Binszki József: A DK gyengítése a baloldali városvezetés célja

2017. február 16., csütörtök • Cikk nyomtatása • Küldés e-mailben
Fotó: Kovács Ferenc

binszki_sajtaj01_KF

„Megszűnt a közgyűlés egyetlen szuverén és autonóm bizottsága, innentől a többségi szavazógép rendszere fog itt is működni” – értékelte portálunknak Binszki József, hogy a baloldali többség lecserélte a DK által delegált két külsős bizottsági tagot.

A szegedi közgyűlésben frakciók vannak, nem pártok, és a frakciók létszámarányosan tettek javaslatot a külső bizottsági tagokra, és az átalakult DK-frakció javasolt külsős bizottsági tagokat, ami egy tiszta jogi helyzet – így magyarázta Botka László MSZP-s városvezető a jogi bizottság két külsős, a Demokratikus Koalíció által delegált tagjának a lecserélését a februári közgyűlésen. Mindennek az előzménye, hogy tavaly decemberben a DK-ból nem jogerősen kizárták Kardos Irént és Berkesi Ottót, az érintettek ugyanis nem a párt elvárása szerint szavaztak a közgyűlésben a Liget-projekt, az I-es kórház eladása és a siófoki üdülő sorsa kapcsán.

A külsős bizottsági tagok lecserélését a közgyűlési ellenzék is elítélte, többen demokráciadeficitről és a Tanács Eszter mandátumának jogtalan visszavonásához hasonló helyzetről beszéltek, most Binszki Józsefet, a DK önkormányzati képviselőjét kértük fel a helyzet elemzésére.

- Hogyan értékeli a külsős bizottsági helyek elvesztését?

- A Demokratikus Koalíció gyengítéseként. A baloldali városvezetéshez tartozó formációk közül így most egyedül nekünk nincs külsős bizottsági helyünk annak ellenére, vagy talán épp azért, mert eredetileg egyedül mi delegáltunk pártoktól független, ha úgy tetszik civil szakembereket. Az, hogy a magát frakcióként ’átnevező’, a DK-ból kizárt képviselők delegáltak helyettünk két személyt, jogilag persze lehet rendben sőt, jogilag rendben is van. Jogilag azonban az is rendben lenne, ha például kizárólag az MSZP delegálna külsős bizottsági tagokat, mégis mindenki érezné, hogy nagyon nincs ez így jól, ezért jogi érvre hivatkozni sem volna szabad. Politikailag nincs ez ugyanis jól. Semmiképp. Az pedig, hogy ez a csere egy társadalmi bázissal nem rendelkező formáció neve alatt lett végrehajtva ezt még inkább alátámasztja. Hét párt és ez az újonnan alakult egyesületi frakció van jelen a közgyűlésben, ebből háromnak, a KDNP-nek, az LMP-nek és a DK-nak nincsenek külsős bizottsági delegáltjai. Én nem így képzelem a képviseleti demokráciát.

A visszahívott tagok mindketten visszavonult jogászok már, akik korábban, mint szakterületük elismert szakemberei tevékenykedtek. Ők alkották a jogi bizottság szakmai gerincét, a tisztesség ugyanakkor megkívánja, hogy az új külsős tagoknak is megelőlegezzük a bizottsági munkához szükséges szakértelmet. A különbség nem is feltétlenül itt lesz majd tetten érhető. Baloldali, autonóm, pártoktól és személyektől független szakembereket menesztett a városházi többség, akik maguknak, saját szakmai és emberi tisztességüknek és lelkiismeretüknek megfelelően döntöttek az évek során. Statisztikailag alátámaszthatóan sem velem, sem az MSZP-vel, sem az ellenzékkel, sem egymással nem szavaztak feltétlenül, ami önmagában is bizonyítékul szolgál tisztességes civil hozzáállásukra. Minden pártnak minden szakmai bizottságba ilyen külső személyeket kellene delegálnia, nem holmi pártkatonákat. De egyedül a DK cselekedett így, amíg hagyták.

- Elfogadja a jelen helyzetet, vagyis marad bizottsági elnök, illetve tervezi-e, hogy jelöljön új külsős tagot?

- A jelen helyzetet tudomásul veszem, de elfogadni nem tudom. Ugyanis még ha az előterjesztő polgármester érvelését is vesszük alapul, akkor is legfeljebb csak az egyik személyt hívhatták volna vissza. Az, hogy nem így történt, sok mindenre rávilágít.

Ha a személyemmel, politikámmal vagy szakmai munkámmal a közgyűlési többség nincs megelégedve, akkor majd engem is visszahív. Addig legjobb tudásom szerint elvégzem a rám bízott munkát, ahogyan azt kizárt bizottsági tagtársaim is tették.

