Jubilált a Critical Mass – Tíz éve tekernek a kerékpáros Szegedért + FOTÓK

cm_tavasz024kf

A Dóm térről indult a jubileumi Critical Mass, a rossz idő ellenére is százak tekertek keresztül a városon, így ünnepelve a tíz éves kerékpáros mozgalmat.

„Sokan vagyunk, többen leszünk – tíz éve a kerékpáros Szegedért!” – ezzel a mottóval pattant kétkerekűre a kritikus tömeg, akik tekertek már a bringával ingázókért, a Zrínyi és az Oskola utcák kerékpározhatóvá tételéért, vagy épp a kerékpározható körutakért és hidakért is az elmúlt évtizedben. A 2006-ban elindult Critical Mass mozgalom most ünnepelni invitálta a szegedieket, ezúttal nem valamiért demonstráltak, hanem valamit, azt mutatták meg, hogy igenis sokan vannak, és egy ekkora tömeget nem lehet figyelmen kívül hagyni.

A statisztikai adatok szerint mára a szegediek közel egyötöde kerekezik munkába, iskolába, bevásárolni, holott a kétezres évek elején alig volt, aki a biciklit választotta közlekedési eszközül. Napról napra többen pattannak nyeregbe, és közlekednek környezetbarát és egészséges módon. “Ekkora tömeget nem lehet figyelmen kívül hagyni, s aki ma a bicajozásért tesz jót, az Szegedért tesz jót” – mondják a szervezők.

12 hozzászólás

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

  • '>
    12. JPeti
    2016. május 1., vasárnap, 08:54
    Válaszolok

    Élőben is megnéztem a Bertalan hidat jelen állapotában mindkét oldalról, mivel kérdéses hogy hol lehet szabályosan menni.
    -Az úton sehol NINCS tiltó tábla, csak iszonyatos a forgalom.
    -a járdán sehol NINCS gyalog és kerékpárút tábla, de elég széles lenne ilyen célra, és mindenki így használja ahogy látom.
    -A kérdés, hogy melyik tábla landolt a MÉH telepen ócskavasként, mert senki nem teker az úttesten, minden bringás a járdán megy, és nem tolja. Vagy ki felejtette el kitenni a táblákat?
    -A szegedi oldalon a Szilléri sugárútról elterelik a kerékpárokat a körútra (onnan rá lehet menni a József Attila sugárútra, onnan a Stefánián és a Belvárosi hídon és a Ligeten át / mellette és mögötte lehet kerülni)
    -Az újszegedi oldalon a Liget hátuljánál a híd lábánál csak vége van a bringaútnak, találd ki megint merre mész, pl vissza a Belvárosi híd felé. Vagy áttolod a zebrán meg a hídon. Kerékpárra vonatkozó tábla egyáltalán nincs sehol.

    Ajánlom az illetékesek figyelmébe az alábbi információkat is: http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=711
    1990-es évek elején 2.4 millió autó, 2012-ben 3.6 millió, ez 50% növekedés, és azóta még több lehet. Plusz az évek során növelték a sebességhatárokat is, régen városban csak 40-el lehetett menni, ha jól emlékszem. Akkor nem volt olyan nagy a relatív sebesség az autó és kerékpár között.

  • '>
    11. JPeti
    2016. április 27., szerda, 15:22
    Válaszolok

    10. Szegediner
    Még soha nem láttam a táblákat, amivel ki lennének jelölve ott a járdák biciklizésre is.Sőt megnéztem most alaposabban Google utcaképen, de nem találtam a híd egyik lábánál se ilyesmit. Gondolom gyalog-és-kerékpárút tábla lenne? Eddig is a járdán mentem ott, de azt hittem szabálytalan vagyok…

    Nem a kresz ismereteimmel van a baj, sok 10ezer km és 20 év tekerés van mögöttem balesetmentesen. Ne nézz idiótának!
    És várom a tippeket, hogy hol van az a tábla amivel ki van ott jelölve a járda biciklizésre?!

  • '>
    10. Szegediner
    2016. április 26., kedd, 20:17
    Válaszolok

    9. JPeti
    Ezek szerint valóban nem ismered a KRESZ-t, mert a Bertalan-hídon a kétoldali járdák vannak táblákkal kijelölve a biciklis közlekedésre.

    Ismerkedned kellene egy kicsit a KRESZ-szel, mielőtt bicilire ülve a forgalomban balesetet okoznál, vagy a felelőtlen biciklizéseddel baleset áldozatává vállnál.

    És ez vonatkozik a többi ajvékoló biciklisre is…

  • '>
    9. JPeti
    2016. április 26., kedd, 11:13
    Válaszolok

    Meg az utakat tervezőknek sem ártana KRESZ vizsgát tenni meg józan észt szerezni… Magam nem vagyok autós, de azért nagyjából tudom a szabályokat, meg szoktam adni az elsőbbséget akkor is ha nem kötelező. (Nincs körülöttem kaszni meg légzsák, méginkább óvatosnak kell lenni.) És sokszor fogom a fejem hogy most akkor adott helyen merre, hol kellene menni. Bicikliútnak vége a semmiben, átvezetés hiánya a zebra mellett, iszonyatos busz/kamion/teher forgalmú utak bringaút nélkül (pl Bertalan híd-ott az úttesten kéne mennem, mert nem merek, vagy tolni kell a járdán vagy kerülni a Belvárosi híd felé több kilométert?), meg ilyenek.

