magát, hogy sikerülnek a begyakorolt mozdulatok. Kerényi Miklós Máté, Cosmo Brown életre keltője hozzáfűzte, hogy azután hogy az alapvető lépéseket elsajátították, már általános mechanizmussá válik számukra, hogy az énekes betéteket és a táncos koreográfiákat egyszerre gyakorolják és tanulják.

A találkozón olyan kulisszatitok is elhangzott, hogy mennyi víz szükséges az ikonikus első felvonás végi jelenet esőztetéséhez. A Budapesti Operettszínházban elhasznált előadásonkénti 60 liter helyett a szabadtéri színpadon 532 liter víz hullik le az égből egy este alatt. A rendező hozzátette, hogy komoly kihívást jelent az esős jelenet megelevenítése egy ekkora térben a színészek, az öltöztetők és a teljes műszak számára, hiszen amellett, hogy a víz nehezíti a színészek mozgását, a mikroportokra is nagy veszélyt jelent.

A közönségtalálkozó jó hangulata minden bizonnyal a hétvégi előadások alatt is visszaköszön. Harangozó Gyula egy pergőbb, kompaktabb előadást ígér, ahol még azok számára is tartogatnak meglepetéseket, akik tavaly már megtekintették az előadást.

0 hozzászólás

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.