Mi, a Demokratikus Koalíció nem azért vagyunk demokratikus párt, mert ez a megnevezésünk, hanem mert ez adja működésünk alapját és kereteit. Nem én döntök tehát arról, hogy jelölünk-e új külsős bizottsági tagot, hanem a vezetőség, de csakis a tagság megkérdezését követően. Hogy mi az álláspontom ebben a kérdésben azt elsőként a tagjainkkal szeretném megosztani, személyesen, nem a sajtón keresztül megüzenve, ezért most arra a kérdésre, hogy jelölünk-e új külsős bizottsági tagot, vagy sem, nem tudok válaszolni.

- A szegedi közgyűlésben történteket személyes ügyként értékeli, vagy a Gyurcsány-Botka konfliktus kiéleződése, amit láthattunk?

- Nem tudok Gyurcsány-Botka konfliktus kiéleződéséről, de még valamirevaló konfliktusról sem. A különböző pártok vezető politikusai sokszor nem kedvelik egymást, de ez annyira indifferens, hogy számon sem volna szabad tartani, ki kit nem szeret éppen. Egy politikából élő profinak illene profiként is viselkednie, s nem személyes érzelmei, sértettsége, ambíciói alapján a másiknak feszülnie. Ráadásul most egy különösen kiélezett választás előtti időszakban élünk, amikor ez hangsúlyozottan igaz.

Úgy gondolom, ezzel a döntéssel megszűnt a közgyűlés egyetlen szuverén és autonóm bizottsága, innentől a többségi szavazógép rendszere fog itt is működni. Ugyanakkor, mivel a városházi előterjesztések az esetek 99%-ában eddig is megkapták a bizottsági többséget, hiszen mégiscsak egy oldalon állunk, a változás nem itt lesz a legszembetűnőbb. De a jövőben attól tartok nem fordul majd elő, hogy kritikus külsős előterjesztő, mint volt például Szabó Bálint, szót kapjon a jogi bizottságban, mert a most előállott többség ezt is meg fogja akadályozni. És ez, ha valóban így lesz, az én értékrendem szerint a megelőző állapothoz képest súlyos demokráciadeficitet jelent majd.

- Országos szinten az MSZP és DK viszonyát ez befolyásolhatja-e a szegedi közgyűlési többség döntése, azaz a külsős bizottsági tagok leváltása?

- Egészen biztosan nem. Az ilyen eseményeket a politikai rivalizálás keretein belül kell értékelni, még ha mi, a Demokratikus Koalíció hangsúlyozottan nem is így ’játszunk’. De ez itt egy helyi ügy és semmiképpen sem befolyásolhatja, s nem is befolyásolja az országos együttműködést. A regnáló kormánypártot csak együttes erővel van esélyünk legyőzni, ezért kell megállapodni az együttműködés valamilyen hatékony formájában. Hogy ezt az együttműködést Botka László vezeti-e miniszterelnök-jelöltként vagy valaki más, az kicsit sem fontos, csak az számít, hogy egységes erőként lépjünk fel az egységes erővel szemben. Mert csak így van esélyünk.

Ugrás az oldal tetejére

Hozzászólások

Eddig 16 hozzászólás érkezett.

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

A SZEGEDma.hu tekintettel van a személyiségi jogokra, elutasítja a gyűlöletkeltést és az uszítást. Kérjük, tegyen így Ön is, hiszen a hozzászólást saját felelősségére írja!
Ön a(z) 54.225.15.88 IP címről szól hozzá.

  • 16. Juhászkutya hozzászólt ekkor: 2017. február 20., hétfő, 00:08
    Válaszolok

    15: persze hogy ezt írod, mert nosztalgiával gondolsz Gyurcsány Ferencre. Gumilövedékkel célozgató elfuserált rendőr voltál, élvezetes volt az akkori világ neked, naná hogy a DK is szimpatikus meg a Fidesz is, a lényeg hogy legyen a fejed felett egy erős férfi, szereted ha más mondja meg mi a tuti.

  • 15. tikle hozzászólt ekkor: 2017. február 19., vasárnap, 21:29
    Válaszolok

    Ritka dolog, hogy ezt írom, de igaza van. A DK egyébként is Szegeden erős. Ezt szeretné lefaragni Botka. De ezzel pont az ellenkezőjét éri el.

  • 14. Csuzicsúzli hozzászólt ekkor: 2017. február 17., péntek, 11:44
    Válaszolok

    Ez a Binszki olyan mint az ipari gyémánt. Értéktelen, de nem törik.