    A fülhallgatót én is tiltanám. Egy biciklist, aki kb.20-al megy, sokkal többször előznek meg, mint autót. Nem szabad váratlanul érjen és megijesszen, hogy hirtelen elhúz melletted egy busz/kamion/egyéb nagy jármű 20 centire, és nem hallottad. (Én az ilyen esetben inkább lehúzódok, vagy ha nincs más, akkor megállok leszállok a járdán -mint gyalogos-megvárom amíg elmegy a busz)

    Ha mégis zenét akarok hallgatni, akkor feltettem egy hangszórót az ülés alá, abból hallom a zenét és a többi közlekedőt egyszerre.

    A kerékpáros a gyalogjárdán nem vendég, ott le kell szállni! Vagy ha lusta vagy leszállni, és szabálytalankodsz, legalább gyalog tempóval tedd, hogy ne üss el senkit.

  • '>
    8. kabinos
    2016. április 26., kedd, 09:03
    Válaszolok

    tudatlan barmok kreálták a harcot kerékpáros gyalogos és autós közt. igen a nyolcvanas években indült el magyarországon a “kerékpárkultúra” a kerékpárutakat egyszerüen felfestették a gyalogjárdákra amivel elindult a harc a kerékpáros és gyalogos közt,holott a kresz kimondja.. a kerékpáros a gyalogjárdán vendég ezért különleges figyelemmel közlekedhet. a kerékpáros ismert az arrogáns agresszív tolakodó viselkedéséröl….magam is tapasztaltam számtalan esetben,egészen bírósági szintig.

  • '>
    7. NP
    2016. április 26., kedd, 01:39
    Válaszolok

    Szegediner

    Persze azt azért jó lenne tudni (pld a KRESZ vizsga kapcsán is…), hogy a biciklisek hány százaléka autós is egyben?
    Mint pld. jómagam is.

  • '>
    6. Szegediner
    2016. április 25., hétfő, 20:40
    Válaszolok

    A bicikliseknek is kötelező legyen felelősségbiztosítást kötniük, hogy az általuk okozott károkért valaki fizessen!

    Továbbá minden kerékpáros tegyen egy alapfokú KRESZ vizsgát, mert a legtöbbjük még csak nem is hallott az elsőbbségadási szabályokról, a jobbkézszabályról, a STOP táblát még csak hírből sem ismeri.

    Meg kell tiltani és szigorúan büntetni a füllhalgatóval a fülekben való biciklizést, a közbeni telefonálást, SNS-zést stb.!

  • '>
    5. JPeti
    2016. április 25., hétfő, 14:38
    Válaszolok

    Csak egy pár tipp, hogy lehetne kerékpáros-barátabb a város:
    -nem elfelejteni a kerékpáros átvezetést a zebra mellől (pl. Kálvária sgt-Moszkvai krt sarok)
    -Nem csak az autósokra gondolni a város környékén (pl Domaszék felé kettészeli a bringautat az autópálya, és a felüljáró elég életvszélyesnek tűnik, a kerülőút alacsonyabb rendű utakon lévő felüljárók felé elég off-road (süppedős homok, hepehupa, traktorok kerülgetése)
    -Mikor lesz már kész Algyő felé a bringaút a 47-es mellett? A múltkor arra jártam, és egyszer csak vége volt a bringaútnak a semmi közepén, miközben a 47-esen kishíján autópályányi a forgalom. Kerülő: Baktó észak-algyő közt offroad földutakon őzikék és nyulak fotózása közben, vagy MOL ipartelep-Tápé felé sokkal hosszabban aszfalton.

  • '>
    4. József
    2016. április 25., hétfő, 10:14
    Válaszolok

    3. egy károgó.

    Előbb meg kellene tanítani a sok suttyónak, -tisztelet a kivételeknek-, a KRESZ szabályait. Az azért még is csak nonszensz, hogy szinte minden szabályt felrúgva tekerésznek a város minden részén. Tudomásul kellene már venni, hogy a kerékpár ugyanolyan jármű a KRESZ szerint mint a gépjárművek és a szabályok ugyan úgy vonatkoznak rájuk is. Erre szarnak nagy ívben és ha szóvá teszi nekik az ember még fenyegetőznek. Ne jöjjön senki azzal, hogy az autósok is szabálytalankodnak, meg is fizetnek érte. A biciklis meg ajándékot kap a rendőrtől mert szabálytalan.Pfuj.

  • '>
    3. egy károgó
    2016. április 24., vasárnap, 23:21
    Válaszolok

    hú, te biztos sok tömegdemonstrációt szerveztél téged zavaró lokális ügyekben, taníts mester hogy kell… Szegeden egy bejáratott esemény mint a CM se képes változást elérni, de még a forgalmat megbénítani se, holott ez lenne az eredeti cél

  • '>
    2. internetező
    2016. április 24., vasárnap, 20:50
    Válaszolok

    Nosza károgó! Kezdj hozzá a szervezéshez!
    Ötletet bárki tud adni! 🙂

  • '>
    1. egy károgó
    2016. április 24., vasárnap, 20:08
    Válaszolok

    3 konkrét ügy, amiért demonstrálni lehetne, nemcsak mosolyogva tekerni, mintha minden a legnagyobb rendben lenne: Indóház téri tároló, Oskola utca-Híd utca kereszteződése, belvárosi lezárt kis utcák. Permanens kocsmafesztivál, fölösleges térkövezés, semmibe vezető villamosvonalak helyett erre is juthatna pár milliárd.