Kihívások: hogyan tegyük az angol nyelvoktatást hatékonnyá és vonzóvá az 55+ korosztály számára?

Kerekasztal találkozót rendezett a Tan-Folyam Egyesület június 25-én, szombaton.

Odakint tombolt a hőség, a helyszínen azonban kellemes, baráti légkörben zajlottak az események. A rendezvény az “Innovatív módszerek az 55+ korosztály angol nyelvoktatásának hatékonyabbá tételére” projekt (InMETE 55+). ERASMUS+ KA2 stratégiai partnerség keretein belül valósult meg.

A projekt során három európai ország három felnőttképzéssel foglalkozó szervezetének közös célkitűzése az, hogy az angol nyelv tanulását könnyebbé és élvezetesebbé tegye az 55+ korosztály számára. A koordinátor a krakkói Stowarzyszenie Akademia Pełni Życia im. Joanny Boehnert egyesület (www.apz.org.pl), Olaszországot a római Unione Italiana di Educazione Degli Adulti (UNIEDA) (www.unieda.it), Magyarországot pedig a szegedi Tan-Folyam Oktatási és Kulturális Egyesület (www.tan-folyam.eu) képviseli a munka során.

A két éven át tartó együttműködésnek még nincsen vége, de mostanra számos, valóban hasznos eredmény jött létre az oktatók számára:
– izgalmas feladatok gyűjteménye, a célcsoport igényeihez igazítva
– óratervek, óravázlatok
– tanmenetek alapfokú és középhaladó csoportok részére

A rendezvényen a résztvevők előadást hallhattak a felnőtt tanulás jellemzőiről, motivációiról, közelebbről megismerhették az Európai Unió Erasmus+ programjának felnőtt tanulással kapcsolatos lehetőségeit, betekintést nyerhettek az InMETE 55+ projekt kulisszatitkaiba, megismerhették a kész projekttermékeket, valamint lehetőség volt arra, hogy bemutatkozhassanak, és kötetlen beszélgetés formájában elmondják a véleményüket.

A három projektterméket tartalmazó CD-t a rendezvény non-profit szervezeteket képviselő résztvevői helyben megkaphatták, hogy saját szervezetük is hasznosíthassa azt. Az anyag a non-profit szektor és a szeniorok képzésével foglakozó szakemberek számára ingyenesen elérhető.

0 hozzászólás

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.