  • 13. Hunfi hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 20:59
    Válaszolok

    Binszki kemény dió Botkának. Látszik, hogy a polgármester nem talákozott még ilyennel. Lesz itt még tánc.

  • 12. Kovácskati hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 14:27
    Válaszolok

    “Hol vagy, Józsi, hol vagy?
    Józsi, hol vagy, gyere, gyere,
    Jöjj hát, egye fene!
    Hol vagy, Józsi, hol vagy?
    Józsi, add meg, add meg magad!
    Énrám fend a fogad!
    Ajjajjaj! Ajjajjaj!

    Angyal vagy, az vagy talán.
    Erős vagy, éreztem már.
    Az hát a vész, hogy te tetszel nekem!
    Ha rám nevetsz, majd megveszek!
    Ha nem szeretsz, úgy szenvedek!
    Ne törd hát össze a kis szívemet!”

  • 11. kinnfentes hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 13:34
    Válaszolok

    Seftes. Esze nem sok van az látszik a hozzászólásából. Amikor a nagy olajbiznisz működött (1992-1998), akkor Binszki József épp olyan messze volt az olajbizniszre rálátó tisztségektől, mint Gyurcsány Ferenc az országos nagypolitikától. De hogy Ön is megértse, azt is mondhattam volna: mint Makó Jeruzsálemtől. Előbb tájékozódjon hogy a későbbiekben ne kelljen ilyen ostobaságokat olvasni Öntől.

  • 10. anker alfonz hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 13:30
    Válaszolok

    Józsi ne félj,elég gyenge az így is már! Nem nagyon kell Bukta et. ezen megizzadnia.Szabály kivétel ez most épp: mégsem nő össze az ami összenőhetne.Ez polkorrekt.

  • 9. szigetvarizoli hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 13:03
    Válaszolok

    bohacs ott nevetgélt együtt potykával,azt hitték már nem látjuk…
    vtv adasan

  • 8. szigetvarizoli hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 13:02
    Válaszolok

    ági és akkor a szabadtérin felléphetett a börtöntöltelék
    stuhl andras?
    jelzi a városvezetökszintjét
    ?

  • 7. ági hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 11:57
    Válaszolok

    Juhászkutya- Nem jönnek a kő jobbosok? Lehet, nem kell ehhez semmit hozzáfűzni… annak idején a polgári többség mellett sem ment az érdekérvényesítés, lásd. szabadtéri Henceg Tamás ügy, végzettség,tapasztalat nélküli üvegfújó szakmunkás, tanító, végül a szakmai követelmények alól miniszteri felmentéssel kinevezett ügyvezető esetét… Botka érdekrendszere jobban működött a Fideszes kultusz tárcánál, mint a teljes Fidesz frakcióé… a megállapodás nem itt, hanem Bp-en köttetett, úgy akkor, mint most… Botkát nem a DK, de nem is az MSZP, hanem Orbán Viktor kérte fel miniszterelnök-jelöltnek :-) te Juhászkutya, NP, okosabb, hétszüg, bobtrotty most mind Orbánnak dolgoztok… :-) ti vagytok a “kőjobbosok”!!!!!!!!!! :-) :-)

  • 6. Figyelő hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 09:35
    Válaszolok

    Kopasz, veszekedjetek, ezzel is a FIDESZ – t erősítitek!

  • 5. okosabbnálam hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 09:11
    Válaszolok

    1.seftes
    Pintérékkel együtt?

  • 4. Juhászkutya hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 09:05
    Válaszolok

    1: az nem a Pintér Sándor volt? Vagy ő a napolajat szereti mint a Miamiban golfozó Bohács?

  • 3. pufajkás hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 08:03
    Válaszolok

    Nem rossz ember ez a Józsi, csak sz.r társaságba keveredett.

  • 2. Juhászkutya hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 07:49
    Válaszolok

    Mindjárt jönnek a gumigerincű, kőjobbos emberek hozzászólásai, amiben a Gyurcsány párt érdekeit kezdik el védeni. 3, 2, 1….

  • 1. seftes hozzászólt ekkor: 2017. február 16., csütörtök, 07:42
    Válaszolok

    Binszki József őrnagyi rangban, röszkei vámparancsnokként szolgált…Nagy titkok tudója. Többek között a nagy magyar olajbiznisz kiváló ismerője. Nem véletlen, hogy a épp a Gyurcsány nevével fémjelzett DK képviselője. Hiszen Gyurcsányék egykoron nyakig benne voltak az olajban…

Ugrás az oldal tetejére